iPad of Galaxy note 10.1?

17-12-2012 09:00 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ik wil graag een tablet kopen, maar twijfel welke. Wat ik ermee wil is internetten, films kijken, spelletjes doen, twitter/facebook. Dit zal vooral thuis zijn dus wifi is voldoende.

De nieuwe iPad en de Samsung Galaxy Note 10.1 spreken me allebei erg aan.

Voordelen van de iPad volgens mij: veel mooier scherm, meer apps die echt voor een tablet bedoeld zijn. Nadeel: prijs.

Voordelen Samsung Galaxy Note 10.1: Android, meer gratis apps en PS Touch (photoshop voor tablets) zit er standaard op en met het pennetje kun je daar volgens mij best leuke dingen mee doen. Nadeel: schermresolutie is minder, minder apps geoptimaliseerd voor tablet (dus gewoon de apps voor een mobiel op een groot scherm).

En dan nog de hoeveelheid geheugen. Ik lees vaak dat 16 GB genoeg is, maar vind het wel leuk om wat met foto's te doen. Is 16 GB dan ook genoeg?

Wat zouden jullie adviseren?

Edit: ben ook erg benieuwd naar ervaringen met PS Touch
Dankje GiB, ben benieuwd!

@all: bedankt voor jullie reacties! Heb zin om 'm straks te gaan halen welke het ook wordt

Ben nu meer overtuigd van de Note, maar vind het scherm van de iPad zo gaaf. Dat blijft dus nog even wikken en wegen. De Nexus 10 vind ik toch iets te veel gedoe / risico omdat ik 'm uit het buitenland moet laten komen. Superjammer dat die niet in NL verkrijgbaar is.
.
Oh ja en wat betreft PS Touch... wij gebruiken toch vaak een ander fotobewerkingsapp; ben alleen de naam kwijt.
Hm goed dat je het zegt oddjobx van dat formaat, iemand ervaring met de iPad mini? Lijkt mij iets te klein, maar misschien houdt het wel veel lekkerder vast.
.
.
Tnx heb al zin om even te gaan neuzen inderdaad. Later meer, moet ook nog even werken

Met Transformer bedoel je de Asus Transformer?

Wat vind jij van het formaat? Houdt het wel fijn vast zo'n 7 inch?

Zou denk ik het liefst zo'n Amoled schermpje hebben. Hoe is het scherm bij de Nexus 7?

Leuke voorpret zo!
.
Ohh nu is het alleen maar lastiger geworden! Wat een luxeprobleem

Nu twijfel ik ook nog over het formaat. Aangezien ik er ook films op wil kijken, spelletjes doen en bijv. tijdschriften lezen is misschien toch 10 inch beter. Vanavond maar even in de Mediamarkt testen wat qua grootte beter aanvoelt.

Wat betreft die tijdschriften is Apple toch weer handiger denk ik, want al die tijdschriften hebben al wel een Apple app, maar (nog) geen Android app.
.
.
Hé oddjobx, ik reageer morgen even, maar iig alvast heel erg dankjewel voor het meedenken!!
quote:anoukske schreef op 17 december 2012 @ 15:01:

Hm goed dat je het zegt oddjobx van dat formaat, iemand ervaring met de iPad mini? Lijkt mij iets te klein, maar misschien houdt het wel veel lekkerder vast.

Heb het vorig weekend in mijn handen gehad. Aardig hebbedingetje.

Het ligt inderdaad lekker in de hand.
Waaaahhh weet het nog niet. Weet niet meer wie het zei (GiB?), maar de Apple / iOS toont idd wat sexier. Ik heb helaas nog niet even kunnen testen bij Mediamarkt o.i.d. Waarom is er eigenlijk zo weinig over die Samsung Galaxy 7.7 te vinden? Die lijkt alweer helemaal uit te zijn, terwijl die wel zo'n mooi schermpje heeft. Een tijdje terug heb ik de Samsung Galaxy S III gezien, die heeft ook super amoled plus nog wat scherm Zo mooi! Ja het scherm is wel belangrijk geloof ik! Ik vind de Samsung Tab 2 en de Note 10.1 toch wat goedkoop aandoen.

Waarschijnlijk ga ik'm morgen trouwens kopen! -- denk dat het een iPad 4 gaat worden -- Heb alleen nog een beetje Applevrees.
.
.
quote:anoukske schreef op 19 december 2012 @ 16:13:

Waaaahhh weet het nog niet. Weet niet meer wie het zei (GiB?), maar de Apple / iOS toont idd wat sexier. Ik heb helaas nog niet even kunnen testen bij Mediamarkt o.i.d. Waarom is er eigenlijk zo weinig over die Samsung Galaxy 7.7 te vinden? Die lijkt alweer helemaal uit te zijn, terwijl die wel zo'n mooi schermpje heeft. Een tijdje terug heb ik de Samsung Galaxy S III gezien, die heeft ook super amoled plus nog wat scherm Zo mooi! Ja het scherm is wel belangrijk geloof ik! Ik vind de Samsung Tab 2 en de Note 10.1 toch wat goedkoop aandoen.

Waarschijnlijk ga ik'm morgen trouwens kopen! -- denk dat het een iPad 4 gaat worden -- Heb alleen nog een beetje Applevrees.Goede keuze!!

Even tussendoor he: wat zijn die tablet-reviews op youtube slooooom zeg. Pffff.... Gaan ze eerst 5 minuten doen over het ding uit de doos halen.
Unboxing schijnt heel belangrijk te zijn...
Oh ja en ik was het van dat sexy. Ben wel bij dat ik zelf voor de andere voordelen heb gekozen maar kan de twijfel goed voorstellen!
Het is een iPad 4 geworden en tot nu toe erg blij mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven