Noise cancelling koptelefoon

16-06-2021 12:34 124 berichten
Helaas doet de zoekfunctie het niet, want ik zoek tips over het gebruik van noise cancelling koptelefoon.
Ik ben van plan de koptelefoon met geluid (muziek tijdens studeren) en zonder muziek te gebruiken en daarbij hoop ik de overige geluiden buiten te kunnen sluiten.
Ik heb niet echt een budget maar hoop dat 300 genoeg is.

Welke heb je en ben je tevreden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Apple Airpods Pro en de Sony XM4. Ik ben over beiden erg tevreden maar de Airpods Pro zijn na 3 a 4 uur wel leeg en op een gegeven moment krijg ik er last van mijn oren van en de Sony XM4 daarvan kan ik me voorstellen dat je een 'opgesloten' gevoel kan krijgen (zelf geen last van).

Hiervoor had ik de Bose QC20i - echt fijn waren die maar die hadden geen bluetooth.
Alle reacties Link kopieren
Welke geluiden probeer je te filteren?
Ook Sony, weet model even niet maar was rond de 300,-.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sony WH-1000XM3 en wat een wereld van verschil, heerlijk!
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Oordoppen werken beter wat dat laatste betreft.

Het idee van noise cancelling is dat je de muziek beter hoort doordat bepaalde omgevingsgeluiden gedempt worden. De ruis van een airco verdwijnt naar de achtergrond, maar de collega naast je hoor je nog steeds praten.

AirpPods Pro zijn tot nu toe veruit de beste en meest praktische noise canceling oordopjes die ik heb gehad.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 12:45
21.68% gewijzigd
Ik heb ook de sony XM4 over-ear koptelefoon en vind het heerlijk, maar alle geluiden buitensluiten is onrealistisch, zeker als je geen muziek aan hebt. Dan zou ik in ieder geval iets als white noise aanzetten. Ik zet zelf vaak een luisterboek aan en ga erbij liggen, dan val ik zo in slaap.
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 12:44
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sony XM4 en ik had 'm jaaaaaren eerder moeten kopen. Elektrische motormaaiers en bladblazers bij de buren, een verbouwing aan de overkant en ik hoor er helemaal niks van. Ook gesprekken filtert 'ie goed weg. Wat Kadanz schrijft, klopt voor mij niet: ik hoor mensen echt niet praten, zelfs niet als ze naast me zitten. Ik zie hun mond wel open en dicht gaan, maar ik hoor lekker niks.

Ik gebruik 'm altijd met muziek, ik weet niet hoe het zonder muziek zou zijn. Ik vind het fijn dat ik de muziek ook zachtjes kan zetten. Met mijn gewone oordopjes moest ik dan met mijn muziek het andere geluid overstemmen, dat hoeft met deze echt niet.

Toen ik 'm ging kopen heb ik een paar koptelefoons gepast in de winkel, want hij moet wel lekker zitten. Ik heb een bril op, en die pootjes worden door sommige koptelefoons zo mijn hoofd in gedrukt. Dus dat zou mijn tip zijn: pas de koptelefoon voor je 'm koopt.
makreel wijzigde dit bericht op 16-06-2021 12:44
10.69% gewijzigd
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
ik heb deze :
Sony WH-1000XM3
werkt heel goed
smulrol wijzigde dit bericht op 16-06-2021 13:17
2.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-06-2021 12:42
Oordoppen werken beter.

Het idee van noise cancelling is dat je de muziek beter hoort doordat bepaalde omgevingsgeluiden gedempt worden. De ruis van een airco verdwijnt naar de achtergrond, maar de collega naast je hoor je nog steeds praten.
Nee, dat is bij de gene die ik heb écht niet. Ook zonder muziek hoor ik mijn luide vriend zelden.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 12:44
Nee, dat is bij de gene die ik heb écht niet. Ook zonder muziek hoor ik mijn luide vriend zelden.
Welke is dat?

Ik zie het, ik zal ‘m een keer uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-06-2021 12:45
Welke is dat?
Sony WH-1000XM3
Maar als je een nieuwe koopt zou ik voor de m4 gaan. Die schijnt nog beter te zijn.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bose quiet comfort 35, aardig duur maar ik doe er al zeker 5 jaar mee en hij doet het nog prima. Goede noicecancelling ook, ook zonder muziek; en belangrijkste voor mij, nauwelijks ruis als je geen muziek aan hebt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Sony XM4 de hele dag op als ik thuis aan het werk ben - meestal zonder geluid en alleen de ANC aan. Het filtert de meeste geluiden (woon in de binnenstad) maar als iemand gillend door de steeg loopt hoor ik dat wel, alleen meer op de achtergrond. Als het heel rumoerig is dan zet ik een zacht muziekje of white/brown noise aan en dan hoor ik niets meer van buiten.

Een zware verbouwing van een aantal deuren verderop werd compleet weggefilterd. Ik kan niet meer zonder!
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 12:47
Sony WH-1000XM3
Maar als je een nieuwe koopt zou ik voor de m4 gaan. Die schijnt nog beter te zijn.
Deze heb ik ook. Beste kado voor mezelf ooit.
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 12:47
Sony WH-1000XM3
Maar als je een nieuwe koopt zou ik voor de m4 gaan. Die schijnt nog beter te zijn.
Ok, ik ben benieuwd, blijkbaar heb ik de recente ontwikkeling gemist. ;)
Al wil ik niet graag terug naar zo’n grote ‘over ear’. Ik vind mijn kleine Airpodjes juist zo handig..
AnAppleADay schreef:
16-06-2021 12:53
Deze heb ik ook. Beste kado voor mezelf ooit.
Ik heb de M2, die vond ik toen al helemaal geweldig, en nog steeds. Nadeel is alleen dat mijn iPhone hem niet meer ziet :'(
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 12:42
Ik heb de Sony WH-1000XM3 en wat een wereld van verschil, heerlijk!
Ik heb deze ook, heel erg tevreden mee!
Lady_Day schreef:
16-06-2021 12:39
Welke geluiden probeer je te filteren?
Playstation spelletjes, tv, gepraat. Mijn studieplek is in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
16-06-2021 12:48
Ik heb de Bose quiet comfort 35, aardig duur maar ik doe er al zeker 5 jaar mee en hij doet het nog prima. Goede noicecancelling ook, ook zonder muziek; en belangrijkste voor mij, nauwelijks ruis als je geen muziek aan hebt.
Deze heb ik ook, werkt echt fantastisch voor mij. Zowel met bluetooth als bedraad aan te sluiten, en als je bedraad aansluit kan je zelfs nog muziek luisteren als de koptelefoon uit staat (maar dan minder hard).
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-06-2021 12:54
Ok, ik ben benieuwd, blijkbaar heb ik de recente ontwikkeling gemist. ;)
Al wil ik niet graag terug naar zo’n grote ‘over ear’. Ik vind mijn kleine Airpodjes juist zo handig..
ik he behalve de Sony ook deze: https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... sung_black
Die gebruik in nu vooral om te slapen als er bij buren veel lawaai is, zonder muziek dus
Alle reacties Link kopieren
1111love schreef:
16-06-2021 13:01
Playstation spelletjes, tv, gepraat. Mijn studieplek is in de woonkamer.
Dan denk ik niet dat je wegkomt zonder een klein beetje white noise of muziek aan te hebben maar een ANC koptelefoon gaat je leven aanzienlijk rustiger maken.
kadanz schreef:
16-06-2021 12:54
Ok, ik ben benieuwd, blijkbaar heb ik de recente ontwikkeling gemist. ;)
Al wil ik niet graag terug naar zo’n grote ‘over ear’. Ik vind mijn kleine Airpodjes juist zo handig..
Over ear an sich dempt natuurlijk ook al wat, dat was voor mij een reden om daar juist voor te gaan.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
16-06-2021 13:02
ik he behalve de Sony ook deze: https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... sung_black
Die gebruik in nu vooral om te slapen als er bij buren veel lawaai is, zonder muziek dus
Die heb ik ook jarenlang gebruikt. Kon ik inderdaad ook mee slapen, zonder muziek.
Ik vind die white noise niet erg, maar nu word ik soms geroepen omdat ze vergeten dat ik bezig ben en dan ben ik uit mijn concentratie.
Ik wil ze echt even niet horen soms, hoe lief ze ook zijn.
Ze = vriend en zijn zoon

Wat een fijne tips, dank jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven