Kan geen pagina openen vanuit pagina's

15-06-2021 13:14 19 berichten
Hallo digiwonders,

Een vraagje.
Sinds de laatste update van windows 8 nog wat, is het onmogelijk om bijvoorbeeld vanuit gmail een link te gebruiken om een pagina te openen. Als ik de link van postnl open krijg ik een witte pagina en ik dacht dat dat aan postnl lag, maar nu wilde ik zojuist een link openen van mijn zorgverzekeraar en heb ik hetzelfde, een witte pagina.
Ik heb al gezocht in Chrome, maar daar kan ik het niet in vinden en ik denk dat het te maken heeft met windows. Kan iemand me uit de brand helpen.

Bij voorbaat dank!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een pop up blocker aan staan? Zo ja, als je die uit zet, werkt het dan wel?
Nee, die staat niet aan.
Dan blokeert Gmail zelf je links.

Ga naar Chrome, open in Chrome de browser versie van Gmail.

Klink het linkse icoontje in de browserbalk, die 2 ruitjes:

Afbeelding

Zorg dat de setting hier op Allow staat:

Afbeelding
Die ruitjes heb ik niet. :|
Oh, op een andere manier dan:

Open Chrome and navigate to "Settings." (Settings zie je als je op de 3 puntjes rechtsboven in de browser klikt)
Click "Content settings" Under "Privacy and security."
Select "Handlers" and switch on the Ask protocol. (Als je boven in de search settings zoekblak Handlers klikt kom je er, ik vond hem zo snel niet waha. Als je deze setting aan zet krijg je als het goed is de ruitjes)
Open Gmail in Chrome and click the Protocol Handler icon.
Allow Gmail to open all email links.
Dankjewel Ugli voor je zoektocht en je hulp!

Helaas kan ik niet zoiets vinden als handlers, ook niet in het Nederlands. Ik zoek me rot en probeer van alles, maar helaas zonder resultaat.
Ah ik heb de Engelse variant dus ik weet niet hoe het in het Nederlands heet. Hier een Nederlandse variant:

Open de Chrome-browser en klik op Meer > Instellingen.
Ga naar het gedeelte Privacy en beveiliging.
Klik naast Site-instellingen, op de pijl-rechts
Scroll omlaag naar Aanvullende rechten en klik op Uitvouwen
Klik naast Meldingen op de pijl-rechts
Zorg dat Websites laten vragen of je ze als de standaardhandler voor protocollen wilt instellen (aanbevolen) bovenaan is ingeschakeld.
Misschien een idee om te upgraden naar 10?
Je laatste bericht had ik nog niet gezien, dus...
Ik bewaar je advies wel, voor een volgende keer.

Ik heb de hele bups gereset naar oorspronkelijke instellingen en nu doet alles het weer.
Nu even de kookbubbeltjes in mijn bloed af laten koelen... ;-)

Nogmaals hartelijk dank!
Pioen00 schreef:
15-06-2021 14:47
Misschien een idee om te upgraden naar 10?
Ik heb 10 gehad en 10 stelde op een gegeven moment zoveel eisen dat ik naar 8 nog wat ben verhuisd.
Ah de ouderwetsche reset, god works in mysterious ways. :P
Ugli schreef:
15-06-2021 14:58
Ah de ouderwetsche reset, god works in mysterious ways. :P
Mag god willen, Google denkt echt te rulen. Krijg een sik van die club.
Cateautje schreef:
15-06-2021 15:20
Mag god willen, Google denkt echt te rulen. Krijg een sik van die club.

Je hoeft Chrome niet te gebruiken natuurlijk. Ik zou Firefox eens proberen, dat is tegenwoordig weer een hele goede browser :)
julius schreef:
15-06-2021 17:19
Je hoeft Chrome niet te gebruiken natuurlijk. Ik zou Firefox eens proberen, dat is tegenwoordig weer een hele goede browser :)
Dank voor je advies.
Ik heb Firefox jaren gehad, maar het gebruikt zoveel geheugen dat ik ervan af ben gestapt. Chrome is een heel stuk efficiënter en zuiniger.
Wanneer je eigenwijs bent en oude meuk wil blijven gebruiken die niet meer ondersteund wordt, moet je niet raar opkijken wanneer dingen niet goed werken.
En als je een sik krijgt van Google, snap ik al helemaal niet dat je Chrome wil gebruiken.

Alles updaten naar de laatste versies, scheelt een hoop storingen.
8 nog wat wordt gewoon geupdate. Van de week voor het laatst gebeurd.
https://docs.microsoft.com/nl-nl/lifecy ... indows-8.1
Tegen 2023 heb ik alweer een andere computer en heb ik geen andere keuze dan windows 10 of misschien is 11 dan alweer op de markt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven