Laptop leeghalen

16-01-2014 09:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik mijn laptop verkoop (heb al een nieuwe), weet iemand of ik de oude laptop helemaal compleet leeg kan halen (fabrieksinstellingen....) en hoe ik dit moet doen? Zijn daar websites etc voor? Bedankt!
Ja, dat zou ik zeker doen om te voorkomen dat de koper van je oude laptop toegang krijgt tot jouw oude gegevens of software(-licenties).

Je bent al een heel eind als je je harde schijf opnieuw formatteert, wil je echt alle data fysiek van je harde schijf wissen, dan zijn daar programma's voor die dat voor je doen.

Het een en ander staat hier verder uitgelegd.
Of harde schijf gewoon vervangen, heb ik gedaan.
Ik heb het laten doen.

Alle bestanden, incl foto's/filmpjes enzo netjes op een draagbare harde schijf laten zetten en daarna alles inderdaad leeg laten halen, terug naar hoe dat ie uit de winkel kwam.

Kostte mij 81 euro maar ik was van het gezeik af!

Gewoon bij een computerzaak laten doen.

Maar als je zelf tijd en de juiste programma's hebt moet het ook wel lukken denk ik. Ik had er geen zin jn.. wilde gewoon het eindresultaat
Not my circus, not my monkeys
Bedankt! Ik ga het eerst zelf proberen, mocht dat niet lukken altijd nog goede tip om computer weg te laten brengen.
Een goeie magneet er tegen houden
Kijk eens of er een recovery disk in je laptop aanwezig is. Als je die gebruikt is de laptop als nieuw. De meeste merken hebben deze optie. Formatteren klinkt wel handig, maar als koper zou ik niet blij zijn met een niet werkende laptop. Er staat dan ook echt niets meer op.
Ik zou hem gewoon even formatteren en dan windows opnieuw installeren. Beide kan je doen door de laptop op te starten vanaf de windows installatie cd.
Windows installatie cd? Die krijg je al een héééle tijd niet meer als je een computer koopt. Tegenwoordig heb je een recovery partitie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven