Nokia E71, hoe internet uitzetten ivm vakantie?

31-07-2010 13:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

pff al met Vodafone gebeld, geen goed antwoord gekregen (na 749387835 minuten in de wacht te hebben gestaan):

Vraag: Mijn hotmail is op mijn mobiel aangesloten (Nokia E71). Ik krijg dus een pieptoon op mijn mobiel als ik een e-mail in Hotmail heb ontvangen.Klopt het dat dat betekent dat mijn mobiel autom. verbinding met internet maakt? Of gebeurd dat pas als ik de e-mail daadwerkelijk open? Hoe kan ik dit uitzetten (i.v.m. vakantie)?

1000 x dank!
Kan je die notificatie niet via hotmail uitzetten dan?
Als ie piept als je mail hebt ontvangen, betekent dat vanzelf dat ie contact heeft gemaakt met internet, anders kan ie dat niet weten. Heb zelf geen E71 maar een N97, maar ik kan onder het menu'tje WEB bij de opties het een en ander instellen of hij eerst moet vragen voordat hij contact maakt met internet. Bij alles wat ik doe vraagt ie eerst of ik contact wil maken, en zo ja, hoe. Als ik dan annuleer maakt ie geen contact met internet.

Andere mogelijkheid is misschien tijdelijk je e-mailinstellingen in de telefoon eruit gooien, en na de vakantie weer installeren. Maar dat ligt er natuurlijk aan hoe lastig dat is om weer erin te zetten. Kun je bij het e-mailprogrammaatje op je telefoon geen instellingen vinden over automatisch berichten binnen halen ofzo? Als je dat uitzet en in je vakantie je mail vervolgens niet opent, lijkt het mij sterk dat je wel contact zou maken met internet.

Heb je het boekje van de telefoon zelf al geraadpleegd? Het klinkt mij namelijk meer als een telefoon instelling in de oren, dan iets wat Vodafone voor je kan regelen.

Succes!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik heb bij "instrumenten", "Instellingen", "verbinding", "toegangspunten" alle toegangspunten verwijderd. Volgens mij is dat waar je naar op zoek bent. Je moet ze dan na je vakantie wel weer opnieuw instellen.

Ik heb geen mobiel internet en ik heb hier ook erg lang naar gezocht. Af en toe is deze telefoon erg onduidelijk. :(
je moet gewoon het automatisch ophalen van je email uitzetten. Dan maakt hij daarvoor geen verbinding met internet, tenzij je zelf je mailbox opent.
Ik heb ook een Vodafone-abonnement en hij schakelt automatisch internet uit als ik de grens over ga.
quote:Sugarbaby schreef op 31 juli 2010 @ 14:09:

Ik heb bij "instrumenten", "Instellingen", "verbinding", "toegangspunten" alle toegangspunten verwijderd. Volgens mij is dat waar je naar op zoek bent. Je moet ze dan na je vakantie wel weer opnieuw instellen.

:(Zo zou ik het op de meeste moderne symbian toestellen aanpakken. Opnieuw instellen is trouwens meestal een kwestie van 1 sms versturen.
mijn hotmail staat ook aangesloten op mijn e71 maar wordt niet automatisch opgehaald, dus het lijkt me dat je dat uit kan zetten. Verder als ik met mijn e71internet op ga vraagt ie altijd toestemming.

kom je er niet uit? loop een teleoonwinkel in, die knulletjes kunnen veel hoor met een telefoon
Ik heb een Nokia N97 mini met Vodafone en toegangspunten (in menu onder connectiviteit en dan bestemmingen) verwijderen kan niet, want die zijn beveiligd. Wat wél kan is de naam van het toegangspunt veranderen (ik zet er een x achter), dan doet hij het niet meer. De eerste keer dat ik naar het buitenland ging heb ik Vodafone gebeld en internet door hun laten uitzetten. Maar dat doe ik nooit meer, idd ruim 20 min in de wacht en dan nog 3x doorverbinden.

Stewardess hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat internet automatisch uitgaat in buitenland?
.
volgens is het eigenlijk heel simpel

menu>web>instellingen>toegangspunt vragen en deze op altijd zetten
Ik weet het niet Katrien, er zijn volgens mij situaties waarin er toch zonder vragen connectie wordt gemaakt. Bij email of navigeren of sommige apps? En als ik Opera gebruik ipv de standaardbrowser wordt er ook niet gevraagd of ik wil verbinden. Er zijn voorbeelden van mensen die dachten dat ze internet uit hadden staan en toch een vette rekening kregen. Ik zet de boel liever helemaal uit.

Werkt jouw oplossing niet alleen voor de standaard webbrowser van Nokia want daar kom je als je menu-web doet?
.
mijn email wordt niet automatisch opgehaald dus het moet kunnen. Ik moet bij opties "e-mail synchroniseren" kiezen en dan haalt ie e-mail op.
katrien, je kunt inderdaad het automatisch ophalen van je email uitzetten. Dat doe je ergens bij email instellingen.

Ik heb het ooit uitgezet omdat mijn batterij wel erg snel leeg ging daardoor.
.
Mijn E72 deed dat ook, zonder dat ik het wist waardoor ik een torenhoge rekening had (geen internetabbo). Ik heb alle toegangspunten verwijderd en Vodafone gemaild en zij hebben het complete internet van mijn telefoon gebonjourt. Ik moest een wachtwoord opgeven voor als ik het eventueel weer wil terugdraaien.

Zonder internet kun je dus bv ook niet mmsen
Hoe mmsen dan al die mensen die geen internet op hun telefoon hebben?
quote:Zwup schreef op 31 juli 2010 @ 16:04:

katrien, je kunt inderdaad het automatisch ophalen van je email uitzetten. Dat doe je ergens bij email instellingen.

Ik heb het ooit uitgezet omdat mijn batterij wel erg snel leeg ging daardoor.Bedankt, maar bovenstaande krijg ik dus niet voor elkaar. Alle toegangspunten verwijderen doe ik niet, ik wil in geval van nood wel makkelijk weer op internet kunnen. Ik heb inderdaad ingesteld dat er automatisch e-mails vanuit hotmail opgehaald worden. Nergens vind ik een mogelijkheid om dit uit te zetten. Als ik in mijn startscherm op mijn e-mailberichten klik, kom ik gewoon in mijn hotmailbox, nergens een optie als 'verwijderen' of iets dergelijks......Weet iemand hoe ik deze instellingen kan verwijderen? Heb al zoveel geprobeerd. Bedankt!
Je gaat naar je mailbox dan klik je op opties en ga je naar emailinstellingen (staat bij mij onderaan het menu). In het menu waar je dan in komt scroll je naar beneden en ga je naar Automatisch ophalen. Daar kan je dan alles uitschakelen. Dat moet je doen bij de optie e-mail ophalen.
Manon, ik zou in het buitenland voor de zekerheid de naam van het internettoegangspunt (Vodafone Live neem ik aan) veranderen (onder bewerken), zet er een letter bij. Als je thuiskomt haal je die extra letter weer weg en doet alles het weer. Is vlgns mij de makkelijkste en veiligste manier om geen (ongewilde) verbinding te maken via welk programma dan ook.
.
quote:Zwup schreef op 01 augustus 2010 @ 10:48:

Je gaat naar je mailbox dan klik je op opties en ga je naar emailinstellingen (staat bij mij onderaan het menu). In het menu waar je dan in komt scroll je naar beneden en ga je naar Automatisch ophalen. Daar kan je dan alles uitschakelen. Dat moet je doen bij de optie e-mail ophalen.

Hi zwup, ik heb precies gedaan wat je geschreven heb. Bij mij staat er geen optie e-mailinstellingen. Alleen de volgende opties:

Opstellen

Zoeken

Mappen

Meer (achter meer staat het ook niet)

Help

Gek he..
Ben je binnen in je mailbox (zie je mailtjes)?

Daar moet je namelijk zijn en dan kan je de instellingen aanpassen
Bedankt voor het snelle antwoorden. Ja ik ben binnen mijn mailbox en ik zie mijn mailtjes binnen hotmail staan...
quote:katrien1974 schreef op 31 juli 2010 @ 15:06:

volgens is het eigenlijk heel simpel

menu>web>instellingen>toegangspunt vragen en deze op altijd zettenDit heb ik op 'altijd vragen' staan. Maar toch haalt hij nog steeds automatisch mn e-mail binnen.
Ik heb nu de mailbox verwijderd, MAAR ER BLIJFT EEN APENSTAARTJE rechtsboven in beeld staan (wat volgens mij betekent dat hij verbinding met internet heeft).. Grr ze proberen me gek te maken.
Hmmmm,wat stom dat het bij jou anders werkt dan bij mij. Frustrerend.

Dat apestaartje betekend bij mij dat er nieuwe mail in mijn inbox staat die ik nog niet op mijn telefoon heb gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven