Leerzame spelletjes voor de ipad
woensdag 16 mei 2012 om 16:33
Jaja, ook hier sinds kort een ipad in huis. Een tijdje geleden las ik iets over een discussie om op basisscholen ipads te gaan gebruiken, omdat er vele apps zouden zijn die niet alleen leuk, maar vooral erg leerzaam waren voor jonge kinderen. Volgens mij was toen het plan zelfs om een soort 'ipad onderwijs' te creëren, waarbij leerlingen eigenlijk alleen nog maar onderwijs kregen met behulp van de ipad in plaats van echte leerboeken. Het draaide toen vooral om die discussie, en of er echt concrete plannen voor waren (en concrete apps) weet ik niet meer.
Een vriendin van me heeft ook een ipad waar ze van zulke leerzame apps op heeft gezet, maar bij haar is gebleken dat haar kinderen er eigenlijk vrij weinig aan vinden omdat het maar saaie apps zijn. Mijn vraag is nu: welke apps zijn niet alleen leerzaam, maar ook ècht leuk?
Een vriendin van me heeft ook een ipad waar ze van zulke leerzame apps op heeft gezet, maar bij haar is gebleken dat haar kinderen er eigenlijk vrij weinig aan vinden omdat het maar saaie apps zijn. Mijn vraag is nu: welke apps zijn niet alleen leerzaam, maar ook ècht leuk?
woensdag 16 mei 2012 om 16:38
Mijn dochter is gek op 'memory' (gratis van my first app) en 'tel de dieren' (ook gratis, maar leuker in de niet-gratis variant, mijn eerste aankoop ). My first app heeft nog meer gratis apps die wel aardig zijn, maar slechts voor een deel toegankelijk (want gratis).
Fun4kids schijnt goede leerzame apps te maken, maar die heb ik nog niet durven aanschaffen. Ik moet mijn schroom voor betaalde apps nog even overwinnen
Fun4kids schijnt goede leerzame apps te maken, maar die heb ik nog niet durven aanschaffen. Ik moet mijn schroom voor betaalde apps nog even overwinnen
woensdag 16 mei 2012 om 18:04
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:20
Hallo allemaal!
Ik heb een tijd geleden een leuk spelletje voor op de iPad gevonden dat ook erg leerzaam is, het heet Lmemory.
In het kort: Memory maar dan ook met woorden onder de plaatjes, in 2 verschillende talen. Zo moet je dus "auto" met "voiture" vinden. Ik heb er een stukje over geschreven waarin het iets duidelijker is uitgelegd.
Mijn vader, moeder en nichtjes spelen dit spelletje ook, het is dus voor alle leeftijden.
Ik hoop dat jullie, en jullie kinderen, dit ook een leuke app vinden.
Veel speelplezier!
Ik heb een tijd geleden een leuk spelletje voor op de iPad gevonden dat ook erg leerzaam is, het heet Lmemory.
In het kort: Memory maar dan ook met woorden onder de plaatjes, in 2 verschillende talen. Zo moet je dus "auto" met "voiture" vinden. Ik heb er een stukje over geschreven waarin het iets duidelijker is uitgelegd.
Mijn vader, moeder en nichtjes spelen dit spelletje ook, het is dus voor alle leeftijden.
Ik hoop dat jullie, en jullie kinderen, dit ook een leuke app vinden.
Veel speelplezier!