internet kosten op mobieltje

22-04-2011 21:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik heb een vraag;

wie weet hoeveel data je gebruikt per maand met je mobiele telefoon als je dagelijks een beetje surft en mail checkt?

ik kan kiezen uit 250mb en 1gig

ik heb er de ballen verstand van
Zolang je niet dagelijks filmpjes gaat bekijken is er niets aan de hand. 250mb zit bij een goedkoper abonnement (toevallig Sizz?) dus die is prima.
ik wil een prepaid telefoon dus geen abonnement

ik heb gehoord dat je dan alsnog kunt internetten

wil graag weten wat dan de kosten zijn als je dagelijks gebruik maakt

ik wil graag weten wat de beste oplossing dan is
Ik heb een gig maar ik maak dat echt nooit op. Ik check dagelijks mail, fb en twitter ermee. Maar 250 zou voor mij te weinig zijn....
Ligt eraan bij welke provider. Bij Vodafone kan je een internet Blox aanvragen en dan krijg je gewoon een datalimiet voor een maand. Kost een tientje.
Ik heb een gig, en toch wel handig goot, als je vaak internet.
Ik heb een prepaid van Vodafone, en betaal EUR 4,75 per maand.

Ik surf af en toe een beetje, en geloof dat mijn telefoon (Samsung G600) iets zwaarders ook niet aan kan.

Na 30 dagen verloopt je internet, en vraag je eventueel een nieuwe bundel aan.

Ik check af en toe mail, en surf een beetje, maar omdat mijn telefoon zo traag is, doe ik dat alleen tijdens saaie busritjes. 250 MB is voor mij ruim voldoende.

Voordeelbundels voor prepaid

Kosten Datalimiet

Internet Basis BloX ¤ 4,75 per maand 250 MB per maand Meer informatie

Smartphone BloX ¤ 7,25 per maand 1 GB per maand Meer informatie

Dagbundel Mobiel ¤ 1,50 per dag 20 MB per dag Meer informatie

Normaal tarief ¤ 0,75 per 15 minuten

De BloX Voordeelbundels kun je iedere maand zelf aan- en uitzetten via My Vodafone en de Klantenservice. De snelheid bij een Internet Basis BloX is maximaal 3,6 Mbps, dit is wel afhankelijk van je toestel en de netwerkdekking. De Dagbundel Mobiel is alleen beschikbaar voor prepaid en kun je aanzetten door Internet dag aan te sms'en naar 4000.
Het is ook nog eens afhankelijk van je telefoon, een telefoon verbruikt uit zichzelf ook al data. Zeker de hippe touch telefoons die helemaal internet gericht zijn doen dat veel, een Iphone verbruikt meer data aan updates en push berichten dan een samsung galaxy bijvoorbeeld,

Elke dag surfen en mailen dan zou ik niet voor de 250mb versie gaan maar de 1gig
Hm... dit topic moet ik eens volgen, want ik zit met exact dezelfde vraag. Echter, XionZ zei al dat het afhankelijk is van de provider. Ik heb KPN (in Nederland).

Wat gebeurt er eigenlijk als ik met mijn BlackBerry naar het buitenland ga? Toen ik met mijn vorige mobiel naar Frankrijk ging, schakelde het zich om naar Orange. In Duitsland schakelde het zich om naar Vodafone.de. Maar toen had ik geen Internet, en die mogelijkheid zat ook niet om mijn vorige mobiel.
World of Warcraft: Legion
.
Ik heb er toen vooral mee geSMSt. Ik controleerde regelmatig mijn tegoed, en ik zag dat het tegoed maar langzaam omlaag ging. Ik heb er maar één of twee keer mee gebeld, dus van Frankrijk en Duitsland uit naar Nederland. Behoorlijk prijzig, maar dat was maar éénmalig.
quote:nerd_ schreef op 24 april 2011 @ 08:20:

@Hans

Voordat je met je oude telefoontje naar ´t buitenland ging, had je eigenlijk moeten kijken welke providers daar goedkoop zijn.

En, eh, je telefoontje nooit zetten op `Automatisch netwerk kiezen,` want je telefoontje gaat bij z´n keuze niet uit van goedkoop.

Sorry, maar welke provider het goedkoopst is doet niet te zake als je aan het roamen (gebruik maken van een gastnetwerk, in dit geval in het buitenland) bent. Elke Nederlandse provider heeft één tarief voor gebruik van mobiele diensten in het buitenland (dit tarief kan wel per land/werelddeel verschillen. Vaak delen ze de wereld in in zogenaamde zones en wordt er per zone een bepaalt tarief gehanteerd), welke provider je daarvoor in het buitenland gebruikt maakt daarin niet uit, óf jouw provider moet dit heel duidelijk aangegeven hebben. Het is dus wel degelijk handig om je toestel automatisch te laten zoeken omdat je zo het meest sterke netwerk in het buitenland gebruikt.

Over het algemeen kun je met een abonnement altijd wel gebruik maken van mobiele diensten als internet in het buitenland. Pas hier wel mee op, want de kosten voor het gebruik van internet in het buitenland vallen niet in je (data-)bundel en zijn erg hoog. Veel mensen hebben niet door dat hun smartphone/telefoon op de achtergrond telkens informatie van het internet haalt en komen dus voor vervelende verrassingen te staan na afloop van hun bezoek aan het buitenland.

Wanneer je een prepaid kaart hebt kun je juist over het algemeen géén gebruik maken van internet in het buitenland. In ieder geval niet standaard. Vaak is er wel een mogelijkheid om dit voor het buitenland aan te zetten. Ook hier weer de waarschuwing dat het ontzettend duur is...

Voor wat betreft de vraag van TO: Als je veel sites bezoekt met foto's dan zit je echt zo op de 250MB. Persoonlijk kom ik hier na 5 dagen al overheen (heb zelf een smartphone op Android, dus eigenlijk een constante data verbinding).

Filmpjes kijken genereert enorm veel data verkeer, dat zijn dus behoorlijk wat MB's. Persoonlijk zou ik voor 1GB gaan, mocht je hier constant teveel aan hebben kun je toch altijd nog een stap terug doen?

@Hans66: Heb je een abonnement of gebruik je prepaid?
.
quote:hans66 schreef op 24 april 2011 @ 07:44:

Hm... dit topic moet ik eens volgen, want ik zit met exact dezelfde vraag. Echter, XionZ zei al dat het afhankelijk is van de provider. Ik heb KPN (in Nederland).

Wat gebeurt er eigenlijk als ik met mijn BlackBerry naar het buitenland ga? Toen ik met mijn vorige mobiel naar Frankrijk ging, schakelde het zich om naar Orange. In Duitsland schakelde het zich om naar Vodafone.de. Maar toen had ik geen Internet, en die mogelijkheid zat ook niet om mijn vorige mobiel.Ik heb internet ingesteld op eigen netwerk, dus als ik over de grens ga (woon vlak bij Belgie) dan schakelt ie uit. Anders loop je tegen torenhoge kosten op.
@nerd:

Tarieven naar Nederland en binnen Frankrijk

Standaard KPN OpReis (meer info)

Bellen ¤ 0,46 /min ¤ 0,25 /min

Gebeld worden ¤ 0,18 /min ¤ 0,10 /min

Sms ¤ 0,13 /sms ¤ 0,13 /sms

Internet ¤ 3,95 /MB ¤ 2,95 /MB

Mms ¤ 0,49 /mms ¤ 0,49 /mms

Beeldbellen ¤ 2,08 /min ¤ 2,08 /min

Starttarief bij KPN OpReis is 80 cent

Ontvangen van een sms is gratis

Voor het ontvangen van een mms betaal je alleen datakosten

Voor bellen in de EU wordt de eerste halve minuut verrekend en daarna per seconde

Gebeld worden wordt per seconde verrekend

Voor bellen en gebeld worden met KPN OpReis wordt er per minuut verrekend

Voor bellen buiten de EU wordt er per minuut verrekend

In dit land is data mogelijk via UMTS/3G, er wordt per 100KB afgerekend**

Tarieven naar Nederland en binnen Frankrijk

Standaard (prepaid)

Bellen ¤ 0,46 /min

Gebeld worden ¤ 0,18 /min

Sms ¤ 0,13 /sms

Internet Nvt

Mms Nvt

Beeldbellen Nvt

Ontvangen van een sms is gratis

Voor bellen in de EU wordt de eerste halve minuut verrekend en daarna per seconde

Gebeld worden wordt per seconde verrekend

Voor bellen buiten de EU wordt er per minuut verrekend

Ik zie het niet staan... Maar goed, wat ik al zei: Normaal gesproken werkt het zoals ik aangaf, óf jouw provider moet anders aangeven. Vind het wel vreemd, want ik werk al bijna 15 jaar in de mobiele telefonie en heb hier nog nooit van gehoord. Heb je een link van waar dit staat? Want dan zouden ze ook de tarieven moeten communiceren per netwerk in Frankrijk, ben wel benieuwd naar de verschillen dan....
Bbwtje,

Ik heb/wil gebruiken prepaid.
quote:Bbwtje schreef op 24 april 2011 @ 08:32:

[...]

Pas hier wel mee op, want de kosten voor het gebruik van internet in het buitenland vallen niet in je (data-)bundel en zijn erg hoog. Veel mensen hebben niet door dat hun smartphone/telefoon op de achtergrond telkens informatie van het internet haalt en komen dus voor vervelende verrassingen te staan na afloop van hun bezoek aan het buitenland.

Inderdaad ja

Je schijnt iets uit te moeten zetten voordat je afreist, weet je toevallig ook wat dat is en waar ik dat kan vinden (Samsung Galaxy)?

Een vriend had het over "no data" downloaden, maar als het met een simpel aanvinken ook gefikst kan worden dan doet blonde VC dat liever.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 24 april 2011 @ 09:05:

[...]

Inderdaad ja

Je schijnt iets uit te moeten zetten voordat je afreist, weet je toevallig ook wat dat is en waar ik dat kan vinden (Samsung Galaxy)?

Een vriend had het over "no data" downloaden, maar als het met een simpel aanvinken ook gefikst kan worden dan doet blonde VC dat liever.

Als je het hebt over alles uitzetten wanneer je naar het buitenland gaat:

Instellingen - Draadloos en netwerken - Gegevensverbinding (vinkje uitzetten).

En voor de zekerheid: Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Gegevensroaming uitvinken.

Maar als je het over gebruik in Nederland hebt: Bijna elke app maakt wel gebruik van internet, ook het synchroniseren van bijvoorbeeld je mail, je agenda of het weer. Als je niet wilt dat het toestel automatisch verbinding met internet maakt zou je bij elke app die toestemming uit moeten zetten. Of doen wat ik net schreef en het vinkje weer aanzetten als je er wel gebruik van wil maken...
quote:hans66 schreef op 24 april 2011 @ 09:01:

Bbwtje,

Ik heb/wil gebruiken prepaid.Bij KPN kun je inderdaad geen gebruik maken van internet (weet niet helemaal zeker of dat in elk land zo is, maar dat zou je hier: Tarieven buitenland na kunnen kijken) in het buitenland (zie ook mijn vorige post met de tarieven in Frankrijk).

Volgens mij maakt het nog steeds niet uit welke provider je gebruikt in het buitenland, de verschillen zitten in de zones, maar nerd_ gaf aan dat dit bij KPN anders is (ik werk niet bij KPN), dus wacht zijn reactie even af, misschien heeft hij een link naar de informatie die hij net gaf...
Vorig jaar in december had ik een cruise (zie de Reizen-pijler). Op het schip was draadloos Internet, maar dat moest men aan- en uitschakelen, en kostte $ 0,35 per minuut. Prijzig, maar ondanks dat maakte ik daar gebruik van. Ik gebruikte niet mijn mobiel of laptop, maar gebruikte het computersysteem dat elke State Room (hut) heeft.
hans66 wijzigde dit bericht op 24-04-2011 09:32
Reden: Staan veel rare zinnen in dit bericht.
% gewijzigd
.
.,
.
Ik zit op het draadloze netwerk van pa een berichtje te tikken. Ik gebruik daar mijn BlackBerry voor.
Ik moet bij KPN *135# bellen om voor een maand Internet te krijgen. Maar er gebeurt niets. Wat moet ik nog instellen?

Bij mijn vader werd de naam gedetecteerd. Hij gaf het wachtwoord van het netwerk, en ik kon aan de slag.

Maar hoe zit het dan bij de KPN-bundel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven