Online status whatsapp

09-10-2019 01:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo leden van Viva!

Ik heb mijn laatst gezien op whatsapp staan op niemand. Ik zie dus geen laatst gezien van anderen en anderen ook niet van mij.

Online status is echter niet uit te zetten. Mijn vraag luidt als volgt: zien mensen die jij niet in je contactenlijst hebt wel dat je online komt als zij jou wel als contact hebben?
Hè? Hoezo zou je aan het werk zijn, omdat je online bent op je werkmobiel? En misschien maak je voor jezelf even wat af, dat wil nog niet zeggen dat je voor anderen bereikbaar bent.

Ik heb op mijn werkmobiel ook betaalde nieuws- en businessapps die ik ook op mijn vrije dag bijhoudt en lees. Dat je even inlogt op het FD, Thomson Reuters of MergerMarket betekent nog niet dat ik aan het werk ben. Het hoort bij mijn vak om op de hoogte te blijven.

Los daarvan, het is allemaal geen drama. Maar het is gek dat Whatsapp die optie niet biedt.
Waarom gebruik je 1 simkaart? Ik heb 2 nummers, 1 voor privé en 1 voor zakelijk en op het laatste nummer heb ik WA niet geïnstalleerd.
Snap dat in sommige beroepen WA wel gewenst is maar ik zou dus een 2e simkaart nemen waarop zakelijke contacten kunnen appen onder werktijd en/of wanneer het jou uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Dat zie je toch alleen als je het gesprek opent? Kleine kans dus dat iemand dat ziet.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Renee_XX schreef:
11-10-2019 12:53
Waarom gebruik je 1 simkaart? Ik heb 2 nummers, 1 voor privé en 1 voor zakelijk en op het laatste nummer heb ik WA niet geïnstalleerd.
Snap dat in sommige beroepen WA wel gewenst is maar ik zou dus een 2e simkaart nemen waarop zakelijke contacten kunnen appen onder werktijd en/of wanneer het jou uitkomt.
Ik heb twee simkaarten, ik heb twee telefoons. Maar werkapps staan dus op mijn werktelefoon en ik kijk ook wel op mijn werk groepsapp, dat loopt altijd door.

Maar daar gaat het allemaal niet om. Iemand kan het toch fijn vinden dat niet iedereen die je nummer heeft je online status kan zien? Of dat nu de kapper, glazenwasser of je buurvrouw is.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
11-10-2019 12:53
Waarom gebruik je 1 simkaart? Ik heb 2 nummers, 1 voor privé en 1 voor zakelijk en op het laatste nummer heb ik WA niet geïnstalleerd.
Snap dat in sommige beroepen WA wel gewenst is maar ik zou dus een 2e simkaart nemen waarop zakelijke contacten kunnen appen onder werktijd en/of wanneer het jou uitkomt.
Het is technisch niet mogelijk om whatsapp aan 2 nummers op 1 telefoon (dual sim) te koppelen.
Je hebt dan altijd een tweede telefoon nodig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ook niet inhoudelijke reacties :’)

wAaroM iS dAt eEn problEem, moet er perse een probleem zijn om iets niet te willen? Als ik een contact VERWIJDER, wil ik dat die persoon niets ziet. Dus ook niet wanneer ik online kom. Whatsapp vindt dus dat je extreem moet gaan en direct blokt.

Overduidelijk in het topic wie laatst gezien functie niet heeft uitgezet en ook gek wordt als een ander het wel doet.
Alle reacties Link kopieren
zilverelfje schreef:
11-10-2019 13:15
Dat zie je toch alleen als je het gesprek opent? Kleine kans dus dat iemand dat ziet.
Sowieso heb ik vaak wel leesdrang. Dat ligt bij mezelf en ik baal er ook wel van. Overigens zie je het ook als je een ander gesprek opent. Ik vrees zelfs als je Web Whatsapp open hebt staan dat je continu als online wordt aangegeven.

Ik vind het zelf ook vervelend. Voor een deel ligt dat bij mezelf: ik voel nota bene dan impliciet de druk dat ik moet reageren. Voor een ander deel kan iemand dan een bepaalde verwachting hebben en het inderdaad maar raar/asociaal/... vinden. Dat is nou eenmaal niet altijd een kwestie van "nou dat moet hij lekker zelf weten".
Alle reacties Link kopieren
Je kan juist wel heel specifiek aangeven wie je status mag zien. Al je contacten behalve die bepaalde personen. Of juist bepaalde personen.

Bij je laatst gezien kan je er voor kiezen dat alleen je contacten je laatst gezien kunnen zien, hier kan je niet specifieke contacten kiezen. Dus als je je ex uit je contactenlijst gooit, dan ziet hij/zij je laatst gezien niet.
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
11-10-2019 14:34
Het is technisch niet mogelijk om whatsapp aan 2 nummers op 1 telefoon (dual sim) te koppelen.
Je hebt dan altijd een tweede telefoon nodig.
Ik heb op mijn telefoon een tweede Whatsapp app staan, volgens mij kan het dus wel
thistle schreef:
12-10-2019 04:58
Je kan juist wel heel specifiek aangeven wie je status mag zien. Al je contacten behalve die bepaalde personen. Of juist bepaalde personen.

Bij je laatst gezien kan je er voor kiezen dat alleen je contacten je laatst gezien kunnen zien, hier kan je niet specifieke contacten kiezen. Dus als je je ex uit je contactenlijst gooit, dan ziet hij/zij je laatst gezien niet.
Ja, maar ik wil eigenlijk ook niet dat mijn contacten mijn status zien. Of dat nu mijn moeder, broer of een vriendin is.

Maar maakt niet uit, we zullen het gewoon moeten accepteren.
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
12-10-2019 05:45
Ik heb op mijn telefoon een tweede Whatsapp app staan, volgens mij kan het dus wel
Dan zou ik graag willen weten hoe je dat hebt gedaan.
Een andere app die hetzelfde kan als whatsapp, bijvoorbeeld Telegram, kan wel.
2x whatsapp is mij (en ook mijn collega's) niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
12-10-2019 19:04
Dan zou ik graag willen weten hoe je dat hebt gedaan.
Een andere app die hetzelfde kan als whatsapp, bijvoorbeeld Telegram, kan wel.
2x whatsapp is mij (en ook mijn collega's) niet gelukt.
Het is echt whatsapp. Heb je ook een Samsung? Hier een linkje, zo lukt het misschien wel: https://www.google.com/amp/s/www.androi ... eller/amp/
BigLizzie schreef:
09-10-2019 06:57
Blokkeren op whatsapp is alleen voor whatsapp

Als je iemand overal wilt blokkeren, dus ook voor telefoon en sms moet je dat nummer naast in whatsapp dus ook in je telefoon blokkeren. Anders kunnen ze je ondanks de whatsapp blokkade wel gewoon bellen of sms-en,
maar niet zien of je online bent op whatsapp. precies wat TO wil toch? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
11-10-2019 14:34
Het is technisch niet mogelijk om whatsapp aan 2 nummers op 1 telefoon (dual sim) te koppelen.
Je hebt dan altijd een tweede telefoon nodig.

Dit klopt niet helemaal. Je kan prima bij een dual-sim telefoon voor kaart 1 (bv je prive-sim) Whatsapp gebruiken en voor kaart 2 (je werk-sim) Whatsapp Business (overigens ook gewoon gratis) installeren.

Zo heb je een telefoon, twee simkaarten, twee nummers en twee keer Whatsapp.
Ik vind het een heel stomme functie en ik verdenk sommige mensen ervan dat ze geregeld even checken of ik online ben want zodra ik online kom gaan ze meteen iets typen. Soms word ik zenuwachtig van mijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
BrightLights schreef:
13-10-2019 15:11
Dit klopt niet helemaal. Je kan prima bij een dual-sim telefoon voor kaart 1 (bv je prive-sim) Whatsapp gebruiken en voor kaart 2 (je werk-sim) Whatsapp Business (overigens ook gewoon gratis) installeren.

Zo heb je een telefoon, twee simkaarten, twee nummers en twee keer Whatsapp.
Dank je!
Ik ga er eens naar kijken voor mijn Android (maar geen Samsung) telefoon.
Nitflex schreef:
09-10-2019 22:47
Nee, er sms’t toch niemand meer. Ook werk niet.

Mijn werktelefoon staat niet uit. Zo werkt dat bij mijn werk niet.

Het is allemaal geen ramp, die online status, maar ik vraag me af waarom er geen optie is het in te stellen zoals je zelf wil.
Eens.

Iets met privacy enzo. Vind die hele online status sowieso overbodig btw.
Lucifer2018 schreef:
13-10-2019 10:23
maar niet zien of je online bent op whatsapp. precies wat TO wil toch? ;-)
Mijn post was een antwoord op de posts van Bluewater81 en Justagirly van afgelopen woensdag.
Misschien volgende keer eerst even teruglezen?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-10-2019 07:07
Ja, maar ik wil eigenlijk ook niet dat mijn contacten mijn status zien. Of dat nu mijn moeder, broer of een vriendin is.

Maar maakt niet uit, we zullen het gewoon moeten accepteren.
Je kan dus precies WEL aangeven wie je status mag zien. Je kan aangeven dat alleen specifieke contacten je status mogen zien en dan vink je aan dat alleen je kat je status mag zien en klaar. Dan ziet dus alleen je kat je status. En niet je moeder. Heb je de instellingen van de app wel eens bekeken?
thistle schreef:
16-10-2019 12:59
Je kan dus precies WEL aangeven wie je status mag zien. Je kan aangeven dat alleen specifieke contacten je status mogen zien en dan vink je aan dat alleen je kat je status mag zien en klaar. Dan ziet dus alleen je kat je status. En niet je moeder. Heb je de instellingen van de app wel eens bekeken?
Ik weet welke optie je bedoelt, maar die verbergt alleen je status waar je wat in kunt vullen of een foto kunt plaatsen, dat staat bij dat rondje linksonder (wat niemand doet) en die status verdwijnt ook na 24 uur. Die status is een soort Snapchat, maar die verbergt niet of wel of niet online bent.

Ik heb meerdere telefoons, dit heb ik uitgebreid getest. Ik heb al tijden uit staan dat mensen mijn status kunnen zien. Dat staat bij op “alleen geselecteerde contacten” en dan heb ik er 0 geselecteerd. Maar je kunt nog steeds zien dat ik online ben. Ik heb het over de online status die je in een chat bovenaan bij iemand ziet, niet de whatsapp status.
Whatsapp zegt het zelf in hun FAQ:
Note:

There is no way to hide when you are online or typing.
https://faq.whatsapp.com/en/android/232 ... ry=5245250

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven