ok, totale nitwit telefoon vraag (HTC)

04-07-2013 21:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok en meteen sorry, ik zou me er uiteraard in moeten verdiepen etc. Maar dit is zo'n ver van mijn bedshow.

Ik heb een nog geen twee jaar oude HTC desire S, gekregen bij een telfort abo. Ik merk dat ik het afgelopen jaar problemen ben gaan krijgen met de toegankelijkheid en mogelijkheden van apps. Ik heb einig interesse in mijn telefoon. Maar op het moment dat ik merk dat ik geen eens meer met viber kan bellen of whatsapp gebruiken, omdat ik een te oude versie heb (??), wordt een smartphone erg onbruikbaar.

Volgens mij heb ik geen updates meer gehad en loop ik dus met verouderde software rond. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn telefoon weer up to date kan krijgen? Ik denk zelfs dat ik 'm moet kraken, want ik kan bijvoorbeeld ook mijn google agenda niet synchroniseren. Toen ik daarover iets aan het zoeken was, las ik dat het ding gekraakt moest worden voor een google agenda.

Wie kan mij helpen om mijn telefoon weer bruikbaar te krijgen? Bijvoorkeur zonder reclame van hetemeisjes.chat die mij de hele tijd uitnodigen om met hen te babbelen

Ik vind de uitleg op de site van HTC nl. erg summier en niet ingaan op de vragen die ik heb.

Alvast veel dank van deze nitwit.
.
Dit is wat ik op die URL zie Oddjobx

This app is incompatible with your Telfort HTC HTC Desire S.
quote:oddjobx schreef op 04 juli 2013 @ 23:12:

Wel lachen. Je bent ook altijd de dupe.

Moet je alles er weer afhalen,anders ga je klagen over haperen, en mokken....

Er moet dadelijk veél bij...

Vroeg me al af of een schone installatie niet gewenst was

Maaruhm, je loopt de komende dagen hier toch nog wel rond?

Iets als begeleiden aan het handje, stapje voor stapje en ik praat je er wel doorheen enzo
.
Ik lees dat HTC alleen update via wifi via de telefoon. Dus kan er geen computer bij gebruiken. Klopt dat?

Ik ga nu proberen te vinden of een schone installatie vereist is voor ics.
OK, deze nitwit heeft zich inmiddels ingelezen

geen ICS voor desire S

En als je het toch wilt:

ICS, maar dan op eigen risico en zonder garantie.

Niet beschikbaar in een nederlandse versie (voor zover ik heb kunnen lezen).
Ik heb trouwens mijn telefoon net teruggezet in de fabrieksinstellingen. Wil gewoon weer eens fris beginnen met verse apps. Ben benieuwd hoe dat gaat. Kan ik altijd nog ICS proberen te installeren.
Haha, ik word steeds minder nitwitterig. Maar heb zitten zoeken naar stabiele roms voor ics. Ik word daar alleen geen wijs uit en de grote vraag is: wat is wijsheid en welke rom? Een rom om te tweaken vind ik niet interssant. Ga dat soort dingen toch niet doen.

Een rom installeren volgens de manual zal nog wel lukken. Maar problemen oplossen die er uit voortkomen is toch een heel ander verhaal.
.
Ja ok, die versie is er ook. Alleen nog niet zo lang in gebruik. Dus of daarvan al bekend is of die stabiel werken? Custom ROM 4.0 zou onderhand toch wel aan alle kanten doorgetest moeten zijn? Door de nerds dat wil zeggen. Ik waag me daar niet aan hoor haha.
Dit stukje uit je OP:

Maar op het moment dat ik merk dat ik geen eens meer met viber kan bellen of whatsapp gebruiken, omdat ik een te oude versie heb (??), wordt een smartphone erg onbruikbaar.

samen met je latere berichtje dat je eenmaal in Google Play eerst 'gedwongen' werd om al je apps te updaten, doet me vermoeden dat er helemaal niks mis is met je telefoon maar dat de apps die je hebt geinstalleerd nooit of zelden zijn bijgewerkt. En dat je apps dus verouderde versies hadden en niet je telefoon. Dat updaten kan je automatisch laten doen (instelling in google play) of niet, maar bij het laatste is het wel noodzaak dat je regelmatig even checked of een app een nieuwe versie heeft staan in google play.

Wat betreft je agenda syncen, dat is een bekend probleem idd. Meestal is het cache geheugen in de app vol. Met de app All in One Toolbox kun je de caches van een of alle apps legen, is best handig af en toe te doen want het ruimt ook op :-). Ook kun je met deze app bekijken hoe het zit qua beschikbaar werkgeheugen en zo nodig ook geheugen vrij maken. Als dat idd 768 mb is, is dat niet bepaald slecht en moet je het toch wel moeten kunnen doen met beetje mailen, viber en whatsappen etc. zonder allerlei kunstgrepen.

Je toestel zelf is qua android-versie mijn inziens nog best in staat om goed te kunnen werken. Bijna alle gangbare apps ondersteunen deze androidversie nog. Wel worden veel apps groter en zwaarder als gevolg van de ontwikkelingen en dat kan soms voor problemen zorgen (te weinig telefoongeheugen of moeite met updaten van de app).
Macy, ik kan geen nieuwere versies van appjes downloaden. Mijn telefoon geeft dan nl. Meestal een foutmelding. Dat het allemaal niet compatible is. Dat ik een verouderde versie heb etc.

Ik ben proberende ics te installeren. Maar het loopt steeds vast op het boot gedeelte.
Je moet waarschijnlijk eerst de nieuwste Android installeren voor je je Apps kan updaten.
27 mensen vinden dit leuk.
Nou, heb nu een erg nieuwe versie geinstalleerd

4.0.4

Mooi wat ik er tot nu van zie. Camera heeft veel meer mogelijkheden, etc.
.
Goed bezig, je verdient een schouderklopje

(Kies die hier eerder genoemd is, is van samsung werkt prima maar dus niet gechikt voor een HTC)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven