iPad of Galaxy note 10.1?

17-12-2012 09:00 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ik wil graag een tablet kopen, maar twijfel welke. Wat ik ermee wil is internetten, films kijken, spelletjes doen, twitter/facebook. Dit zal vooral thuis zijn dus wifi is voldoende.

De nieuwe iPad en de Samsung Galaxy Note 10.1 spreken me allebei erg aan.

Voordelen van de iPad volgens mij: veel mooier scherm, meer apps die echt voor een tablet bedoeld zijn. Nadeel: prijs.

Voordelen Samsung Galaxy Note 10.1: Android, meer gratis apps en PS Touch (photoshop voor tablets) zit er standaard op en met het pennetje kun je daar volgens mij best leuke dingen mee doen. Nadeel: schermresolutie is minder, minder apps geoptimaliseerd voor tablet (dus gewoon de apps voor een mobiel op een groot scherm).

En dan nog de hoeveelheid geheugen. Ik lees vaak dat 16 GB genoeg is, maar vind het wel leuk om wat met foto's te doen. Is 16 GB dan ook genoeg?

Wat zouden jullie adviseren?

Edit: ben ook erg benieuwd naar ervaringen met PS Touch
Ik vind de apps van Apple mooier dan die van Android. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik van Apple ook veel betaalde apps heb en van Android niet, maar dat vind ik meteen nog een voordeel van Apple, dat het zo makkelijk is om die apps te kopen. Je kunt letterlijk op iedere straathoek zo'n iTuneskaart halen - bij Albert Heijn, bij het Kruidvat, bij de Hema, bij de benzinepomp.

Mijn vader had een tablet met Android, een Asus Transformer, maar hij is ook overgestapt op de iPad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoi Susan, bedankt voor je reactie. Die iTuneskaarten lijken mij ook wel handig. Spreekt het gebruik voor zich? (had gisteren namelijk ergens gelezen dat het sommige mensen niet lukte om ermee te betalen).

Kijk jij ook films via de iPad? Zijn die makkelijk te downloaden / te vinden?

Tot nu toe heb ik ervaring met Android (telefoon), maar de iPad spreekt me wel héél erg aan
iPad. There is no replacement.
Hele reactie getypt, krijg ik foutmelding... Samsung galaxy note 10.1 is een geweldig ding.
Samsung vind ik super fijn!

Loopt hier heel goed. Persoonlijk surf ik meer op internet dan dat ik apps gebruik. Bovendien is het breedbeeld dus films zijn er beter op te kijken.
Ok, nog een poging.

Schermkwaliteit: is goed genoeg om te surfen, films te kijken, etc. Alleen als je veeel en lang achter het ding wil zitten zou ik een iPad overwegen.

Apps: geen probleem dat die schalen, nog niks gehad dat niet werkte, en wel meerdere dure betaalde apps erop (uitgebreide spellen als Carcassonne en Kolonisten, fotodingen, etc).

Photoshop Touch werkt als een tierelier, ook voor mij. Had nog nooit photoshop gebruikt voor ik de note kocht.

Er zijn minder hoesjes voor beschikbaar dan voor de ipad, wees je daar wel van bewust.

Het pennetje werkt goed, zeker in combinatie met een aantal van de splitscreen mogelijkheden (zoals heel makkelijk en snel plaatjes kopieren naar PS of naar een van de office programma's.) Oftewel, ik ben dik tevreden! Geen vastlopers, makkelijk aan te sluiten op windows computers, geen gedoe met Itunes, en: als je extra opslag capaciteit wil, zoals ik, kan je er een SD kaart in stoppen. Heb nu dus 16+32 GB.
Persoonlijk krijg ik ook de kriebels van apple.

Je betaald er veel voor een imago, waar de hele wereld mee weg loopt.

Films erop zetten die je gedownload hebt is ook veel ingewikkelder. Als je apple gewend bent waarschijnlijk niet hoor.
Ik kijk nooit films op de iPad, met iTuneskaarten heb ik nooit problemen gehad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oh ik heb trouwens de samsung galaxy tab 2

Sschermkwaliteit 720p
Note 10.1 is een heel fijn appaat, waar je veel mee kan en als je een adapter koopt dan kan je er zelfs usb sticks in doen. Bij Apple is alles dichtgetimmerd. De Apple is wel wat sexier denk ik.
Bij de Note kregen wij ook 50 GB opslag bij Dropbox (weet niet of dat nu nog zo is). Hoesjes hebben wij via een Chinese site besteld, dat was erg goedkoop (zelfs met verzendkosten maar we bestelden wel tegelijk voor andere toestelen erbij).
Apps kopen op de Android gaat ook erg makkelijk als je een creditcard hebt.
.
quote:GiB schreef op 17 december 2012 @ 10:39:

Apps kopen op de Android gaat ook erg makkelijk als je een creditcard hebt.

Apps kopen op de Apple iPad gaat ook erg makkelijk als je een creditcard hebt.

Wij hebben zijn erg tevreden met onze iPads 32GB. We hadden eerst de iPad 2 en later de nieuwe iPad er bij gekocht.

Heb nog heel even overwogen om er een Galaxy Tab te kopen in plaats van de nieuwe iPad. Hebben we toch de nieuwe iPad gekocht.

Meer vrienden van ons hebben meerdere iPads.
De Tab is een minder apparaat dan de Note 10.1.
Hmm, dit maakt het nog niet echt makkelijker

Maar ook veel positieve geluiden over de Note.

@ oddjobx, die Nexus 10 lijkt me ook wel wat, maar is (nog??) niet in Nederland te krijgen toch?
Ik heb de nieuwe ipad. Als je echt iets met foto's wilt doen, zou ik zeker voor de ipad kiezen. Ik maak er de mooiste foto's mee.
.
.
De Note 10.1 is ideaal om foto's mee te bewerken maar niet om ze mee te maken. Nu vind ik een tablet sowieso niet fijn om foto's mee te maken dus dat scheelt. De Note 10.1 heeft meer mogelijkheden om foto's toe te voegen dan de Apple en ook meer geheugen (als je het uitbreidt) en een snellere proccesor.
.
Hm, ok, begin nu toch een beetje meer te neigen naar de Note 10.1. Met name ook qua gemak, zoals microSD kaartje etc.

De Google Nexus lijkt me ook mooi (qua prestaties vooral), maar ik wil 'm toch eerst even vasthouden en zien voordat ik zoiets via internet bestel.

Puck, hoe zet jij films op je tablet? Werkt dat goed?
Ben dan wel niet Puck, maar toch:

ik zet de films op de tablet of via een torrent of via Dropbox of via een usb-stick (met adapter). Ik speel ze af met de app BSplayer; die kan de meeste formaten aan en zoekt ook nog eens zelf naar de ondertiteling (als hij die niet kan vinden, vind ik hem wel zelf op andere sites).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven