Mail blijft staan in postvak uit
zondag 12 januari 2014 om 13:36
Ik ben er achter gekomen dat mijn e-mails niet meer verzonden worden. Ze blijven staan in mijn Postvak uit (Outlook). Een week geleden deed hij het nog wel, maar ik heb in de tussentijd iets gedaan met iCloud (geïnstalleerd). Zou het daardoor kunnen komen? Ik heb een snelnet account van Lijbrandt Telecom, en kan ook nergens de juiste instellingen vinden van hun SMTP?
Wie kan me helpen?
Wie kan me helpen?
zondag 12 januari 2014 om 14:33
zondag 12 januari 2014 om 14:37
http://www.lijbrandt.nl/k ... net/e-mail-en-beveiliging
Hier vind je onder "Hoe stel ik mijn email in?" de benodigde instellingen.
Hier vind je onder "Hoe stel ik mijn email in?" de benodigde instellingen.
zondag 12 januari 2014 om 14:42
quote:Penelope_ schreef op 12 januari 2014 @ 14:33:
http://www.lijbrandt-telecom.nl/Hulp-&- ... g/Internet
Misschien heb je hier iets aan?Hmm, ik vind smtp.snelnet.net en dat staat ook gewoon ingesteld. Ik denk toch dat het komt door mijn iCloud ding. Gut waarom kunnen die dingen niet gewoon goed gaan, blegh
http://www.lijbrandt-telecom.nl/Hulp-&- ... g/Internet
Misschien heb je hier iets aan?Hmm, ik vind smtp.snelnet.net en dat staat ook gewoon ingesteld. Ik denk toch dat het komt door mijn iCloud ding. Gut waarom kunnen die dingen niet gewoon goed gaan, blegh
zondag 12 januari 2014 om 14:51
quote:Aardbeienthee schreef op 12 januari 2014 @ 14:45:
Als je een mailtje probeert te versturen, staat er dan bij vanaf welk mailadres dat verstuurd wordt? Kan zijn dat ie dat nu via je iCloud-adres probeert te mailen maar via de Lijbrandtserver, en dat werkt niet.Ik kan dat niet zien. Klinkt wel plausibel. Hoe los ik dat op dan?
Als je een mailtje probeert te versturen, staat er dan bij vanaf welk mailadres dat verstuurd wordt? Kan zijn dat ie dat nu via je iCloud-adres probeert te mailen maar via de Lijbrandtserver, en dat werkt niet.Ik kan dat niet zien. Klinkt wel plausibel. Hoe los ik dat op dan?
zondag 12 januari 2014 om 15:16
maandag 13 januari 2014 om 09:46
Ik ga hem even uppen. Het lukt dus nog steeds niet Als ik de uitgaande server op imap.mail.me.com zet krijg ik ook geen mail meer binnen, dus dat is het niet. Wat moet ik nu toch doen? Ik wil eigenlijk iCloud niet meer verwijderen, want ik vind het wel handig dat mijn foto's ook op mijn pc staan. (Maar anders toch maar, want niet mailen is ook heel onhandig).
En zou hij alles wel weer goed doen als ik iCloud weg haal?
En zou hij alles wel weer goed doen als ik iCloud weg haal?
zondag 19 januari 2014 om 19:08
Vandaag heb ik mijn zwager ernaar laten kijken (die ervoor geleerd heeft en al 20+ jaar in de IT werkt). Hij is er dus niet uitgekomen Van alles uitgeprobeerd en uiteindelijk de iCloud desktop maar verwijderd. En toen deed hij het nog niet! Vervolgens heeft hij nog een tijd zitten prutsen en nu kan ik op een omslachtige manier mail verzenden. Als ik 'verzenden' doe, komt de mail in postvak uit. Als ik hem daar open en 'ctrl' + 'enter' doe, wordt hij pas verstuurd. Is dat niet vreemd?!
Ik hoop nog steeds op herkenning van iemand en de oplossing.
Ik hoop nog steeds op herkenning van iemand en de oplossing.
dinsdag 21 januari 2014 om 20:37
Het lijkt wel een one woman show
Maar goed, ik ben blij want het probleem is opgelost. Een vriend (ook werkzaam in de IT) stelde voor om een systeemherstel te doen. Dat ik daar nu niet zelf op gekomen was. En dat werkte. Ik moest wel een eind terug, want het probleem bestond natuurlijk al twee weken, maar nu kan ik in ieder geval weer normaal mail versturen. Geen iCloud meer op mijn pc!
Maar goed, ik ben blij want het probleem is opgelost. Een vriend (ook werkzaam in de IT) stelde voor om een systeemherstel te doen. Dat ik daar nu niet zelf op gekomen was. En dat werkte. Ik moest wel een eind terug, want het probleem bestond natuurlijk al twee weken, maar nu kan ik in ieder geval weer normaal mail versturen. Geen iCloud meer op mijn pc!