Leerzame spelletjes voor de ipad

16-05-2012 16:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja, ook hier sinds kort een ipad in huis. Een tijdje geleden las ik iets over een discussie om op basisscholen ipads te gaan gebruiken, omdat er vele apps zouden zijn die niet alleen leuk, maar vooral erg leerzaam waren voor jonge kinderen. Volgens mij was toen het plan zelfs om een soort 'ipad onderwijs' te creëren, waarbij leerlingen eigenlijk alleen nog maar onderwijs kregen met behulp van de ipad in plaats van echte leerboeken. Het draaide toen vooral om die discussie, en of er echt concrete plannen voor waren (en concrete apps) weet ik niet meer.

Een vriendin van me heeft ook een ipad waar ze van zulke leerzame apps op heeft gezet, maar bij haar is gebleken dat haar kinderen er eigenlijk vrij weinig aan vinden omdat het maar saaie apps zijn. Mijn vraag is nu: welke apps zijn niet alleen leerzaam, maar ook ècht leuk?
Brikki!!! En Fischer price, laugh and learn voor baby's

Puzzels zijn ook leuk.
Mijn dochter is gek op 'memory' (gratis van my first app) en 'tel de dieren' (ook gratis, maar leuker in de niet-gratis variant, mijn eerste aankoop ). My first app heeft nog meer gratis apps die wel aardig zijn, maar slechts voor een deel toegankelijk (want gratis).

Fun4kids schijnt goede leerzame apps te maken, maar die heb ik nog niet durven aanschaffen. Ik moet mijn schroom voor betaalde apps nog even overwinnen
Lola, (pandabeertje) diverse apps o.a. puzzels, maar ook een soort sudoku.

Bobo: tellen, memory, wat hoort bij wat etc
Hoe oud zijn je kinderen?
De kids zijn 3,6 en 8 jaar. Inderdaad wel handig om te vermelden . De middelste gaat komend jaar naar groep 3, maar kan nu al aardig lezen en wil ook heel graag leren wat betreft dat lezen en rekenen. Apps in die richting zouden dus handig zijn, als die er dus zijn..
Er zijn er wel honderden.... In je appstore kun je kijken in de categorie 'onderwijs'!
Zwijsen heeft de app die past bij veilig leren lezen, de leesmethode waar de meeste scholen in Gr. 3 mee werken. Leuke app
Adding apples

Letterschool

Doodle fit

Maan roos vis

Letterlegger

Hongerige vis

Lola's abc

Star connect

Rompompom

Bobo

Dit is wat voor mijn eigen kinderen erop heb staan ( 4 en 5,5 jaar)
Hallo allemaal!

Ik heb een tijd geleden een leuk spelletje voor op de iPad gevonden dat ook erg leerzaam is, het heet Lmemory.

In het kort: Memory maar dan ook met woorden onder de plaatjes, in 2 verschillende talen. Zo moet je dus "auto" met "voiture" vinden. Ik heb er een stukje over geschreven waarin het iets duidelijker is uitgelegd.

Mijn vader, moeder en nichtjes spelen dit spelletje ook, het is dus voor alle leeftijden.

Ik hoop dat jullie, en jullie kinderen, dit ook een leuke app vinden.

Veel speelplezier!
Wel heel leuk: Noa & Kapoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven