Noise cancelling koptelefoon

16-06-2021 12:34 124 berichten
Helaas doet de zoekfunctie het niet, want ik zoek tips over het gebruik van noise cancelling koptelefoon.
Ik ben van plan de koptelefoon met geluid (muziek tijdens studeren) en zonder muziek te gebruiken en daarbij hoop ik de overige geluiden buiten te kunnen sluiten.
Ik heb niet echt een budget maar hoop dat 300 genoeg is.

Welke heb je en ben je tevreden?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-06-2021 15:34
Maar daarnet schreef je dat je met die Sony je luide vriend zelden hoort. Hoe zit dat dan?

Ik heb jaren lang steeds de nieuwste noice canceling headsets gekocht maar geen enkele kon spraak afdoende dempen maar voor mij werkte ze prima. Vandaar ook mijn eerste reactie in dit topic (en nog steeds geldt dat voor al die Bose en Sennheisers etc.) Maar wat doet Sony dan anders? Of hoor je de spraak toch nog?
Sony kan dat wel goed genoeg. Geen idee hoe Sony dat kan. Sony heeft ook goede passieve noise canceling. Maar dat is gewoon hoe actieve noise canceling werkt, tegen geluid produceren. Wat ik wel altijd hoor bij mijne is zacht white noise.
Als mijn vriend opeens uit het niets hard lacht, hoor ik wel wat, maar dan vooral het eerste begin van het geluid.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 15:57
Sony kan dat wel goed genoeg. Geen idee hoe Sony dat kan. Sony heeft ook goede passieve noise canceling. Maar dat is gewoon hoe actieve noise canceling werkt, tegen geluid produceren. Wat ik wel altijd hoor bij mijne is zacht white noise.
Als mijn vriend opeens uit het niets hard lacht, hoor ik wel wat, maar dan vooral het eerste begin van het geluid.
Ik heb zo'n Sony en als ik die op heb en mensen praten tegen me, hoor ik dat helemaal niet. Ik zie wel hun mond open en dicht gaan, en in de kantoortuin zag ik dan dat mensen me vragend aankeken. Ik heb mijn vriend moeten waarschuwen: als ik 'm op heb, hoor ik je niet dus als hij mijn werkkamer binnenloopt en ineens een kop thee op mijn bureau zet, schrik ik me de tyfus. Ik zit heerlijk in mijn eigen bubbel naar klassieke muziek te luisteren, heel zachtjes.

TO: ken je mensen in je omgeving die zo'n koptelefoon hebben? Misschien mag je 'm een dagje lenen, want het is zonde om 300 euro of meer uit te geven en dat zo'n ding dan net niet doet wat jij wilt.
Wat eten we vanavond?
Bose QuietComfort 15.
Die heb ik 6 jaar lang bijna werkdagdagelijks op gehad, omdat inspiratie moest vinden in het midden van een overbevolkte kantoortuin.
Inmiddels heeft een paar jaar pauze gehad omdat ik een eigen hokje had. Maar het ziet ernaar uit dat ik ‘m weer nodig ga hebben.
De oorkussens inmiddels vervangen en hij doet het nog prima.
Haalt de ergste herrie wel weg, zeker Met wat monotone muziek op de achtergrond (zoek op YouTube op concentration music / binaural beats).
Nadeel is het pittige prijskaartje en ik zou denk ik met een ook een ingebouwde microfoon willen om er ook mee te kunnen bellen.
makreel schreef:
16-06-2021 16:03
Ik heb zo'n Sony en als ik die op heb en mensen praten tegen me, hoor ik dat helemaal niet. Ik zie wel hun mond open en dicht gaan, en in de kantoortuin zag ik dan dat mensen me vragend aankeken. Ik heb mijn vriend moeten waarschuwen: als ik 'm op heb, hoor ik je niet dus als hij mijn werkkamer binnenloopt en ineens een kop thee op mijn bureau zet, schrik ik me de tyfus. Ik zit heerlijk in mijn eigen bubbel naar klassieke muziek te luisteren, heel zachtjes.

TO: ken je mensen in je omgeving die zo'n koptelefoon hebben? Misschien mag je 'm een dagje lenen, want het is zonde om 300 euro of meer uit te geven en dat zo'n ding dan net niet doet wat jij wilt.
Precies hetzelfde hier.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 12:42
Ik heb de Sony WH-1000XM3 en wat een wereld van verschil, heerlijk!
Ik ook. Heerlijk. Echt een levensreddend accessoire momenteel.

Bij ANC zonder muziek hoor ik nog wel stemmen. Met een zacht muziekje hoor ik nauwelijks meer wat.
In de app kun je de mate van ANC nog aanpassen zodat je op de fiets geluid enzo nog hoort.
Ik heb ook al jaren Bose QC20 oordoppen (met draad). Veel gebruikt in vliegtuig en trein, verademing vind ik ze.

Zie dat de nieuwe Bose earbuds maar iets van 5 uur batterijduur hebben :-o , mijne houden het echt wel langer vol.
Wattenbolleke schreef:
16-06-2021 16:26
Ik ook. Heerlijk. Echt een levensreddend accessoire momenteel.

Bij ANC zonder muziek hoor ik nog wel stemmen. Met een zacht muziekje hoor ik nauwelijks meer wat.
In de app kun je de mate van ANC nog aanpassen zodat je op de fiets geluid enzo nog hoort.
Dan zit je nog met de passieve noise cancelling. Ik zou in t verkeer gewoon altijd de ambient sound modus kiezen (kan zonder app, knopje koptelefoon).
Ik heb ook de Sony WH-1000XM3. Perfect!
makreel schreef:
16-06-2021 16:03

Nee helaas niet. Ik neig wel naar de Sony. Ik denk dat ik binnenkort naar de MediaMarkt ga en daar vraag of ik mag testen.
1111love schreef:
16-06-2021 17:40
Nee helaas niet. Ik neig wel naar de Sony. Ik denk dat ik binnenkort naar de MediaMarkt ga en daar vraag of ik mag testen.
Als het goed is liggen ze daar om te testen. Hoewel sony ook een nieuwer model heeft (flink duurder).
1111love schreef:
16-06-2021 17:40
Ja daar kun je ze opzetten en testen, en omdat het er altijd een enorrrrrrme herrie is in die winkel, geeft het een goed beeld!
Wat eten we vanavond?
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 15:57
Duidelijk!
smulrol schreef:
16-06-2021 14:30
let wel op: noise cancelling filtert meestal niet (alle) stemmen weg
weet ik hoor. daarom is het ook zo fijn om ervaringen te lezen.
Targaryen schreef:
16-06-2021 14:37
@Nikki: ik heb ook ASS en de Quiet comfort 35II zit echt superfijn op mijn hoofd. Heb wel toen ik de mijne kocht in een winkel met hulp van een medewerker getest, dat ik zelf kon voelen of de koptelefoon deed wat hij moest doen en hij ook goed zat. En niet teveel bas had ofzo.
Dank je voor de tip!

@ Snoesje, bedankt voor het meedenken maar wil m tweeledig gebruiken. Dus zowel met als zonder muziek.
Je kunt sowieso bij Sony ook geluid volledig aanpassen qua Bas en dergelijke via de app
makreel schreef:
16-06-2021 18:00
Ja daar kun je ze opzetten en testen, en omdat het er altijd een enorrrrrrme herrie is in die winkel, geeft het een goed beeld!
Je hoort in de MM met een goede NC nog wel vage stemmen, maar het geluid van de luchtinstallatie is echt weg.

Ik stond er een week geleden koptelefoons te testen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij Coolblue hebben ze ook een groot aanbod. Daar mag je producten uitproberen, 30 dagen dacht ik. Even kijken of dat ook voor for product geldt
Nikki1973 schreef:
17-06-2021 09:57
Bij Coolblue hebben ze ook een groot aanbod. Daar mag je producten uitproberen, 30 dagen dacht ik. Even kijken of dat ook voor for product geldt
Klopt, kan bij mediamarkt ook trouwens
Met die 30 dagen uitproberen is het volgens de verkoper van MM de bedoeling dat je het ding terugstuurt via Sony en niet langs MM gaat, omdat het zogenaamd een hygiëneproduct zou zijn.

Met "oortjes" kan ik me dat nog wel voorstellen, maar een koptelefoon? Het is toch geen tampon...
Heeft iemand ervaring met die Sony-app?
Snoesje666 schreef:
17-06-2021 11:36
Met die 30 dagen uitproberen is het volgens de verkoper van MM de bedoeling dat je het ding terugstuurt via Sony en niet langs MM gaat, omdat het zogenaamd een hygiëneproduct zou zijn.

Met "oortjes" kan ik me dat nog wel voorstellen, maar een koptelefoon? Het is toch geen tampon...
Oh! Dan klopt mijn info niet! Dan had ik de Bose via Coolblue geprobeerd en SOny bij MM gekocht blijkbaar. Dacht andersom.
Snoesje666 schreef:
17-06-2021 11:37
Heeft iemand ervaring met die Sony-app?
ja
Sága schreef:
17-06-2021 11:38
ja
Wat kun je er precies mee? Heeft het echt een meerwaarde?

Ik heb geen hele dure koptelefoon. De Sony WH-C700N.
Oh ik ken die specifieke niet. Ik heb de wh1000 en gebruikte de app alleen aan het begin om wat dingen in te stellen. Heb het niet eens geïnstalleerd op m’n nieuwe telefoon, maar kon oa geluidsdingen als Bas instellen en welke functie welke knop heeft
Snoesje666 schreef:
16-06-2021 23:28
Je hoort in de MM met een goede NC nog wel vage stemmen, maar het geluid van de luchtinstallatie is echt weg.

Ik stond er een week geleden koptelefoons te testen.
En dan valt pas op hoeveel herrie die airco daar maakt!
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven