Irritant blauw rondje
dinsdag 6 december 2011 om 14:56
Hoi Ik heb een vraag.
Als de PC opstart krijg je toch altijd zo een rondje dat hij bezig is met alles op te starten.
Nu is het bij mij zo dat sinds gisteren dat rondje om de minuut ofzo weer begint te draaien terwijl ik helemaal niets opnieuw wil openen ofzo??
Dus als ik gewoon viva.nl ben aan het lezen en verder niets heb openstaan blijft dat irritant rondje draaien er is ook geen melding dat ik iets moet doen of zo?
Wie o wie kan me helpen
Alvast bedankt
Als de PC opstart krijg je toch altijd zo een rondje dat hij bezig is met alles op te starten.
Nu is het bij mij zo dat sinds gisteren dat rondje om de minuut ofzo weer begint te draaien terwijl ik helemaal niets opnieuw wil openen ofzo??
Dus als ik gewoon viva.nl ben aan het lezen en verder niets heb openstaan blijft dat irritant rondje draaien er is ook geen melding dat ik iets moet doen of zo?
Wie o wie kan me helpen
Alvast bedankt
dinsdag 6 december 2011 om 15:07
Ja irritant is dat. Waarschijnlijk heb je veel grote programma's tegelijekrtijd draaien of (zoals ik) heel veel tabs openstaan in je browser. Dat blauwe rondje betekent dat je computer druk bezig is met een bepaald proces. Als je op ctrl+alt+del klikt en dan voor task manager kiest dan kan je selecteren op de kolom memory. Daar zie je welk programma het meeste geheugen in beslag neemt. Die sluit je dan even af. Is het je browser dan sluit je eerst tabs af en zeg je end proces en met een beetje geluk als je je browser weer opstart zijn de rest van je tabs bewaaard gebleven.
dinsdag 6 december 2011 om 15:08
dinsdag 6 december 2011 om 16:25
dinsdag 6 december 2011 om 16:48
Heb je een HP (Hewlett Packard) apparaat op je laptop aangesloten? Ik zou het afsluiten (end proces).
DWM.EXE (NIET afsluiten).
Download vervolgens Ad-Aware en check of je mailware op je computer hebt staan. Sommige virussen vermommen zich als dit soort files. Ik neem aan dat je anti-virusprogramma up-to-date is en dat je niet zomaar allerlei .exe bestanden download en draait.
DWM.EXE (NIET afsluiten).
Download vervolgens Ad-Aware en check of je mailware op je computer hebt staan. Sommige virussen vermommen zich als dit soort files. Ik neem aan dat je anti-virusprogramma up-to-date is en dat je niet zomaar allerlei .exe bestanden download en draait.
dinsdag 6 december 2011 om 17:09
Iexplore is Internet Explorer, je browser dus. Wat te doen? Wat ik al schreef. Vensters en tabs sluiten die je niet meer open wilt hebben. Andere bookmarken (bij je favorieten zetten) en sluiten.
Je browser afsluiten en opnieuw opstarten.
Als je tabs echt niet wil sluiten dan open laten (met het risico dat je het kwijt bent maar je hebt ook noh je geschiedenis) en dan zeg je in task manager end proces voor iexplore.
Je browser afsluiten en opnieuw opstarten.
Als je tabs echt niet wil sluiten dan open laten (met het risico dat je het kwijt bent maar je hebt ook noh je geschiedenis) en dan zeg je in task manager end proces voor iexplore.
dinsdag 6 december 2011 om 17:20
Ik schaam me door ECHT waar. maar ik snap het niet!! Sorry je legt het goed uit maar ik ben echt een leek weet niet wat task manager is en welke tabs het allemaal zijn allemaal rare namen enz nunspemom of zoiets ik noem maar wat.
Maar bedankt voor je moeite morgen maar even kijken of ik met dit ding naar de winkel ga (doe een muts sjaal enz op tegen herkenning hahahhaha)
Maar bedankt voor je moeite morgen maar even kijken of ik met dit ding naar de winkel ga (doe een muts sjaal enz op tegen herkenning hahahhaha)