IPhone agenda synchroniseren met gmail computer
vrijdag 8 juni 2012 om 07:49
Hallo allemaal
Ik ben een geliefde Iphone 4s gebruikster , maar er is iets waar ik niet uit kom !
Ik gebruilk de iphone agenda die gebasseerd is op mijn gmail account . Nu is het zo dat wanneer ik op de computer inlog in mijn google agenda en ik voer wat in de agenda, dat het wel zichtbaar word op mijn agenda in mij iphone.
Maarr..... alle afspraken die ik op mijn iphone agenda heb verwerkt zie ik niet terug in mij google agenda op de computer !
En dit is juist zo handig met werk etc ..
Wie kan mij helpen ?? ik heb ook al wat met een exchange adres ( wat ik op internet heb gevonden als tip ) maar er gebeurd niets behalve dan dat ik nu opeens 1 afspraak die ik op de computer heb ingevuld nu opeens 2 maal zie voorkomen in mijn iphone ..
Ik heb nu dan ook via google en exchange mijn gmail agenda aangemeld en weet echt niet of dat goed is ...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik ben een geliefde Iphone 4s gebruikster , maar er is iets waar ik niet uit kom !
Ik gebruilk de iphone agenda die gebasseerd is op mijn gmail account . Nu is het zo dat wanneer ik op de computer inlog in mijn google agenda en ik voer wat in de agenda, dat het wel zichtbaar word op mijn agenda in mij iphone.
Maarr..... alle afspraken die ik op mijn iphone agenda heb verwerkt zie ik niet terug in mij google agenda op de computer !
En dit is juist zo handig met werk etc ..
Wie kan mij helpen ?? ik heb ook al wat met een exchange adres ( wat ik op internet heb gevonden als tip ) maar er gebeurd niets behalve dan dat ik nu opeens 1 afspraak die ik op de computer heb ingevuld nu opeens 2 maal zie voorkomen in mijn iphone ..
Ik heb nu dan ook via google en exchange mijn gmail agenda aangemeld en weet echt niet of dat goed is ...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
vrijdag 8 juni 2012 om 09:04
Kijk eens in je algemen instellingen en dan mail, contacten, agenda's.
Helemaal onderaan kan je kiezen wat er gesynchroniseerd moet worden. Bijvoorbeeld een maand.
Kijk dan bij je mail account instellingen of je agenda aan staat.
En als laatste kijken in je agenda, linksboven staat een knopje waarmee je naar alle agenda's gaat. Kijk daar of je google mail agenda aangevinkt is.
Zo zou het moeten werken. Je moet wel eventjes wachten voordat je agenda items worden geladen op je iphone.
Succes
Helemaal onderaan kan je kiezen wat er gesynchroniseerd moet worden. Bijvoorbeeld een maand.
Kijk dan bij je mail account instellingen of je agenda aan staat.
En als laatste kijken in je agenda, linksboven staat een knopje waarmee je naar alle agenda's gaat. Kijk daar of je google mail agenda aangevinkt is.
Zo zou het moeten werken. Je moet wel eventjes wachten voordat je agenda items worden geladen op je iphone.
Succes
vrijdag 8 juni 2012 om 11:58
maandag 11 juni 2012 om 21:43
Ik heb wel een standaard agenda-mogelijkheid. Als ik er op klik, krijg ik 2 opties; Exchange (met daarbij mijn eigen gmailadres waar de agenda bij hoort en het emailadres van mijn vriend waarmee ik een agenda deel) en gmail (met daaronder weer mijn eigen gmailadres).
Mijn eigen gmail-adres onder Exchange is de standaardagenda.
Mijn eigen gmail-adres onder Exchange is de standaardagenda.
maandag 11 juni 2012 om 21:55
De standaardagenda is de agenda waar in eerste instantie de afspraken in gemaakt worden. Ik heb bijvoorbeeld 3 accounts in mijn iPhone (zakelijk, privé en nog een andere zakelijke). Je kunt dan kiezen welk account je wil gebruiken, maar als je een afspraak inplant, kun je daarin altijd voor een andere agenda kiezen.