Mail van Google, echt of niet?

11-02-2013 19:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontving net een e-mailbericht en ik twijfel of het van Google afkomstig is. Wie herkent het en kan me vertellen of het echt of niet echt is? Bij Google discussiegroepen vind ik alleen een Kroatische met dezelfde vraag en het antwoord dat het bericht origineel lijkt.

Afzender: accounts-noreply@google.com

Mailing,

Iemand heeft kort geleden geprobeerd een applicatie te gebruiken om zich aan te melden bij uw Google-account XXX. We hebben de

aanmeldingspoging geblokkeerd voor het geval een hacker toegang probeerde te krijgen tot uw account. Bekijk de details van de aanmeldingspoging:

maandag 11 februari 2013 18:29:24 uur UTC

IP-adres: 76.26.5.166 (c-76-26-5-166.hsd1.fl.comcast.net.)

Als u de aanmeldingspoging niet herkent, probeert iemand anders mogelijk toegang te krijgen tot uw account. U zou zich moeten aanmelden bij uw account en onmiddellijk een nieuw wachtwoord moeten instellen. Ga voor informatie over hoe u dit kunt doen naar

http://support.google.com/accounts?p=resetXXX

Als u zich probeerde aan te melden en deze applicatie toegang wilt geven tot uw account, voert u de stappen voor probleemoplossing uit op

http://support.google.com/mail?p=client_login.

Opmerking: dit e-mailadres kan geen antwoorden accepteren.

Met vriendelijke groet,

Het team van Google Accounts

Als XXX niet uw Google-account is, klikt u op deze link om uw e-mailadres los te koppelen van dit account: https://www.google.com/accounts/XXX

© 2013 Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043

We hebben u deze e-mail toegestuurd om u te informeren over belangrijke wijzigingen in uw Google-product of -account.
Haha, ben benieuwd.

Uit nieuwschierigheid: was die discussie in het Nederlands of in het Engels?

Edit, oh hier op het forum natuurlijk en dus in het Nederlands
In het Nederlands inderdaad. Maar goed, de CIA kan natuurlijk ook op Nederlandse termen screenen.
Ik heb onlangs ook zo'n bericht gekregen van google, nadat ik vanaf Tokyo airport mijn mailde opende. In het bericht stond dat mijn mail was geopend vanaf Tokyo Airport en dat werd door het systeem eruit gehaald als "ongebruikelijk" voor mijn account (ik woon namelijk niet in Tokyo), maar ik was het wel zelf.

Dus waarschijnlijk is het een echt mailtje en is er vanaf een andere, ongebruikelijke locatie geprobeerd je mailbox te openen. Als je het helemaal op safe wil spelen dan verander je buiten het mailtje om je paswoord.
kill bomb airport ...
quote:ninox schreef op 11 februari 2013 @ 22:40:

Als je het helemaal op safe wil spelen dan verander je buiten het mailtje om je paswoord.

Heb ik inderdaad gedaan. Bedankt voor je verhaal. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het bericht echt van Google komt.
Da's waar. Zouden die andere mensen die betrokken waren bij de discussie die mail ook gehad hebben? Moeten ze wel een gmail account hebben waarvan hun nick hetzelfde is als op het forum, maar dat zou best kunnen denk ik?
Elynn, ik heb laatst ook zo'n mailtje gehad. Ik heb gewoon even een nieuw wachtwoord ingesteld, no biggie.
quote:Elynn schreef op 11 februari 2013 @ 22:40:

kill bomb airport ...
quote:aaaanne schreef op 11 februari 2013 @ 22:42:

Da's waar. Zouden die andere mensen die betrokken waren bij de discussie die mail ook gehad hebben? Moeten ze wel een gmail account hebben waarvan hun nick hetzelfde is als op het forum, maar dat zou best kunnen denk ik?

Geen idee, ik 'ken' die andere forummers niet. Zou het natuurlijk even kunnen vragen. Of misschien komen ze vanzelf op dit topic terecht.
quote:SeptemberGirl schreef op 11 februari 2013 @ 22:43:

Elynn, ik heb laatst ook zo'n mailtje gehad. Ik heb gewoon even een nieuw wachtwoord ingesteld, no biggie.

SG!

Heb ik inmiddels gedaan. Maar misschien heb ik een ander soort biggie aan m'n broek. Zie bovenstaande berichten voor m'n complottheorie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven