Iemand verstand van utorrent?

13-02-2013 20:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Misschien vinden jullie het erg 'not done', maar ik download series via utorrent

Al een hele tijd niet meer gedaan, vandaag voor het eerst weer, maar het downloaden gaat zoooo enorm langzaam.. Ik ben een beetje een digibeet (vriend van een vriendin heeft het er allemaal opgezet enzo), maar heeft iemand misschien een tip om het allemaal wat sneller te laten verlopen? Ik heb nu een aflevering van een serie sinds half 4 vanmiddag aan staan en hij zit nu op 50%.. zucht..! Is er ergens een vinkje dat ik moet aan/uit zetten?? Ik hoor het graag! Tnx!

xxx
Het ligt volgens mij niet alleen aan jouw verbinding maar ook aan die van de aanbiedende partij. En hoeveel mensen er tegelijk hetzelfde daar downloaden.

Anders een andere partij kiezen?
Ik denk dat je meer seeders nodig hebt, zoek dus een nieuwe download met meer!

Overigens wil ik je voor series aanraden om te streamen, dan kun je ze meteen kijken (of even 5 min laten laden als je internetverbinding traag is).

Www.1channel.ch, klik op tv shows en zoek dan je serie. Vervolgens kies je de putlocker/sockshare of gorillavid links. Die werken het beste!

Succes!
Je moet zogenaamde poorten openzetten. Via de faq van utorrent kun je daar alles vinden over "poortforwarding"

Oh en marias tip is ook een goede
Ik denk ook dat het aan het aantal seeders en leechers ligt. Wanneer je een serie zoekt via bijvoorbeeld the pirate bay of een andere zoekmachine, dan kan je direct sorteren op aantal seeders; ik vind dat zelf erg prettig.
Ik download altijd via KAT (kick ass torrent) heeft een stuk minder troep als de proxies van TPB en dat is fijn want wie wil er nou een virus binnen halen ipv de nieuwste aflevering van Grey's Anatomy.

Ik zoek altijd de torrent met de meeste seeders.

Op het moment dat ik hem binnen haal kijk ik ook hoeveel actieve seeders er zijn (dat zijn het aantal mensen die hun computer open hebben staan met die serie er op) zijn dit er niet veel dan probeer ik een andere.

Ook zorg ik dat ik zelf zo min mogelijk in mijn Torrent map heb staan. Dat is wel zo fijn want als er veel vanaf jouw computer geupload wordt dan wordt je downloadsnelheid ook steeds kleiner.
Nou ik heb die site van Maria geprobeerd...maar bij mij werkt het niet hoor. Er is niet één aflevering die ik kan kijken. Balen zeg...iemand nog andere tips voor andere sites?
hm vreemd, ik heb nog nooit problemen ermee gehad! Welke links probeer je? De putlocker en sockshare werken bij mij altijd meteen, zonder problemen. Heb je trouwens wel een flashplayer geïnstalleerd? Want die heb je wel nodig. Verder ken ik nog wel een site, www.movie2k.to maar die is veel ingewikkelder en je komt in principe op dezelfde links uit.
Hier helpt het nog wel om de tracker bij te werken... (op hetgeen wat je download gaan staan, linkermuisknop en dan 2de van onder (althans, bij mij dan))
Hmm misschien moet ik het vandaag nog een keer proberen dan. Ik weet niet welke links ik heb geprobeerd, er waren er nog maar een paar waar geen 'report broken' bij stond. Maar goed...ik probeer het nog wel een keer.
quote:mniekske schreef op 13 februari 2013 @ 21:05:

Nou ik heb die site van Maria geprobeerd...maar bij mij werkt het niet hoor. Er is niet één aflevering die ik kan kijken. Balen zeg...iemand nog andere tips voor andere sites?

Collega's van mij zweren er bij.

Maar mijn viruskiller draait overuren zodra ik op die site kom.
www.btvguide.com heeft ook een heleboel series die je kan bekijken zonder te downloaden.
-Goede torrent links zoeken, die meer mensen gebruiken. Tips hierover doe ik maar niet op viva.nl

-Zet je torrent poort(en) open (groen driehoekje onderin, geel is niet zo goed) Lang technisch verhaal hoe dat moet waar genoeg over te vinden is. Evt zoeken op "portforwarding"

-Stel de upload goed in, 80% van je lijn capaciteit. Te hoog gaat ten koste van je download, te laag en je krijgt te weinig terug.

Zelf gebruik ik liever newsgroepen om te downloaden. Sneller.... veel sneller.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven