ok, totale nitwit telefoon vraag (HTC)

04-07-2013 21:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok en meteen sorry, ik zou me er uiteraard in moeten verdiepen etc. Maar dit is zo'n ver van mijn bedshow.

Ik heb een nog geen twee jaar oude HTC desire S, gekregen bij een telfort abo. Ik merk dat ik het afgelopen jaar problemen ben gaan krijgen met de toegankelijkheid en mogelijkheden van apps. Ik heb einig interesse in mijn telefoon. Maar op het moment dat ik merk dat ik geen eens meer met viber kan bellen of whatsapp gebruiken, omdat ik een te oude versie heb (??), wordt een smartphone erg onbruikbaar.

Volgens mij heb ik geen updates meer gehad en loop ik dus met verouderde software rond. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn telefoon weer up to date kan krijgen? Ik denk zelfs dat ik 'm moet kraken, want ik kan bijvoorbeeld ook mijn google agenda niet synchroniseren. Toen ik daarover iets aan het zoeken was, las ik dat het ding gekraakt moest worden voor een google agenda.

Wie kan mij helpen om mijn telefoon weer bruikbaar te krijgen? Bijvoorkeur zonder reclame van hetemeisjes.chat die mij de hele tijd uitnodigen om met hen te babbelen

Ik vind de uitleg op de site van HTC nl. erg summier en niet ingaan op de vragen die ik heb.

Alvast veel dank van deze nitwit.
Steek hem eens in de computer?

Misschien Kan je daar nog updaten, anders is het tijd voor een nieuwe telefoon. Denk ik.
Kijk eens bij Instellingen/Info of je nog een software-update kunt binnenhalen.
Dat was twee keer.
Je maakt mij niet wijs dat je elk anderhalf jaar een nieuwe telefoon moet kopen? Toen ik 'm kocht, was het een van de nieuwere en duurdere typen. Dat ding kan toch onmogelijk nu al prullenbak waardig zijn?

Dat zegt men na een jaar toch ook niet tegen iemand met een Iphone5?
Geen idee, maar als jij al een oud model heb gekregen, wat inmiddels al heel wat meer jaren ouder is dan de twee jaar dat jij hem hebt.

Dan kan dat ja.

Als ik nu bij een abbo een iPhone 3 krijg, doet whatsapp het ook niet meer op hoor.
Dat snap ik. Maar volgens mij was de Desire S juist top of the class. Ik heb toen een tweejarig abo afgesloten en die is pas over een maand of 8 verlopen. Dus ik heb 'm echt nog niet zo lang.

En trouwens, er zijn toch wel trucjes om te omzeilen wat HTC/Android graag willen dat je doet? Namelijk klanten elk jaar een nieuwe telefoon te laten kopen? Er is vast een manier om 'm te moderniseren. Alleen helaas weet ik die niet.

Wie oh wie wel? Of weet waar ik dat kan vinden?
.
De ontwikkelingen gaan zo snel, da's bijna niet bij te houden joh.

Maar heb je nog nooit een update gedaan dan? Die moet je namelijk wel regelmatig doen hoor!

In je toestel onder 'over dit toestel' bij je instellingen en dan software-update zoeken. Eventueel even aan de pc!
27 mensen vinden dit leuk.
.
@Ster, ik heb mijn telefoon er even bijgepakt, zodat ik weet waar ik het over heb (zodra ik weet waar ik alles kan vinden). Maar volgens mij deed/doet het apparaat software updates automatisch.

Toen ik mijn telefoon laatst aan een vriend liet zien, zij hij dat ik helemaal up to date was.

Telefoon zegt nu trouwens (met jouw handleiding net gedaan) dattie up to date is.

@Oddjobx, volgens mij was mijn Android versie bij verkrijgen van het toestel zoiets als 4.2.3 ofzo. Is dat niet juist verder dan de 4.0 waar je het over hebt?
..
Hmm... Als ie zegt dat'ie up to date is dan ben ik bang dat dit het is voor je. Verder dan dat rijkt mijn verstand van Android niet...
27 mensen vinden dit leuk.
Ohja, dit zijn de specs die ik vind:

modelnr. HTC Desire S s510e

geheugen 768 MB

beeld 3,7 WVGA

Bluetooth 3.0

Oeps, ik zie nu dat ik een Android versie heb van 2.3.5

en een HTC sense versie van 3.0 (trouwens geen idee wat dat is).

Hoe kom ik aan die 4.0 versie? Gewoon dus in een computer douwen? Hmm, dan moet ik dat vast niet met dit barrel ding doen, want ik vertrouw deze manke laptop voor geen meter. Die loopt al net zo vaag als dat ik mijn telefoon vaag vindt. En hoe vager die apparaten worden (te danken aan mijn eigen nitwitterigheid hoor, want er wordt software geinstalleerd zonder dat ik er zelf ook maar enig besef van heb), des te moeilijker ik problemen durf op te lossen.
.
.
De problemen die ik met mijn HTC heb, heb ik wel teruggevonden op een Android site.

Namelijk dat de google agenda niet synchroniseert tussen computer en telefoon. Hebben dus meer mensen last van. Is zoiets op te lossen of is het een bug?

En verder inderdaad verouderde apps die niet meer te upgraden zijn, omdat mijn telefoon dan aangeeft geen compatible items te vinden (of iets in die trant).
.
.
Met een htc desire zou je nog gewoon moeten kunnen whatssappen.
Haha, ik ben proberende om KIES te installeren. Maar eenmaal bij google play aangekomen, kan ik blijkbaar niet verder voordat ik zowat al mijn apps update. Dus hij is nu al vijf minuten aan het nadenken hoe mijn internetbankieren ge-update kan worden.
.
quote:oddjobx schreef op 04 juli 2013 @ 22:26:

Kies haal je van Google Play

Ooooh, voel me nu heeel erg stom

Maar ik zit op mijn telefoon nu bij Google PLay en als ik dan bij dat loepje (=zoekopdracht) het woord 'kies' intyp, krijg ik vanalles te zien. Zoals kies je menstruatiekalender, kies de naam van je baby en dat soort dingen. Ik weet zeker dat je dat niet bedoelt
Ik doe het trouwens met wifi, dus kan geen kwaad.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven