marktplaats onbeleefdheden
maandag 6 augustus 2012 om 16:36
Grrr ik had net op een hamsterkooi geboden,de vraagprijs was 20 en was bieden toegestaan.
Ik bied 15 lijkt mij toch een redelijk openingsbod? Krijg ik mail terug met.... niet genoeg20.
geen mvg of hallo helemaal niks.
Tuurlijk staan ze in hun recht maar ben bijna in staat een mail terug te sturen of ze nooit normale beleefde omgangsvormen geleerd hebben.
Tijdje terughad ik er iets op te koop staan. smst een man of ik het nog heb waarop ik antwoord en zeg dat hij hem dan mag komen halen. krijg ik enkel berichtje met ADRES??????? . Verder niks.
wat vinden jullie vervelend?
Ik bied 15 lijkt mij toch een redelijk openingsbod? Krijg ik mail terug met.... niet genoeg20.
geen mvg of hallo helemaal niks.
Tuurlijk staan ze in hun recht maar ben bijna in staat een mail terug te sturen of ze nooit normale beleefde omgangsvormen geleerd hebben.
Tijdje terughad ik er iets op te koop staan. smst een man of ik het nog heb waarop ik antwoord en zeg dat hij hem dan mag komen halen. krijg ik enkel berichtje met ADRES??????? . Verder niks.
wat vinden jullie vervelend?
maandag 6 augustus 2012 om 16:55
Vragen staat toch vrij, ik snap niet dat het dan direct gierig of irritant is. Als iemand het niet wilt oke prima maar zie niet in waarom iemand het niet zou mogen vragen. Op de rommelmarkt ook zie je weleens 3 dvd's 5 euro nou dan zeg ik mag ik er 5 voor 5 euro, meneer of mevrouw zegt dan ja of nee. Klaar.
maandag 6 augustus 2012 om 16:55
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 16:47:
[...]
Nou nee. Bij vraagprijs 20 euro en bieden toegestaan, betekent dat dat het product minstens 20 euro op moet leveren, en dat als er meer gegadigden zijn, zij mogen bieden (vanaf die 20 euro dus).
Niet geschoten is altijd mis, bleegh wat een Hollandse zuinigheid. Wees niet zo'n knieperd!
En bovendien ben jij net zo onfatsoenlijk om onder de vraagprijs te bieden.
(En als je even 2 seconden had gekeken, had je gezien dat hier allang een topic over was.)
Als er staat bieden vanaf 20,00, kan ik het me voorstellen, maar een vraagprijs is in mijn ogen de maximum prijs, dus daar zou ik ook altijd onder gaan zitten.
Ik adverteer zelf ook op MP en als ik een minimumprijs in gedachten heb voor een artikel zet ik dat als minimum biedprijs erop, soms verkoop ik iets sneller daardoor. Anders zet ik een vraagprijs in de advertentie die ongeveer 30% hoger ligt dan het minimum wat ik ervoor wil hebben en laat mensen erop bieden.
Als ik een artikel met een vraagprijs van 20 euro erop heb staan en iemand biedt 15 euro vind ik dat een mooi bod.
[...]
Nou nee. Bij vraagprijs 20 euro en bieden toegestaan, betekent dat dat het product minstens 20 euro op moet leveren, en dat als er meer gegadigden zijn, zij mogen bieden (vanaf die 20 euro dus).
Niet geschoten is altijd mis, bleegh wat een Hollandse zuinigheid. Wees niet zo'n knieperd!
En bovendien ben jij net zo onfatsoenlijk om onder de vraagprijs te bieden.
(En als je even 2 seconden had gekeken, had je gezien dat hier allang een topic over was.)
Als er staat bieden vanaf 20,00, kan ik het me voorstellen, maar een vraagprijs is in mijn ogen de maximum prijs, dus daar zou ik ook altijd onder gaan zitten.
Ik adverteer zelf ook op MP en als ik een minimumprijs in gedachten heb voor een artikel zet ik dat als minimum biedprijs erop, soms verkoop ik iets sneller daardoor. Anders zet ik een vraagprijs in de advertentie die ongeveer 30% hoger ligt dan het minimum wat ik ervoor wil hebben en laat mensen erop bieden.
Als ik een artikel met een vraagprijs van 20 euro erop heb staan en iemand biedt 15 euro vind ik dat een mooi bod.
maandag 6 augustus 2012 om 17:00
maandag 6 augustus 2012 om 17:01
quote:bertje_ schreef op 06 augustus 2012 @ 16:56:
@charlotte, dan verkoop je of hele gewilde producten of niet veel dingen.
Ik heb regelmatig dat ik dingen echt niet verkocht krijg ondanks dat ze nog best even mee kunnen.
Ja of gewoon scherp geprijsd, kan ook.
Als ik het niet verkoop gaat het alsnog naar de kringloop hoor
@charlotte, dan verkoop je of hele gewilde producten of niet veel dingen.
Ik heb regelmatig dat ik dingen echt niet verkocht krijg ondanks dat ze nog best even mee kunnen.
Als ik het niet verkoop gaat het alsnog naar de kringloop hoor
maandag 6 augustus 2012 om 17:05
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 17:01:
[...]
Als ik het niet verkoop gaat het alsnog naar de kringloop hoor Ha, ja, zó kan ik ook een score 100% houden "alles gaat weg voor de vraagprijs of meer". Al het 'onverkoopbare' haal je dus gewoon van de markt af en gaat naar de kringloop.
[...]
Als ik het niet verkoop gaat het alsnog naar de kringloop hoor Ha, ja, zó kan ik ook een score 100% houden "alles gaat weg voor de vraagprijs of meer". Al het 'onverkoopbare' haal je dus gewoon van de markt af en gaat naar de kringloop.
maandag 6 augustus 2012 om 17:06
Op marktplaats heb je 'bieden vanaf' en dan kun je er zeker niet onder gaan (of je mailt, maar dan kun je er wel vanuit gaan dat je bod niet geaccepteerd wordt) of je hebt een 'vraagprijs' en dan kun je biedingen ver onder je prijs verwachten.
Dus. Charlotte, het klopt niet hoe jij denkt.
Dus. Charlotte, het klopt niet hoe jij denkt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Courage_ schreef op 06 augustus 2012 @ 17:05:
[...]
Ha, ja, zó kan ik ook een score 100% houden "alles gaat weg voor de vraagprijs of meer". Al het 'onverkoopbare' haal je dus gewoon van de markt af en gaat naar de kringloop.
Dat is je zelf voor de gek houden.
Maar iemand anders niet iets gunnen die er minder voor wilde betalen.
[...]
Ha, ja, zó kan ik ook een score 100% houden "alles gaat weg voor de vraagprijs of meer". Al het 'onverkoopbare' haal je dus gewoon van de markt af en gaat naar de kringloop.
Dat is je zelf voor de gek houden.
Maar iemand anders niet iets gunnen die er minder voor wilde betalen.
Ja daar ben ik het mee eens redband, ik vind het een beetje overdreven als je het toch naar de kringloop brengt maar het een ander gewoon niet gunt voor een lagere prijs.
Goed, ik ben daar denk ik vrijgeviger in en ach als na mijn pogingen de prijs niet behaald word dan zou ik het voor minder verkopen. Tenzij ik zoiets heb van nou, als ik het geld niet kan krijgen hou ik het liever zelf.
Goed, ik ben daar denk ik vrijgeviger in en ach als na mijn pogingen de prijs niet behaald word dan zou ik het voor minder verkopen. Tenzij ik zoiets heb van nou, als ik het geld niet kan krijgen hou ik het liever zelf.
maandag 6 augustus 2012 om 17:08
quote:Courage_ schreef op 06 augustus 2012 @ 17:05:
[...]
Ha, ja, zó kan ik ook een score 100% houden "alles gaat weg voor de vraagprijs of meer". Al het 'onverkoopbare' haal je dus gewoon van de markt af en gaat naar de kringloop. Ja och ik geef het een maand de tijd op MP, heb geen zin om langer met spullen te leuren. Bovendien is de kringloop bij ons een goed doel, opbrengsten gaan naar India.
[...]
Ha, ja, zó kan ik ook een score 100% houden "alles gaat weg voor de vraagprijs of meer". Al het 'onverkoopbare' haal je dus gewoon van de markt af en gaat naar de kringloop. Ja och ik geef het een maand de tijd op MP, heb geen zin om langer met spullen te leuren. Bovendien is de kringloop bij ons een goed doel, opbrengsten gaan naar India.
maandag 6 augustus 2012 om 17:10
quote:saaaaar81 schreef op 06 augustus 2012 @ 17:06:
Op marktplaats heb je 'bieden vanaf' en dan kun je er zeker niet onder gaan (of je mailt, maar dan kun je er wel vanuit gaan dat je bod niet geaccepteerd wordt) of je hebt een 'vraagprijs' en dan kun je biedingen ver onder je prijs verwachten.
Dus. Charlotte, het klopt niet hoe jij denkt.Nee ik begin het ook in te zien!
Dus. Charlotte, het klopt niet hoe jij denkt.Nee ik begin het ook in te zien!
maandag 6 augustus 2012 om 17:15
oh en hier doe ik het ook hoor als ik een heel pakket kleding voor een tientje erop zet en iemand gaat nog mailen van ik wil het voor 5 euro hebben dan mail ik terug dan breng ik het nog liever naar de kringloop want sommige mensen willen het liefst alles voor niets hebben (maar hoef het nooit naar de kringloop te brengen want als ik zon pakket erop zet krijg ik zeker ook veel mensen die meteen mailen dat ze het willen hebben)