Noise cancelling koptelefoon

16-06-2021 12:34 124 berichten
Helaas doet de zoekfunctie het niet, want ik zoek tips over het gebruik van noise cancelling koptelefoon.
Ik ben van plan de koptelefoon met geluid (muziek tijdens studeren) en zonder muziek te gebruiken en daarbij hoop ik de overige geluiden buiten te kunnen sluiten.
Ik heb niet echt een budget maar hoop dat 300 genoeg is.

Welke heb je en ben je tevreden?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
06-07-2021 09:45
Is dat niet gevaarlijk, als je geen omgevingsgeluid meer hoort?

Nou dat. Ik draag echt never nooit noise cancelling op straat.
Such fun!1
Ik draag hem alleen in een wat rustigere omgeving. Dus als ik in Amsterdam ben niet als ik door de stad fiets, wel als ik door het park loop. Ik heb snel last van overprikkeling (tijdens mijn burn out helemaal continu), dus daarom vind ik het voor gewoon buiten op straat ook prettig.
Chrissie88 schreef:
04-07-2021 21:55
Ik heb de Bose Quiet comfort 35 II, perfect ding. Ik heb hem nu 3 maanden. Ik twijfelde nog tussen deze en de Sony, maar van de Böse is het comfort beter als je hem uren draagt. Ik las ergens dat het comfort van de Sony 4 verbeterd is. De Sony is wel wat meer fancy en heeft meer (touch) opties.
Dat hangt van je hoofd af.. ik kreeg juist bij de Bose die jij hebt last en ben overgestapt op Sony 3.
Doggo schreef:
05-07-2021 23:14
Vraagje, hebben jullie ook dat de sony mx 3 van je hoofd glijd tijdens het lopen? Alsof die te los zit? Om deze reden draag ik hem alleen zittend en gebruik ik andere oortjes voor op straat. Vind ik best jammer. Zijn er misschien oplossingen om hem strakker te krijgen?
Nee, geen last van. Ik zet hem recht op mijn hoofd en niet onder een hoek. Als hij onder een hoek zit, glijd hij van mijn haar af. Zit hij bij jou dan al op de kleinste stand?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
MarindaH schreef:
06-07-2021 11:55
Lopend op de stoep durf ik het wel aan. Bij oversteken ed. niet.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
06-07-2021 12:12
Nee, geen last van. Ik zet hem recht op mijn hoofd en niet onder een hoek. Als hij onder een hoek zit, glijd hij van mijn haar af. Zit hij bij jou dan al op de kleinste stand?
Idem.
Apollos_Belt schreef:
06-07-2021 12:12
Ja, op de kleinste stand.
Ik heb het idee dat het door mijn haar komt (fijn, zacht en glad)..
MarindaH schreef:
06-07-2021 11:55

Nooit noise cancelling op straat dragen inderdaad. Is heel gevaarlijk
katkaatje schreef:
06-07-2021 14:14
Nooit noise cancelling op straat dragen inderdaad. Is heel gevaarlijk
Je kunt wel omgevingsgeluid/ ambient sound aanzetten. Dan wordt ook de passieve noise cancelling opgeheven.
Ronja schreef:
06-07-2021 14:24
Je kunt wel omgevingsgeluid/ ambient sound aanzetten. Dan wordt ook de passieve noise cancelling opgeheven.
Ja, dat scheelt inderdaad wel. Dan kan het misschien wel, maar ik zou het echt nooit mét noise cancelling doen. Je hoort dan veel te weinig
katkaatje schreef:
06-07-2021 14:40
Ja, dat scheelt inderdaad wel. Dan kan het misschien wel, maar ik zou het echt nooit mét noise cancelling doen. Je hoort dan veel te weinig
Ja zou me er ook niet prettig bij voelen, niet horen wat er om je heen gebeurt. Maar ambient sound versterkt dus omgevingsgeluid, dus dat kan wel prima.
makreel schreef:
06-07-2021 09:45
Is dat niet gevaarlijk, als je geen omgevingsgeluid meer hoort?
Ik heb de Sony WH-CH700N, die heeft minder sterke noise cancelling, dus de omgeving wordt wel gedempt maar het is niet compleet stil.

Ik vind het heerlijk om podcasts te luisteren onderweg.

Overigens fiets ik 90% van mijn woon-werkverkeer op fietspaden langs de weilanden. Ik hoef dus niet constant op te passen voor auto's en bussen, daar heb ik maar op twee oversteekplaatsen last van. Eén daarvan wordt de dodenkruising genoemd. Daar sta ik braaf stil om rustig over te kunnen steken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Chrissie88 schreef:
05-07-2021 19:44
Ik ben trouwens wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met de Sony WH1000mx4. Als het comfort daarvan flink verbeterd is tov z’n voorganger, wil ik ‘m misschien als cadeau voor m’n vriend kopen.

TO hoe vind jij het comfort van de MX3 van die van jou? Ik las ergens dat ie niet zo ruim over je oorschelp valt en dat dat na een paar uur niet meer zo comfortabel is.

Ik vind de Mx3 heel comfortabel zitten. Ik draag een bril en koptelefoon sluit prima aan.
Chrissie88 schreef:
05-07-2021 19:44
Ik ben trouwens wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met de Sony WH1000mx4. Als het comfort daarvan flink verbeterd is tov z’n voorganger, wil ik ‘m misschien als cadeau voor m’n vriend kopen.

TO hoe vind jij het comfort van de MX3 van die van jou? Ik las ergens dat ie niet zo ruim over je oorschelp valt en dat dat na een paar uur niet meer zo comfortabel is.

Ik heb mijn man net mijn oude MX3 gegeven en zelf de MX4 gekocht. Ik vind ze heel vergelijkbaar, maar de 4 nét ietsje beter en hij zit denk ik nét iets lekkerder op mijn hoofd. En de blauwe kleur vind ik heel vet.

Maar goed, ik kan mezelf dat ook allemaal vertellen om het goed te praten dat ik weer een nieuwe heb gekocht :-)
Even een oud topic uppen: ik heb de vraag ook al in het burenoverlasttopic gevraagd, maar doe het voor de zekerheid ook hier: welke NC koptelefoon werkt het beste om stamp- en kinder geren geluiden te reduceren: de Sony W3 of de Bose QC 35 II?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Volgens mij is de Böse beter in lage tonen. Je kan wel van die YouTube vergelijkingen vinden waar dat goed behandeld wordt.
Mutsje78 schreef:
10-08-2021 21:04
Even een oud topic uppen: ik heb de vraag ook al in het burenoverlasttopic gevraagd, maar doe het voor de zekerheid ook hier: welke NC koptelefoon werkt het beste om stamp- en kinder geren geluiden te reduceren: de Sony W3 of de Bose QC 35 II?
Ik woon vlak achter een basisschool en de Sony W3 zorgt dat ik niet gillend gek word tijdens de pauzes.
Nu heb ik een super scherp gehoor, dus ik hoor er altijd nog wel wat doorheen als er geen muziek aanstaat.
Je moet geen wonderen verwachten als je gevoelig bent voor geluid. Met een muziekje erbij komt er nog veel minder herrie doorheen.
Ik vind de koptelefoon lekker zitten, gaat goed over de oren heen.
Wel is bellen minder fijn met deze koptelefoon, omdat de microfoon bij je oren zit.

Voor het bellen gebruik ik de Jabra evolve 75, die zit iets minder lekker dan de W3 maar belt dus wel weer fijner.
Is er hier toevallig iemand met een redelijk klein hoofd en een daarvoor geschikte over ear NC koptelefoon? Ik heb nu een on ear NC koptelefoon (past net op het laagste standje), maar die begint aan het eind van zijn Latijn te raken.

@Mutsje over het algemeen kun je stellen dat lage geluiden beter gefilterd worden dan (hogere) stemgeluiden.
Mutsje78 schreef:
10-08-2021 21:04

Alleen ervaring met de Sony, maar die werkt als een tierelier tegen stampherrie.
Inktlijn schreef:
12-08-2021 18:39
Is er hier toevallig iemand met een redelijk klein hoofd en een daarvoor geschikte over ear NC koptelefoon? Ik heb nu een on ear NC koptelefoon (past net op het laagste standje), maar die begint aan het eind van zijn Latijn te raken.

@Mutsje over het algemeen kun je stellen dat lage geluiden beter gefilterd worden dan (hogere) stemgeluiden.
Klein hoofd, ik heb de Sony XM4 - zit perfect op kleinste stand.
Lady_Day schreef:
12-08-2021 18:49
Klein hoofd, ik heb de Sony XM4 - zit perfect op kleinste stand.
Dank je!
Ik heb ervaringen met de Bose 700, Bose qc35 (eerste editie dus) en de Sony mx 1000 m3. Eigenlijk allemaal wel hele goede koptelefoons, denk dat de voorkeuren heel persoonlijk zijn. De qc35 vind ik (ook klein hoofd) het prettigst zitten en omdat ik ‘m soms uren aaneen draag is dit toch echt m’n favoriete koptelefoon. De m3 zit me eigenlijk te ruim, de Bose 700 geeft me het snelste warme oren. De m3 heeft m.i. wel beste geluid en ANC, maar het ontloopt elkaar niet veel. Draag m’n koptelefoon soms ook wel in de tuin tegen het geluid van spelende kinderen, met een muziekje op hoor ik dan niks meer, maar ik ben waarschijnlijk ook niet zo gevoelig voor geluid.
De verbouwing is hier in volle gang en de Sony koptelefoon doet zijn werk. Helaas heeft m’n hond erg last van de harde geluiden (slopen en boren) en moet ik voor zijn welzijn alsnog elders verblijven overdag.
Tot er koptelefoons voor honden zijn ;)
Bedankt nog voor je reactie @amby, daar heb ik zeker wat aan!

@TO wat een vervelende situatie! Kan je hond misschien een tijdje ergens logeren, of zal de verbouwing erg lang duren? Noise cancelling zou voor huisdieren inderdaad ook een uitkomst zijn :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven