Mail blijft staan in postvak uit

12-01-2014 13:36 21 berichten
Ik ben er achter gekomen dat mijn e-mails niet meer verzonden worden. Ze blijven staan in mijn Postvak uit (Outlook). Een week geleden deed hij het nog wel, maar ik heb in de tussentijd iets gedaan met iCloud (geïnstalleerd). Zou het daardoor kunnen komen? Ik heb een snelnet account van Lijbrandt Telecom, en kan ook nergens de juiste instellingen vinden van hun SMTP?

Wie kan me helpen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je gecheckt of je wel een internetverbinding hebt? Aanvulling: komt je mail wel binnen? Nog een aanvulling: wat voor apparaat heb je het over. Je hebt het eerst over Outlook (welke versie?) en daarna over iCloud....
Ja, er komt wel mail binnen! Ik heb een gewone pc, en heb iCloud dashboard o.i.d. geïnstalleerd, voor de pc dus. Ik kan zo snel niet vinden welke versie van Outlook ik heb, maar mijn laptop is een jaar oud ongeveer.
Mijn mailtjes staan ook in "postvak uit" maar dat betekent niet dat ze niet zijn verzonden, ze zijn daar gewoon opgeslagen. Heb je nog een ander mail adres? Stuur jezelf dan een mailtje vanuit outlook.
verba volant, scripta manent.
Nee, ze komen echt niet aan. Ik heb al testmailtjes gestuurd naar mijn Hotmail en die worden ook niet verzonden. Er staan er ook maar vier in postvak uit, de rest staat gewoon bij verzonden.
Kan je die SMTP-instellingen niet vinden door via de browser in te loggen in je mail?
Kan ook aan de ontvanger liggen, verkeerd adres bijvoorbeeld.
verba volant, scripta manent.
http://www.lijbrandt-telecom.nl/Hulp-&- ... g/Internet

Misschien heb je hier iets aan?
En anders morgen even bellen met Lijbrandt?
http://www.lijbrandt.nl/k ... net/e-mail-en-beveiliging

Hier vind je onder "Hoe stel ik mijn email in?" de benodigde instellingen.
Dat is de verkeerde Lijbrandt! Heel verwarrend, ik heb ook wel eens de verkeerde klantenservice gebeld en toen een hoop gedoe omdat ze me niet konden vinden in hun systeem Ik zit bij lijbrand-telecom.nl.
quote:Penelope_ schreef op 12 januari 2014 @ 14:33:

http://www.lijbrandt-telecom.nl/Hulp-&- ... g/Internet

Misschien heb je hier iets aan?Hmm, ik vind smtp.snelnet.net en dat staat ook gewoon ingesteld. Ik denk toch dat het komt door mijn iCloud ding. Gut waarom kunnen die dingen niet gewoon goed gaan, blegh
In dat geval: http://www.lijbrandt-telecom.nl/bestanden//OO2010.pdf
Als je een mailtje probeert te versturen, staat er dan bij vanaf welk mailadres dat verstuurd wordt? Kan zijn dat ie dat nu via je iCloud-adres probeert te mailen maar via de Lijbrandtserver, en dat werkt niet.
quote:Aardbeienthee schreef op 12 januari 2014 @ 14:45:

Als je een mailtje probeert te versturen, staat er dan bij vanaf welk mailadres dat verstuurd wordt? Kan zijn dat ie dat nu via je iCloud-adres probeert te mailen maar via de Lijbrandtserver, en dat werkt niet.Ik kan dat niet zien. Klinkt wel plausibel. Hoe los ik dat op dan?
Geen idee ik werk zelf niet meer met Outlook maar met Mail dus weet ook niet precies meer hoe het allemaal werkt. Misschien een idee om al je accounts uit je Outlook te gooien en alles gewoon weer helemaal opnieuw in te stellen? Ik geef geen garanties, maar soms werkt dit bij mij wel.
Ik had het vandeweek ook en op de een of andere manier stonden er meerdere processen van outlook.exe te draaien.

Dit kun je zien via je taakbeheer. Zoja, allemaal sluiten en dan outlook opnieuw starten.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik ga hem even uppen. Het lukt dus nog steeds niet Als ik de uitgaande server op imap.mail.me.com zet krijg ik ook geen mail meer binnen, dus dat is het niet. Wat moet ik nu toch doen? Ik wil eigenlijk iCloud niet meer verwijderen, want ik vind het wel handig dat mijn foto's ook op mijn pc staan. (Maar anders toch maar, want niet mailen is ook heel onhandig).

En zou hij alles wel weer goed doen als ik iCloud weg haal?
En je mail-account uit je Outlook gooien en weer helemaal opnieuw instellen, heb je dat al geprobeerd?

Komt je iCloud-mail ook binnen via Outlook?
Vandaag heb ik mijn zwager ernaar laten kijken (die ervoor geleerd heeft en al 20+ jaar in de IT werkt). Hij is er dus niet uitgekomen Van alles uitgeprobeerd en uiteindelijk de iCloud desktop maar verwijderd. En toen deed hij het nog niet! Vervolgens heeft hij nog een tijd zitten prutsen en nu kan ik op een omslachtige manier mail verzenden. Als ik 'verzenden' doe, komt de mail in postvak uit. Als ik hem daar open en 'ctrl' + 'enter' doe, wordt hij pas verstuurd. Is dat niet vreemd?!

Ik hoop nog steeds op herkenning van iemand en de oplossing.
Het lijkt wel een one woman show

Maar goed, ik ben blij want het probleem is opgelost. Een vriend (ook werkzaam in de IT) stelde voor om een systeemherstel te doen. Dat ik daar nu niet zelf op gekomen was. En dat werkte. Ik moest wel een eind terug, want het probleem bestond natuurlijk al twee weken, maar nu kan ik in ieder geval weer normaal mail versturen. Geen iCloud meer op mijn pc!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven