Marktplaats pareltjes

07-01-2016 19:25 75 berichten
Er zijn al zoveel topics over slechte ervaringen op marktplaats maar ik ben wel benieuwd naar de dingen die jullie tweedehands hebben gekocht voor echt een leuke prijs en waar het echt goed is verlopen.

Ik heb zelf een fornuis voor 20 euro gekocht, gloednieuw en brandschoon en werkt perfect. Na mijn bod van 20 euro ( die was geaccepteerd) zijn de biedingen zelfs nog tot 150 euro opgelopen maar de verkoopster bleef vast houden aan haar standpunt dat ik de eerste was. Echt heel erg fijn.
quote:made@kate schreef op 07 januari 2016 @ 21:56:

Alleen al het feit dat ik dankzij mp vrijwel nooit meer naar de woonboulevard hoef vind ik fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:pipetje schreef op 07 januari 2016 @ 21:26:

2 twijfelaars,4 nachtkastjes met marmer blad,en een grote kledingkast!

Allemaal antiek!

En dat voor ¤150,00!

Mevrouw ging naar het bejaardenhuis en moest van haar spullen af!

Daar heb ik wel heel erg mazzel mee gehad!

Ben nu alweer een tijdje op zoek, maar tegenwoordig vind je nog niet eens een bed voor dat geld!

Ik heb ook nog een , ik denk twijfelaar, met nachtlastje en 2 bijpassende stoelen staan.

misschien ook maar eens op marktplaats zetten, is alleen niet voor lange mensen want volgens mij maar 1.90 m lang
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Taralina schreef op 08 januari 2016 @ 00:24:

[...]

Echt he. Als er een plek is waar ik echt niet wil zijn... . Ik durf geen topics te openen, maar als ik er een zou openen is het 'ergernissen op de woonboulevard'. .
quote:Marels schreef op 07 januari 2016 @ 20:17:

Hier ook mijn trouwjurk.

Ik wilde een budget trouwjurk, zoektocht in budgetzaken leverde niets op.

Budgetjurken bleken OF goedkope rotzooi OF al snel toch 1500 euro.

Tot ik iets gevonden had op MP, waar ik he-le-maal weg van was. Precies mijn maat, torselet zat er bij en in exact dezelfde behamaat als ik had. Contact gehad, zo'n ontzettend lieve vrouw die 'm verkocht.

Ze wilde hem wel voor me gereserveerd houden tot na mijn vakantie (ik ging 2 weken op vakantie) en ik zou dan op de terugweg bij haar langs komen (lag min of meer op de route). Dat kwam allemaal niet uit qua tijd en dag, dus we zouden een andere dag afspreken.

Kreeg ik daarna een mailtje dat ze op die en die dag toch naar het strand zouden gaan en dan de jurk wel gelijk mee naar mij zouden nemen

Zo gezegd zo gedaan, jurk was he-le-maal perfect.

Uiteindelijk heb ik een Maggie Sottero-jurk gekocht dus via Marktplaats.

Winkelprijs van de jurk alleen was 2000 euro ongeveer geloof ik. Ik kocht hem via MP inclusief torselet, hoepel en zelfs bijpassende handschoentjes voor als ik me niet vergis 350 euro.

En complimenten dat ik over mijn trouwjurk gehad heb, ben er nog steeds weg van Wat grappig! Hier ook een Maggie Sottero jurk
quote:latulipe schreef op 08 januari 2016 @ 09:20:

[...]

Wat grappig! Hier ook een Maggie Sottero jurk

Cool

Ik had deze:

668, the neighbour of the Beast
quote:nlies schreef op 08 januari 2016 @ 00:36:

[...]

Ik heb ook nog een , ik denk twijfelaar, met nachtlastje en 2 bijpassende stoelen staan.

misschien ook maar eens op marktplaats zetten, is alleen niet voor lange mensen want volgens mij maar 1.90 m lang

Geef een seintje als je hem erop zet!

Ga ik een bod doen😉!
Ons eikenhouten bed, voor 50 euro. Door de vorige eigenaar late maken in de meubelfabriek waar hij werkte.

Onze hond

bureautje voor mijn dochter, met zo'n 'rolluik'. Ga hem binnenkort weer op MP zetten, ze heeft nu een grotere.

En wel meer kleinere dingen.

Ben nu op zoek naar een bank voor op de kamer van mijn dochter. Moet een relaxte bank zijn, waar eventueel ook op geslapen kan worden. Heb al wel gezien, als ik geduld heb, heb ik hem voor niks.
Bank voor dochter gevonden, met loveseat, gratis. We kregen hem alleen niet naar boven, haha!

Dus nu gratis bank en loveseat in de woonkamer, oude bankje uit kamer naar boven.
Vorige week een zeer nette, complete mutsy wagen met bak, buggydeel,parapluutje, slaapzak, kiddyboard en maxi cosi gekocht voor 30 euro 😀
Zo'n setje uit de jaren 60, 70 van Rohé Noordwolde gekocht voor 60,00. Niet heel goedkoop, maar ben er superblij mee.

Ooit kocht ik mijn droombankstel, twee chesterfield banken. Een tweezits en een driezits. Voor 800 euro. Maar mijn hemel, wat vielen die tegen. Zaten niet lekker en waren veel te massief voor mijn woonkamer. Dus de driezits op MP gezet, heel brutaal voor 1000 euro. Was zo verkocht aan iemand die vakantiehuizen had en die in ging richten. Maar toen mailde hij me dat hij eigenlijk de tweezits bank ook wilde kopen. Die heb ik toen verkocht voor 800 euro. Had ik zomaar 1000 euro winst.

Ik verkoop regelmatig en kreeg onlangs een heel verbaasde mail van iemand die iets van me wilde overnemen. Maar ik was al aan het mailen met iemand anders die eerder was. Hem beloofd dat ik zou mailen om te laten weten of hij alsnog dat product kon kopen mocht de afspraak met koper nr. 1 niet doorgaan. Maar koper nr. 1 had het product gekocht en ik heb die man een mail daarover gestuurd. Was hij helemaal verbaasd dat ik de moeite had genomen. Maar ik vond dat eigenlijk normaal. Heb zelf ook geen slechte ervaringen met MP.
In het andere topic over MP staan ook veel pósitieve ervaringen hoor!

Het leuke van MP is toch ook dat er geboden kan worden?

Als ik het voorbeeld van de TS lees, ¤ 20 voor een fornuis waarvoor later nog tot ¤ 150 is geboden, dan denk ik, dat was géén verstandige verkoper. Maar wel een meevaller voor TS.
quote:Beter.Laat schreef op 12 januari 2016 @ 07:32:

In het andere topic over MP staan ook veel pósitieve ervaringen hoor!

Het leuke van MP is toch ook dat er geboden kan worden?

Als ik het voorbeeld van de TS lees, ¤ 20 voor een fornuis waarvoor later nog tot ¤ 150 is geboden, dan denk ik, dat was géén verstandige verkoper. Maar wel een meevaller voor TS.Ik denk: daar hebben we weer zo'n i%4@%*-bieder die voor minder dan een duppie op de eerste rij wilt zitten en waar je schijtziek van wordt.
Een prachtig robuust donker rieten bankstel, met strakke witte kussens. Twee en drie-zits. Samen voor 300 euro en dan kwamen ze het nog brengen ook. Ik zit er al tien jaar op en heb alleen het schuim van de zitkussens een keer vervangen. De hoezen blijven prima (wel vaak gewassen).
.
Nog nooit iets gekocht via MP. Wel veel verkocht, zeker na het overlijden van schoonvader.
Een ronde IKEA eettafel met 4 stoelen. Een exemplaar dat je kan vergroten met 2 extra planken. De nieuwprijs rond de 350 EUR. Stond te koop aangeboden voor 150 EUR. Toen ik kwam kijken vond ik een en ander er nogal teleurstellend uitzien. De blauwe stoffen bekleding op de stoelen was nogal flets, mevrouw de verkoopster had het tafelblad lomp op de stenen vloer staan met het blad naar de muur toe. Niet echt hun best gedaan om het netjes te presenteren. Ze wilde al zakken naar 120 EUR maar ik heb het afgehouden en gezegd dat ik er nog even over wilde nadenken. Het spul kwam overigens uit de extra boedel van een stel dat was gaan samenwonen, dus sowieso overbodig.

Een paar weken later zat ik weer wat te kijken zag dat die advertentie er nog was. Nog een keer gemaild en 50 eur geboden. Een half uur later kwam er een mailtje met: kom maar ophalen dat spul.

Als ik nu zie hoe mijn kleuters pap en yoghurt op de stoelen lekken en zo nu en dan met bestek zitten te timmeren op het tafelblad ben ik wel heel blij me zo'n goedkoop hufterproof exemplaar. Als de kinderen wat ouder zijn, komt er wellicht wel weer wat verfijnders.
Toen ik zo'n hip jaren vijftig dressoir kocht, was ik met mijn zwangere hoofd even vergeten dat zo'n kastje helemaal niet achterin onze auto past. De verkoper woonde twee straten verderop. Hij heeft em thuisbezorgd. En toen hij mijn dikke buik zag zelfs geholpen om het ding de trap op de tillen.

Hij was zelf ook onder de indruk van zijn service. Haha.
Ik heb laatst mijn kerstpakketten-wijn geruild voor een big shopper vol tijdschriften

Ook mijn hond stond destijds op marktplaats.
Ik koop niks van MP maar ik vind het leuk om dit topic te volgen.

Dus eigenlijk een tvp.
Prrrr, mauw miawwwww.
k vind het meest fantastische aan marktplaats de prijzen waarvoor je dingen kan kopen soms. Pluk er ook alles vanaf, van tv's tot fietsen tot meubels en witgoed en gratis laminaat. Ik kijk nog steeds op de tv die ik tien jaar terug ongeveer gratis van marktplaats geplukt. Die was 2 jaar oud.
Ik heb zoooo veel fijne marktplaatskoopjes gedaan.

Bijvoorbeeld dit bureautje voor 140,-. Mevrouw is hem voor 25,- helemaal komen brengen (25,- vergoeding) in een oude eend waar ze eerst de bestuurdersstoel uit moest halen voordat bureautje eruit kwam. Hij was van haar zoon die nu echter als modeontwerper naar New York was verhuisd en ze was helemaal blij dat het bureautje zo goed terecht kwam.

Ik ben er nog elke dag blij mee.

Oooh en het schilderij is ook van MP, ik wilde iets met paarden maar de meeste schilderijen daarvan zijn lelijk (anatomisch niet correct of heel erg cheezy penny poster). Deze was precies wat ik wilde en uniek. Niet spotgoedkoop, 90,- maar het meisje had geld nodig want ging op kamers en verkocht dit schilderijtje van haar oma.
Wat een súperleuk en mooi bureau, vondst van de eeuw !
.
Mijn Babouscka poppetjes van Russische presidenten.

Van een mevrouw die Babouschka poppen verzamelde en ook verkocht. Ben ze bij haar thuis komen uitzoeken. Haar hele huis stond van boven tot onder helemaal vol met Babouschka's, niet normaal. Honderden soorten en in alle varianten en maten. Leek wel een museum.

quote:impala schreef op 13 januari 2016 @ 11:45:

Wat een súperleuk en mooi bureau, vondst van de eeuw !Thanks, hij gaat ook nooit meer weg.
En kleding.....

Deze mantel van Escada van echt kamelenhaar. Op gaan halen bij een keurige mevrouw en hij zit me als gegoten. Zij had er destijds 1400 euro voor betaald, maar was vrij snel wat kilo's afgevallen en verzoop erin en had hem inmiddels al jaren in de kast hangen. Ik nam hem over voor 45,-.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven