iPod voor 4 jarige?

22-02-2013 20:00 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een vraagje, wat vinden jullie hiervan?

Mijn jongste zoon wordt binnenkort 4 jaar. Hij wil voor zijn verjaardag een iPod, iets anders wilt hij niet. Hij wilt er spelletjes op spelen en foto's maken.

Hij heeft 2 oudere broertjes van 6 en 7 en zij hebben ook geen iPod, maar wel een dsi. Mijn jongste hoeft geen dsi.

Klinkt redelijk verwend, maar hoe ga je hiermee om?

Een iPod is een erg duur verjardagskado ( vind ik) maar we zouden vragen of opa en oma's dan ook willen meedoen.
Mijn kinderen 6,8 en 10 jaar hebben alle 3 een ipod touch. Ze doen hier alles op ( muziek luisteren, filmpjes kijken, foto's maken, ( educatieve) spelletjes enz..) goedkoper dan een Dsi ( gratis apps ipv dure originele spelletjes).

Verder zijn het kinderen die verder ook gewoon buiten spelen met vriendjes en vriendinnetjes : )
Mijn zoontje wordt 2 en krijgt een iPad mini voor z'n verjaardag.

Hij speelt nu op de iPad van z'n vader. We nemen hem mee onderweg of als we uit eten gaan om filmpjes op te kijken. Ik vlieg veel met hem, en zon ding is dan ideaal! Hij kent alle letters van het alfabet al mede door een spelletje op de iPad.

Hoewel het duur is vind ik het een prima kado en begrijp ik niet dat hier zo negatief op gereageerd wordt. Overigens zit ik in de USA en is het hier iets goedkoper.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Een fiets?
Ik zie geen verschil met een dsi hoor (behalve de prijs dan) dus waarom niet? Kinderen kunnen wat mij betreft niet snel genoeg vertrouwd raken met computertechnologie. Dat is nou eenmaal de toekomst.
Ik vind dat echt bizar Iris, sorry dat ik het zeg. Maar mijn mond valt hier gewoon van open.
Iris, er zit (vind ik) een verschil of een kind af en toe eens jouw iPad gebruikt (in de auto of om eens een spelletje te doen) of dat hij een eigen iPad heeft.

En je zoon wordt twee! Ik begrijp het echt niet, waarom kies je voor zo'n cadeau ten opzichte van bijv. Duplo?
No way in hell dat mijn kind dat soort volwassen gadgets krijgt. Ga maar met je Duplo spelen, die Ipod kun je nog de rest van je leven verslaafd aan worden.
Een kind kan ook kennis maken met moderne technologie als ie soms met de ipad van mama mag spelen hoor. No way dat ze een eigen ipad of ipod krijgen op die leeftijd. Met dat soort kadoos is toch het einde zoek joh.
Die van mij kreeg een nijntje speeltent en nijntje verstoppertje toen ze twee werd....
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 22 februari 2013 @ 20:59:

Iris, er zit (vind ik) een verschil of een kind af en toe eens jouw iPad gebruikt (in de auto of om eens een spelletje te doen) of dat hij een eigen iPad heeft.

Waarom? Wat is het verschil tussen een eigen iPad of een eigen doos met Lego? Ja, de prijs, maar verder niets. En daarbij is een iPad ook nog eens ontzettend educatief met allerlei apps.

Nogmaals, het zijn andere tijden en NIET meer te vergelijken met 20 jaar terug. Het 'toen ik zo oud was blablabla' slaat nergens op.
quote:Broedkippetje schreef op 22 februari 2013 @ 20:45:

[...]

Via de google kwam ik op een oud topic van Viva

Daar hadden ze het over een matige stabiliteit; snel uit elkaar vallen en zo.

Hoe is jouw ervaring daarmee? Want mijn zoon is nogal bewegelijk, zeg maar.

Je moet de stokken er idd wel goed in draaien, dus er geduld voor hebben & ook een beetje kracht. Er was een nogal ongeduldig jongetje vandaag die heel graag wilde helpen, maar hij duwde de stokken niet goed in de balletjes. De stokken van een meer doordacht kind en mijn stokken bleven wel zitten.

Er hebben 3-6 kinderen zeker 1,5 uur mee gespeeld.
En qua ander leuk kado: een fiets, verkleedkleren, een schooltas & beker & broodtrommel van zijn favoriete merchandise, lego, mini loco, een houten knikkerbaan (cuboro heeft een heel mooie knikkerbaan van blokken!), kapla, leuk buitenspeelgoed, een muziekinstrument waar mee gespeeld kan worden, etc.
Ik zou een 4jarige ook nog een ipad of ipod geven,wel eerder

een fiets,lego,schommel etc...Op die leeftijd zijn ze er nog niet

mee bezig om bij een groep te horen hoor.Maar ja,je moet het

zelf weten.Aan de ene kant goed dat ze zo vroeg mogelijk

vertrouwd raken met de computertechnologie maar aan de

andere kant zou ik daarom nog niet meteen een ipod voor een

4jarige gaan kopen.Voor de rest,iedereen zijn ding!
Wat een onzin Muloza. Ik ben het totaal niet met je eens. Terwijl mijn dochter bijna elke dag wel iets op de iPad doet. Met Duplo/Lego (oid) leren kinderen de motoriek trainen, rollenspellen doen, bouwen, enzovoorts. Je kan niet alles door computers en tablets laten overnemen.
quote:Muloza schreef op 22 februari 2013 @ 21:04:

[...]

Nogmaals, het zijn andere tijden en NIET meer te vergelijken met 20 jaar terug. Het 'toen ik zo oud was blablabla' slaat nergens op.

Dat het andere tijden zijn en dat de technologie inmiddels veel verder is is een feit.

Maar daarmee is het voor mij nog niet een voldoende reden om een peuter/kleuter al dit soort gadgets te geven.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Tja. Hij mag er natuurlijk niet altijd als hij wil op spelen dus in die zin beheer ik hem. Maar hij is wel van hem. Ik vind het juist goed voor zijn ontwikkeling. Hij skypt met familie in Nederland. Kan nog niet praten maar kent wel alle letters. Ik zie echt alleen maar voordelen van zo'n ding. Educatief en dit is nu eenmaal de toekomst.

Overigens heeft hij ook duplo hoor en speelt graag buiten.
quote:Muloza schreef op 22 februari 2013 @ 21:04:

[...]

Waarom? Wat is het verschil tussen een eigen iPad of een eigen doos met Lego? Ja, de prijs, maar verder niets. En daarbij is een iPad ook nog eens ontzettend educatief met allerlei apps.

Ik zie heel goed dat de tijden veranderd zijn, daarom mag onze dochter ook gerust op onze ipad en telefoon spelletjes doen. En ze vindt niets leuker dan met onze oude digitale camera foto's maken, dus dat mag ze ook gewoon. Maar wat níet veranderd is, is dat een kind het beste en het leukste speelt als hij z'n fantasie erbij moet gebruiken. En alle educatieve apps ten spijt: daar kun je je fantasie dus niet in kwijt.

Ik vind het om die reden belangrijk dat mijn dochter lekker met haar poppen, haar playmobil en haar lego speelt. Als ze iets educatiefs wil doen, dan ligt er mini loco voor haar en ze kan aan de slag met boekjes met oefenbladen, letterstempels, etc. En als ze graag even slap wil hangen en lullig wil kijken, dan mag ze ook gerust even op de ipad of op de telefoon, we leven immers niet onder een steen. Maar ik vind het nergens voor nodig om haar te leren dat dat een normaal tijdverdrijf is. Ik leer haar liever fysiek te spelen en daar creatief in te zijn. En daar past in mijn ogen op zo jonge leeftijd géén ipad of ipod bij. Niet omdat ik niet met mijn tijd mee ga, zoals jij suggereert, maar omdat ik vind dat je best kritisch mag zijn op wat je je kind als tijdverdrijf aanbiedt.
Die van mij spelen al vanaf hun eerste met een iPod touch en hebben er ook ieder een. Beste aankoop ooit voor ze. Er zijn ontzettend veel leuke peuter- en kleuterapps. Ze spelen er ca 45 minuten per dag mee. Ik zie er dus geen kwaad in.
Als jouw kind graag zo'n ding wil en jij vindt dat prima, dan koop je die toch lekker. Lijkt mij dat je zelf zo'n beslissing neemt.

Mijn dochter is 6 en wil graag een I-pad, een Nintendo, een pony, een paard en weet ik wat ze allemaal wel niet wil....tja, ik kan toegeven aan al haar wensen, maar dat doe ik niet en toch ben ik de allerliefste mama!
En inderdaad: met fysiek spelen oefen je ook nog eens je motoriek. Dat gaat je met een ipad/ipod niet lukken.
Jij legt het beter uit Beeldig, volledig eens!
quote:speknek schreef op 22 februari 2013 @ 20:43:

Toen ik 4 jaar was, was ik blij met een barbiepop.Ik ben nog nooit blij geweest met een barbiepop.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
nog even voor broedkip:

Andere vorm, lijkt mij wat steviger (en scheelt veel geld)
Ik ben geen voorstander, maar het is een feit, dat de meeste 4 jarige een DSi, WII of wat dan ook hebben. Dus als hij er interesse in heeft en je er elf achter staat, waarom niet.
Ik snap wat je bedoelt hoor Beeldig, maar ik zie dat gewoon anders. Ik denk dat juist het gebruik van een iPad hem stimuleert. Hij zal heus niet 24/7 dit ding tot zijn beschikking hebben, maar wel veel.

Overigens is hij motorisch erg goed ontwikkeld en ik begrijp niet waarom gebruik van een iPad dit uitsluit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven