marktplaats onbeleefdheden

06-08-2012 16:36 71 berichten
Grrr ik had net op een hamsterkooi geboden,de vraagprijs was 20 en was bieden toegestaan.

Ik bied 15 lijkt mij toch een redelijk openingsbod? Krijg ik mail terug met.... niet genoeg20.

geen mvg of hallo helemaal niks.

Tuurlijk staan ze in hun recht maar ben bijna in staat een mail terug te sturen of ze nooit normale beleefde omgangsvormen geleerd hebben.

Tijdje terughad ik er iets op te koop staan. smst een man of ik het nog heb waarop ik antwoord en zeg dat hij hem dan mag komen halen. krijg ik enkel berichtje met ADRES??????? . Verder niks.

wat vinden jullie vervelend?
quote:cm_89 schreef op 06 augustus 2012 @ 17:14:

[...]

Oke, ja dat vind ik inderdaad wel een goede optie dan.

Maar daarom zet ik het tegenwoordig niet eens meer op marktplaats.

Ik breng het rechtstreeks naar Docras.
quote:cm_89 schreef op 06 augustus 2012 @ 17:14:

[...]

Oke, ja dat vind ik inderdaad wel een goede optie dan.En ach, dan wordt het maar voor een kwartje verkocht, dan maak ik (indirect) toch nog iemands dag hoop ik dan altijd maar
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 17:10:

[...]

Nee ik begin het ook in te zien!

Nah, wel leuk dat je het zegt!

Waarom staat Redband eigenlijk onder de negeer dan?
quote:Courage_ schreef op 06 augustus 2012 @ 17:16:

[...]

Waarom staat Redband eigenlijk onder de negeer dan?Ik denk dat het iets met vegetarisch eten te maken heeft. ( gokje)
quote:Courage_ schreef op 06 augustus 2012 @ 17:16:

[...]

Waarom staat Redband eigenlijk onder de negeer dan?

Ja is toch zo! Die vergelijking met het huis en de vraagprijs was heel scherp.

Tsja, hij/zij zal wel een paar rot-posts hebben geplaatst, ik weet het niet meer. Is al heel lang zo. Heb niet het gevoel dat ik iets mis, dus ik laat het maar zo. Ben hier voor m'n plezier en niet om me te ergeren aan mensen! Geeft toch ook niks.
Voor die paar euro winst vind ik dat ik de spullen beter op het grofvuil kan gooien dan al dat werk en die ergernis.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 06 augustus 2012 @ 17:25:

Voor die paar euro winst vind ik dat ik de spullen beter op het grofvuil kan gooien dan al dat werk en die ergernis.Ieder zijn ding, ik ben in ieder geval blij dat er ook mensen zijn die wel voor die paar euro winst op rommelmarkten staan of het naar de kringloop brengt.
quote:cm_89 schreef op 06 augustus 2012 @ 17:28:

[...]

Ieder zijn ding, ik ben in ieder geval blij dat er ook mensen zijn die wel voor die paar euro winst op rommelmarkten staan of het naar de kringloop brengt.Meestal pakken de morgensterren het op en dan hebben zij natuurlijk ook een goede dag.
quote:rionyriony schreef op 06 augustus 2012 @ 17:30:

[...]

Meestal pakken de morgensterren het op en dan hebben zij natuurlijk ook een goede dag. Dat is ook waar haha!
Ik denk dat het verwarrende is dat de spullen voor jou een emotionele meerwaarde hebben maar daar heeft de potentiële koper geen boodschap aan, die zoekt snel door de aanbiedingen, stuurt snelle mailtjes en schrapt van zijn lijstje als hij iets beters ziet.

Ik wil mezelf die verwarring en ergernis besparen.
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 17:25:

[...]

Tsja, hij/zij zal wel een paar rot-posts hebben geplaatst, ik weet het niet meer. Is al heel lang zo. Heb niet het gevoel dat ik iets mis, dus ik laat het maar zo. Ben hier voor m'n plezier en niet om me te ergeren aan mensen! Geeft toch ook niks.Je vond het toch even de moeite waard om het extra te vermelden..

Maar goed ieder zijn ding ( ik weet het je wilt mij niet lezen)
Je hebt weer alle aandacht gehad charlotte..
[quote]charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 16:39:

Ik vind het vervelend als je als koper een vraagprijs vaststelt, en mensen gaan daar onder bieden. Vind ik zo dom! Kan je niet lezen ofzo?[/quote]

Het is niet voor niks VRAAGPRIJS ! dat betekent dat je minder mag bieden..

De definietie

1.Vraagprijs

Bedrag dat de verkoper van een huis, tweedehands auto of anderszins vraagt om de eigendom van een goed over te dragen [euro/stuk; et cetera, maar nooit euro]. Synoniem: prijs

Gevonden op http://www.fons-vernooij.nl/bb-site/index.html

2.Vraagprijs

Een uitnodiging tot het doen van een bod.

Gevonden op http://www.bouwtrefpunt.n ... begrippen-makelaardij.htm

Bron : http://www.encyclo.nl/begrip/vraagprijs

Duidelijk genoeg zo??
Kun je ook even de spellingswijze van definitie googelen?!
Of mensen die kledingsstukken perse willen komen passen terwijl ik heel duidelijk in koeieletters er bij heb staan dat ik alleen opstuur!

De maat, hoe het valt, lengte rok etc beschrijf ik wel uitgebreid. Voor die paar grijpstuivers die ik voor goed spul vraag moeten ze het risico maar nemen hoor.

Maar dan boos worden hè.. hoe asociaal ik ben en hoe belachelijk het wel niet is dat ik naast mijn fulltime baan niet de hele dag thuis blijf om allerlei wildvreemden in mijn huis te laten, die zich in mijn slaapkamer om gaan kleden en dan misschien niet eens kopen voor 10,-. Ik ben geen winkel! Maar wat je dan soms niet over je heen krijgt...

Gelukkig ook veel goede ervaringen met mensen van marktplaats.
Nou, ik heb dus al een aantal keer gezeik gehad over de manier waarop ik de advertentie geplaatst had.

Betweters.
Aan de hand van wat de aankoopprijs van het item was en na wat vergelijking met andere aanbieders van eenzelfde item, maak ik een prijs die ik vermeld bij "de prijs" ,wat dan dus mijn vraagprijs is.

Een vraagprijs staat niet vast (het heet niet voor niets "vraagprijs") en het via mail onderhandelen bepaald de prijs, die bij onfatsoenlijke mail naar mij dus niet lager wordt. Bij een fatsoenlijke mail wil ik best zakken en helemaal als men meerdere items wil kopen.

Bij bovenstaande optie heb ik de bied mogelijkheid wel aan staan.

Heb een enkele keer gehad dat men aan het bieden was en uiteindelijk binnen enkele dagen toch wel boven de vraagprijs uit kwam.

Een enkele keer heb ik iets waarbij ik geen idee heb wat ik vragen kan en dan doe ik t.e.a.b

Zou ik/ je iets hebben voor een prijs die ik/je absoluut zou willen dan kan je bieden vanaf doen.

Zag laatst bij een advertentie staan

"Bieden mag vanaf 30 euro bij 40 is het verkocht"oid. dan denk ik ???

Vorige week mailde ik een verkoper met een vraag die ik niet kon weten.

Krijg ik een mail terug dat ze al zo vaak die vraag had gehad dat eerst maar moest zeggen wat ik bieden wilde.

Dan denk ik "als je die vraag al zo vaak hebt gehad dan vermeld je dat toch (alsnog) in je advertentie en als je het antwoord toch weet, waarom mail je mij het dan niet even" Ik heb niet geboden dus, want ik bied niet op iets waarvan ik niet precies weet hoe en wat. Mijn bod hangt nml. ook af van hoe goed iets is qua het één en ander.

Ik heb haar niet meer gemaild, zij zegt/denkt misschien wel "heb je weer zo iemand die niets meer laat horen"
Nu ben ik heel makkelijk, maar mooi niet dat ik vreemden in mijn slaapkamer laat, die daar in de kasten zouden kunnen gaan sneupen.

Ik verkoop geen kleding, maar als men wil passen dan doen ze het maar in de gang.

Ik heb veel van het oude marktplaats forum geleerd, jammer dat dat er niet meer is, was altijd leuk om te lezen.
quote:redband schreef op 06 augustus 2012 @ 17:46:

Je hebt weer alle aandacht gehad charlotte..Hey! Nu kan ik het ook niet meer lezen!

()
quote:dolores007 schreef op 06 augustus 2012 @ 19:30:

Nou, ik heb dus al een aantal keer gezeik gehad over de manier waarop ik de advertentie geplaatst had.

Betweters.Tips die je kunnen helpen te verkopen, daar kun je toch je voordeel mee doen.
of dat je een zwangerschapsbroek koopt, voor een prikkie weliswaar, maar dat die dan zo ver ingekort blijkt te zijn, dat ik hem alleen omgeslagen als driekwartbroek kan dragen.... Ws had ik hem zelfs wel gekocht als ze dit er bij had gezegd, maar vind het zo achterlijk dat het er niet bij stond! GRRRR!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven