iPhone 11 of iPhone 12?

22-05-2020 11:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn iPhone 7 is binnenkort echt aan vervanging toe. Afgelopen weken heb ik me verdiept in de nieuwe iPhones en had ik het idee met de iPhone 11 de (voor mij) beste keuze te maken. Echter lees ik nu ook hele interessante berichten over de iPhone 12, vooral dat er een kleinere variant komt die qua kosten vrijwel één op één overeenkomt met de kosten van de iPhone 11 nu. De hoe-groter-hoe-beter-hype is aan mij voorbij gegaan, ik wil mijn telefoon graag met één hand kunnen bedienen en in mijn broekzak kunnen dragen, dus dat formaat spreekt me behoorlijk aan. Nadeel is dat de iPhone 12 wordt geleverd zonder oordopjes, waardoor dit toestel onder de streep duurder is, echter vind ik de AirPods niet fijn, dus die zal ik niet los hoeven aanschaffen waardoor dit nadeel weer vervalt.

Of mijn iPhone het tot september overleeft betwijfel ik en er loopt nu een goede deal op de iPhone 11 i.c.m. een abonnement.
Wat zouden jullie doen?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
22-05-2020 12:18
Omdat de 12 in een kleiner formaat uitkomt. De 11 is toch een slag groter dan de 7, daar twijfel ik over. Maar ik weet dus niet of mijn telefoon het nog een 4 maanden uithoudt qua accu, en er is nu een goede deal op de 11.
Die goede deal is er ook nog wel tegen de tijd dat de 12 uit is. Als je erop kunt wachten zou ik gewoon kijken hoe lang je telefoon het nog volhoudt en dan beslissen.
froufrou80 schreef:
22-05-2020 12:18
https://www.apple.com/nl/iphone/compare ... e3=iphone8

Ik vind het echt een onhandig groot ding, heb er een paar keer mee in m'n handen gestaan en laat het iedere keer om die reden zitten.
Jij vergelijkt met de 11, ik met de 11pro. Maar dan nog is ie ocharme 8mm breder; dat is nog steeds verwaarsloosbaar; je hebt meer variatie afhankelijk van het hoesje dat je er rond zet. Maar goed, dan moet je niet aan de 12 denken eh; Apple gaat niets fundamenteels anders tov hun bestaande range, inclusief de nieuwe SE (die pas gelanceerd is). All rest die ze uitbrengen gaat qua afmetingen boven die SE zitten.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-05-2020 12:21
Ik heb 64 GB en gebruik daar nog niet eens de helft van. Ik heb over de 100 apps geïnstalleerd waarvan er sommige al een paar GB aan geheugen innemen. Mijn foto's staan in origineel formaat in iCloud (€ 0,99 per maand voor 50GB opslag) en alleen verkleind op mijn telefoon. Ik hoef dus geen keuzes te maken over wat er wel en niet op mijn telefoon kan staan.

Dat is fijn voor jou :) Mijn foto's staan ook verkleind op mijn telefoon, ik heb hooguit 30 apps op mijn telefoon en tóch is mijn opslag zo goed als vol. Hoe leger ik mijn telefoon maak, hoe meer opslag 'overig' pakt. Kan ik ook niet verklaren, was 't maar zo'n feest.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
22-05-2020 12:22
Die goede deal is er ook nog wel tegen de tijd dat de 12 uit is. Als je erop kunt wachten zou ik gewoon kijken hoe lang je telefoon het nog volhoudt en dan beslissen.

Goed advies :) Dankjewel!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
22-05-2020 12:26
Jij vergelijkt met de 11, ik met de 11pro. Maar dan nog is ie ocharme 8mm breder; dat is nog steeds verwaarsloosbaar; je hebt meer variatie afhankelijk van het hoesje dat je er rond zet. Maar goed, dan moet je niet aan de 12 denken eh; Apple gaat niets fundamenteels anders tov hun bestaande range, inclusief de nieuwe SE (die pas gelanceerd is). All rest die ze uitbrengen gaat qua afmetingen boven die SE zitten.

De iPhone 11 is 6,1 inch, de 12 is 5,4 inch. Scheelt (in mijn ogen) echt wel.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Sinjoren schreef:
22-05-2020 12:26
Jij vergelijkt met de 11, ik met de 11pro. Maar dan nog is ie ocharme 8mm breder; dat is nog steeds verwaarsloosbaar; je hebt meer variatie afhankelijk van het hoesje dat je er rond zet. Maar goed, dan moet je niet aan de 12 denken eh; Apple gaat niets fundamenteels anders tov hun bestaande range, inclusief de nieuwe SE (die pas gelanceerd is). All rest die ze uitbrengen gaat qua afmetingen boven die SE zitten.
Ik ga ook voor de SE, maar mijn 7 doet het nog prima. Die 8 mm maakt voor mij precies het verschil tussen hem wel of niet fijn in één hand kunnen houden. Ik heb om dezelfde reden geen hoesje om mijn telefoon. Misschien heb ik absurd kleine handen? Ik zou dolgraag de huidige technologie in het formaat van de oude SE/5 willen.
Grappig, mijn SE heeft inderdaad weinig opslagruimte waarvan ook nog eens een deel opgaat aan de mysterieuze “Other”, maar op zich vind ik weinig opslag wel fijn. Het dwingt me om foto’s continue goed te selecteren. Ik wil juist niet honderden en honderden foto’s hebben.
mcsteamy schreef:
22-05-2020 12:29
De iPhone 11 is 6,1 inch, de 12 is 5,4 inch. Scheelt (in mijn ogen) echt wel.
Dan wacht je gewoon of de geruchten effectief waarheid worden en doe je intussen verder met wat je hebt :)
froufrou80 schreef:
22-05-2020 12:31
Ik ga ook voor de SE, maar mijn 7 doet het nog prima. Die 8 mm maakt voor mij precies het verschil tussen hem wel of niet fijn in één hand kunnen houden. Ik heb om dezelfde reden geen hoesje om mijn telefoon. Misschien heb ik absurd kleine handen? Ik zou dolgraag de huidige technologie in het formaat van de oude SE/5 willen.
Living on the edge ;-)

Zou leuk zijn ja, maar ik zou er niet op rekenen.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
22-05-2020 12:06
Het verbaast mij hoe brutaal Viva'ers kunnen zijn. Misschien wordt mijn abonnement wel betaald door mijn baas. Of mijn ouders. Of wie dan ook. Dat is toch helemaal niet relevant voor mijn vraag?
Tja, dat krijg je als je om meningen en adviezen op een openbaar forum vraagt. Dan krijg je ook wel eens iets te horen waar je niet op zit te wachten....
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
22-05-2020 12:31
Ik ga ook voor de SE, maar mijn 7 doet het nog prima. Die 8 mm maakt voor mij precies het verschil tussen hem wel of niet fijn in één hand kunnen houden. Ik heb om dezelfde reden geen hoesje om mijn telefoon. Misschien heb ik absurd kleine handen? Ik zou dolgraag de huidige technologie in het formaat van de oude SE/5 willen.
Ja, precies dit. Ik heb nu ook nog een oude SE en groter hoeft van mij echt niet....
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
22-05-2020 15:56
Tja, dat krijg je als je om meningen en adviezen op een openbaar forum vraagt. Dan krijg je ook wel eens iets te horen waar je niet op zit te wachten....

Er is een verschil tussen ergens niet op wachten en onterechte kritiek krijgen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
22-05-2020 15:57
Er is een verschil tussen ergens niet op wachten en onterechte kritiek krijgen.
Mwha, een simpel antwoord 'Gelukkig krijg ik een nieuwe foon kado' of geen antwoord had ook volstaan toch?
Vind je het zo gek dat iemand daar na je topic van gisteren iets over zegt?

(en nee, dat hoeft niet specifiek voor jou te gelden, maar er zijn natuurlijk legio mensen die wel een dure telefoon kopen terwijl ze er eigenlijk geen geld voor over hebben)
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
22-05-2020 16:04
Mwha, een simpel antwoord 'Gelukkig krijg ik een nieuwe foon kado' of geen antwoord had ook volstaan toch?
Vind je het zo gek dat iemand daar na je topic van gisteren iets over zegt?

(en nee, dat hoeft niet specifiek voor jou te gelden, maar er zijn natuurlijk legio mensen die wel een dure telefoon kopen terwijl ze er eigenlijk geen geld voor over hebben)

Het is niet gek, wel brutaal. Maar ik had niet hoeven (ver)antwoorden, dat is waar.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht september/oktober wel af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De iPhone 12 Pro Max zal dus nog groter worden: 6.7-inch. Persoonlijk lijkt me dat dus wel wat.

Ik was van plan geweest om de 11 Pro Max te kopen maar het is er niet van gekomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb de 11 pro max maar ik vind hem toch te groot. Ik heb hem met een familielid geruild en krijg maandag de SE 2020. Dus ik zou voor de 12 gaan.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-05-2020 19:19
De iPhone 12 Pro Max zal dus nog groter worden: 6.7-inch. Persoonlijk lijkt me dat dus wel wat.

Ik was van plan geweest om de 11 Pro Max te kopen maar het is er niet van gekomen.

Goeiemorgen. Dat is dus gewoon een tablet :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
22-05-2020 21:00
Goeiemorgen. Dat is dus gewoon een tablet :lol:
:lol: dat is bellen met je ipad inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven