Iphone of Samsung?

13-08-2015 11:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken, altijd leuk en momenteel ook hard nodig want deze houdt het niet lang meer vol.

Ik zit te twijfelen tussen een Samsung en een Iphone, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb een aantal jaar geleden een Iphone gehad, het stond mij toen tegen dat je bijna alles in de Apple Store moest komen. Ik ben daarna over gegaan naar Samsung en heb sindsdien altijd Samsung gehad. Nu begreep ik dat het betalen in de Apple Store ook een stuk minder is geworden.

Wij hebben thuis alles van Samsung maar dat is niet op elkaar aangesloten, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Het enige wat wellicht een puntje is, is dat mijn vriend ook een Samsung heeft en het dan wel handig is met bijv contacten door te sturen.

Ik hoor graag jullie ervaringen / tips!
Ik heb beide merken gehad.

Wat ik vooral bij de samsung (eerst galaxy s4, nu de minivariant) handig vind is dat je er een sd-kaartje in kan doen en zo geheugen uit kan breiden. Hoef ik hem niet steeds aan de laptop te hangen om foto's/filmpjes eraf te halen.
Oh is dat zo? Ik heb nu ook een Samsung S4 en naar de winkel geweest of ik mijn geheugen kan uitbreiden. Ze zeiden toen dat de telefoon dan super sloom zou worden. Waar kun je dat sd-kaartje dan precies in je telefoon stoppen?
Toevallig heeft Mascha van Beautygloss vandaag een artikel over IPhone vs Samsung.

http://www.beautygloss.nl ... hone-welke-vind-ik-beter/
Als je de achterkant eraf haalt zie je in de buurt van waar je de de chip van de provider in stopt nog een sleufje. Daar kan de mini-sd-kaart in. Superhandig. Geen idee of hij dan iets trager wordt. Daar heb ik nooit merkbaar problemen mee gehad in elk geval.
Oh ik lees ff mee, zit met pcies het zelfde.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
De allernieuwste Samsung toestellen (S6 en S6 edge) hebben bij mijn weten *geen* micro-SD sleufje (ook geen verwisselbare accu trouwens). Als dat echt een must is dan wil je hooguit een S5 of S5 mini. Wat vind je fijner aan de iPhone?

In jouw plaats zou ik (ondanks dat ik zelf een iPhone liefhebber ben) gaan voor Samsung. Je hebt waarschijnlijk al veel android apps, kent het besturingssysteem en het kan mogelijk samenwerken met alle apparatuur in huis.

Een argument om toch voor een iPhone te kiezen is dan weer dat het een redelijk waardevast toestel is, waarbij bovendien het besturingssysteem veel langer en frequenter wordt geupdated. Vooral voor beveiligingsproblemen kan dit fijn zijn.
Samsung. iPhone heeft wel mooiere apps maar zoals al gezegd, alles zit "op slot". Android wordt ook gewoon regelmatig geüpdate dus dat argument gaat niet op volgens mij.
Ik heb nu een Iphone en mag over 2 1/2 week een nieuwe uitzoeken maar ik ga over naar Samsung.
Febag - het wordt wel vaak geüpdate, maar dat geldt alleen voor stock android (de kale versie). Alleen telefoons die op stock android draaien (zoals HTC) kunnen gelijk een update krijgen. De meeste fabrikanten (zoals Samsung) passen er eerst zelf nog dingen op aan, die per toestel verschillen. Dat zorgt voor een veel langere wachttijd. Bovendien wordt voor lang niet alle al bestaande toestellen een update uitgerold.
quote:edamame schreef op 13 augustus 2015 @ 11:20:

Toevallig heeft Mascha van Beautygloss vandaag een artikel over IPhone vs Samsung.

http://www.beautygloss.nl ... hone-welke-vind-ik-beter/
quote:Krentebolletje schreef op 13 augustus 2015 @ 11:36:

Ik heb nu een Iphone en mag over 2 1/2 week een nieuwe uitzoeken maar ik ga over naar Samsung.Kun je ook uitleggen waarom? Ben je niet tevreden over Iphone?
Samsung <3 heb heel lang iphones gehad maar nu ik weer een samsung heb wil ik nooit meer terug!
Ik heb nu beiden(werk en Prive) maar ga voor de iPhone als ik moet kiezen. Sinds ik er een heb ben ik om.
Kijk eens op beautygloss.nl ze heeft net een filmpje gemaakt hierover
Internagelaktisch
quote:edamame schreef op 13 augustus 2015 @ 11:20:

http://www.beautygloss.nl ... hone-welke-vind-ik-beter/Haha jij zei het al, ik ben mosterd
Internagelaktisch
quote:anoniempje19877 schreef op 13 augustus 2015 @ 11:46:

[...]

Kun je ook uitleggen waarom? Ben je niet tevreden over Iphone?Jawel maar ik heb jarenlang een iPhone gehad en ga nu voor een andere.
Ik zal de dag zegenen - 3 december - dat ik weer een iPhone mag.
Er wordt opvallend veel onzin verteld over dit onderwerp. Kennelijk willen mensen hun persoonlijke voorkeur, hun smaak, graag een soort "feitelijk" fundament geven. De meeste bezwaren die mensen met een iOS-toestel beweren over Android-toestellen te hebben, zijn even onzinnig als andersom. Vaak heeft het te maken met specifieke oplossingen verwarren met problemen. Voorbeeldje zie je ook hierboven:

Is het van belang of je een sd-kaartje hebt? Natuurlijk niet. Het belang zit kennelijk in gebrek aan opslag, of makkelijk verplaatsen van data. Een sd-kaartje is een oplossing die Samsung kennelijk in een aantal modellen toepast, maar het is niet de enig mogelijke oplossing. Een andere optie zou bijvoorbeeld kunnen zitten in meteen al genoeg geheugen in je telefoon zetten. Of gebruik maken van cloud-oplossingen. Etc.

ook het verschil in aanbod van apps zegt heel weinig. Voor de iPhone is veel meer, vaak gratis, en vaak van hogere kwaliteit, te krijgen dan voor Samsung. En wat dan nog? De meeste mensen gebruiken een paar standaard apps die op beide systemen te krijgen zijn, en dat was het dan. Wat kan het jou schelen hoe groot het aanbod in de beider app-stores zijn, als je maar drie of vier apps nodig hebt?

Al met al mag je er van uit gaan dat de high-end telefoons, zoals de iPhone en de Samsung Sx, ongeveer wel hetzelfde kunnen. Dan blijft meestal alleen smaakverschil over.

Alleen als je je telefoon wil laten samenwerken met andere apparaten, is het meestal wel zo dat hetzelfde merk of minstens het zelfde OS, makkelijker met elkaar praat. Maar zelfs dat is nauwelijks een echt probleem. En de rest is veelal kul.
Iphone. Ik had voorheen altijd samsung, maar sinds de iphone uit is gekomen ben ik overgestapt. De beste keus ooit! Ik zit soms bij vrienden weleens op een samsung toestel, maar nog steeds vind ik de reactie bij aanraken te traag en klik nog best vaak ergens naast. Dat is vast gewenning, maar ik vind de iphone gewoon veel sneller reageren en wat preciezer. En dat verwacht ik ook voor wat je ervoor betaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven