Noise cancelling koptelefoon

16-06-2021 12:34 124 berichten
Helaas doet de zoekfunctie het niet, want ik zoek tips over het gebruik van noise cancelling koptelefoon.
Ik ben van plan de koptelefoon met geluid (muziek tijdens studeren) en zonder muziek te gebruiken en daarbij hoop ik de overige geluiden buiten te kunnen sluiten.
Ik heb niet echt een budget maar hoop dat 300 genoeg is.

Welke heb je en ben je tevreden?
Als ik wanhopig ben doe ik mijn Sony noice canceling aan (zonder muziek) en tegelijk oordopjes in. Totale stilte!
Alle reacties Link kopieren
Kan je bijvoorbeeld die Sony XM3 of Sony XM4 koptelefoon ook aan sluiten op de tv? En dan dat de degene die meekijkt ook nog wel gewoon het geluid hoort?
Het kan wel via Bluetooth op tv als je dat hebt inderdaad. Of het tegelijkertijd met speakers kan hangt van je televisie af.
Ik heb nu ook een sony wmx3 en hiervoor de sennheiser pxc550 over allebei zeer tevreden. Ik heb de sennheiser alleen vervangen omdat er een minijack in is afgebroken waardoor ik hem niet meer leeg kon gebruiken.
Even een update: Ik heb de Sony wmx3 gekregen van vriend en ben er heel blij mee. Tot nu toe alleen met muziek gebruikt omdat de kwaliteit van het geluid zo geweldig is (in vergelijking met m'n Apple beats flex).
1111love schreef:
01-07-2021 14:51
Even een update: Ik heb de Sony wmx3 gekregen van vriend en ben er heel blij mee. Tot nu toe alleen met muziek gebruikt omdat de kwaliteit van het geluid zo geweldig is (in vergelijking met m'n Apple beats flex).
Lieve vriend!
Genieten he? Bij mijn voordeur zijn stratenmakers aan het werk, maakt me helemaal niks uit want ik hoor ze toch niet met hun herrie-radio en dat stenen-aanstamp-apparaat.
Wat eten we vanavond?
Ja echt heerlijk. Wat een rust geeft het. De buren gaan binnenkort verbouwen en ik ga er geen last van hebben op deze manier.
1111love schreef:
01-07-2021 15:49
Ja echt heerlijk. Wat een rust geeft het. De buren gaan binnenkort verbouwen en ik ga er geen last van hebben op deze manier.
Ze kunnen de hele tent afbreken en jij zit gelukzalig naar je muziek te luisteren, zeker weten!
Wat eten we vanavond?
Fijn dat ie je zo bevalt. Ik heb die ook net aan mijn man gegeven en zelf de xm4 gekocht. Bij ons wordt in huis verbouwd: op de verdieping boven ons gaat de hele vloer eruit. Wát een lawaai!! Maar met de koptelefoon en een muziekje heel goed te doen.
1111love schreef:
01-07-2021 15:49
fijn!
Tvp…
Ik ben opzoek naar een koptelefoon/oortjes met noice cancelling.
Doordat ik een bril draag en een plat hoofd heb is een koptelefoon niet erg makkelijk te vinden… ik lees even mee voor tips, en tips zijn welkom..
Ik gebruik mijn Sony op de fiets, terwijl ik ook altijd een fietsbril of een zonnebril draag tegen vliegend gespuis.

Gewoon naar de MM gaan en daar uitproberen wat voor jou lekker zit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sony WH-1000XM4 Zilver en super tevreden mee! Ook een podcast luisteren tijdens het stofzuigen is op deze manier een aanrader.

Beats flex voor wandelen en op de fiets. O die zijn niet noise cancelend, maar dat wil ik ook niet op de fiets.
Such fun!1
Doggo schreef:
17-06-2021 18:32
Als ik wanhopig ben doe ik mijn Sony noice canceling aan (zonder muziek) en tegelijk oordopjes in. Totale stilte!
Had ik dit een paar jaar terug geweten, in m’n kantoortuintijd... Goede tip!
Doggo schreef:
17-06-2021 18:32
Had ik dit een paar jaar terug geweten, in m’n kantoortuintijd... Goede tip!
Ik heb nu de. Sony WF-SP800N Oortjes besteld.
Ze hebben goede reviews en zijn op meerdere apparaten te koppelen. Met noice cancelling..
Morgen komen ze binnen, ik ben erg benieuwd.
Ik heb de Bose Quiet comfort 35 II, perfect ding. Ik heb hem nu 3 maanden. Ik twijfelde nog tussen deze en de Sony, maar van de Böse is het comfort beter als je hem uren draagt. Ik las ergens dat het comfort van de Sony 4 verbeterd is. De Sony is wel wat meer fancy en heeft meer (touch) opties.
Ik ben trouwens wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met de Sony WH1000mx4. Als het comfort daarvan flink verbeterd is tov z’n voorganger, wil ik ‘m misschien als cadeau voor m’n vriend kopen.

TO hoe vind jij het comfort van de MX3 van die van jou? Ik las ergens dat ie niet zo ruim over je oorschelp valt en dat dat na een paar uur niet meer zo comfortabel is.
Chrissie88 schreef:
05-07-2021 19:44
Ik ben trouwens wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met de Sony WH1000mx4. Als het comfort daarvan flink verbeterd is tov z’n voorganger, wil ik ‘m misschien als cadeau voor m’n vriend kopen.

TO hoe vind jij het comfort van de MX3 van die van jou? Ik las ergens dat ie niet zo ruim over je oorschelp valt en dat dat na een paar uur niet meer zo comfortabel is.
Ik heb de Sony XM4. Vlak naast mij wordt een heel groot pand grondig verbouwd. Ik heb de hele dag die koptelefoon op als ik aan het werk ben en ik vind em zelfs na uren dragen nog steeds comfortabel. Hiervoor had ik Airpods Pro. Die heb ik nog steeds maar na een paar uur begin ik daar wel last van te krijgen. De batterij is ook na 4 uur leeg.
Chrissie88 schreef:

Ik ben geen TO, maar heb mijn MX3 zonder problemen een paar uur op. Hoogstens wat warm als de omgeving warm is, maar dat lijkt me inherent aan dit model. Misschien heb ik kleine oren, maar qua comfort is hij voor mij prima! Mijn oude sony noise-cancelling had ik liever niet zo lang op.
Chrissie88 schreef:

Zie boven.

Geen ervaring met de 3, maar de 4 zit prima, ook uren achter elkaar.
Such fun!1
Vraagje, hebben jullie ook dat de sony mx 3 van je hoofd glijd tijdens het lopen? Alsof die te los zit? Om deze reden draag ik hem alleen zittend en gebruik ik andere oortjes voor op straat. Vind ik best jammer. Zijn er misschien oplossingen om hem strakker te krijgen?
Hier ook een sony, fijn ding, je kunt hem ook instellen op verschillende omstandigheden.
Snoesje666 schreef:
02-07-2021 19:33
Ik gebruik mijn Sony op de fiets, terwijl ik ook altijd een fietsbril of een zonnebril draag tegen vliegend gespuis.

Gewoon naar de MM gaan en daar uitproberen wat voor jou lekker zit.
Is dat niet gevaarlijk, als je geen omgevingsgeluid meer hoort?
Wat eten we vanavond?
Je hoort nog wel wat hoor, helaas. En je kunt de noise canceling op verschillende standen zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven