Opeens sex reclames (na verhuizing?)

07-02-2021 15:37 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt.
Voorheen had ik dit soort reclames niet. Nu opeens bij viva meerdere keren achter elkaar een reclame voor "sextape" van discovery+.
Ook geen nieuw toestel of abonnement afgestoten.
Hebben meerdere hier last van? Of enige clue waar die reclame vandaan komt?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
daar leeft Viva van
Is nieuw, zie je de hele tijd. Zal weinig met jou te maken hebben. Waarom maak je je er druk om?
Dat is gewoon een nieuw programma op tv joh. Kan je via discovery kijken. Gewoon reguliere reclame dus, had net zo goed een nieuwe film over peter pan kunnen staan.
Op Reddit kreeg ik ook al een reclame die niet met mijn interesses te maken.
Trailer park boys games etc. Ik dacht dat dit door mijn locatie kwam en de buren om mij heen fan waren.
Dus, ik dacht even een roddel over de buurman te weten :proud:
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
07-02-2021 15:43
Op Reddit kreeg ik ook al een reclame die niet met mijn interesses te maken.
Trailer park boys games etc. Ik dacht dat dit door mijn locatie kwam en de buren om mij heen fan waren.
Dus, ik dacht even een roddel over de buurman te weten :proud:
Zo werkt ‘t niet echt, behalve als je buurman jouw laptop/tablet/telefoon heeft geleend.
Ja sextape is een nieuw programma van discovery +. Is al wegen als reclame op Viva, op tv bij TLC, etc. Niks bijzonders.
Ik kreeg pas een reklame in insta op mijn mobiel die rechtstreeks samenhangt met iets wat ik op mijn werklaptop heb zitten doen.
Ik doe zó mijn best om werkdingen en privé niet te koppelen, maar blijkbaar weet Facebook heel veel meer van mij dan ik denk :(
Dat is ook wel bijzonder snolkelderij.
Ik vraag mij dus daarom ook af of locatie ook niet zorgt voor andere soort advertenties.
Snolkelderij schreef:
07-02-2021 16:12
Ik kreeg pas een reklame in insta op mijn mobiel die rechtstreeks samenhangt met iets wat ik op mijn werklaptop heb zitten doen.
Ik doe zó mijn best om werkdingen en privé niet te koppelen, maar blijkbaar weet Facebook heel veel meer van mij dan ik denk :(
Zo laat mijn Facebook advertenties zien van kleding die onze oudste met haar mobiel bekijkt en betaalt

Ergens zit ik verborgen koppeling
Snolkelderij schreef:
Nee hoor. Tenzij je op fb was ingelogd op je werklaptop kan dat niet.

Dit komt doordat je er mee bezig bent geweest en het je nu dus opvalt.

Net als dat je een nieuwe auto koopt, dan zie je ze ineens overal rijden. Terwijl je ze daarvoor nauwelijks zag. Je bent er mee bezig geweest en ineens valt die reclame je op. Terwijl die misschien al weken op je tijdlijn voorbij komt en niet eerder opviel.
Snolkelderij schreef:
Ook nooit op je Gmail ingelogd op je werklaptop? Als je inlogd op Facebook op je werklaptop dan weet Facebook natuurlijk nog steeds alles over je. Je snapt wat cookies doen toch?
Apollos_Belt schreef:
07-02-2021 16:21
Dat is ook wel bijzonder snolkelderij.
Ik vraag mij dus daarom ook af of locatie ook niet zorgt voor andere soort advertenties.

?

Je weet toch wel wat Cookies zijn en hoe ze werken?
Pergamon schreef:
07-02-2021 16:40
?

Je weet toch wel wat Cookies zijn en hoe ze werken?
Ik weiger alle mogelijke cookies.

https://econsultancy.com/what-is-locati ... big-thing/

https://support.google.com/google-ads/a ... =en#zippy=

Ik bedoel, advertenties gebaseerd op je locatie, en of die advertenties die ik kreeg met de buurt/dorp/stad te maken hebben.
Hecamel schreef:
07-02-2021 16:25

Net als dat je een nieuwe auto koopt, dan zie je ze ineens overal rijden. Terwijl je ze daarvoor nauwelijks zag. Je bent er mee bezig geweest en ineens valt die reclame je op. Terwijl die misschien al weken op je tijdlijn voorbij komt en niet eerder opviel.
Ik ben me bewust van dit effect, maar daar was dit keer echt geen sprake van.
Dit betrof een specifiek softwarepakket waar ik nog nooit van gehoord heb en wat niet gebruikelijk is mijn branche. Ik heb dat dus even opgezocht, verder niets.
Ik geloof niet in toeval dit keer.
Hecamel schreef:
07-02-2021 16:25

Dit is niet altijd het geval.
HennieHen schreef:
07-02-2021 16:35
Ook nooit op je Gmail ingelogd op je werklaptop? Als je inlogd op Facebook op je werklaptop dan weet Facebook natuurlijk nog steeds alles over je. Je snapt wat cookies doen toch?
Ja, dat wel, maar altijd in een aparte browser, juist om dit soort dingen te voorkomen. Sowieso open ik nooit Facebook op die laptop. :O Wél LinkedIn trouwens realiseer ik me nu, maar ook dat alleen in mijn 'privé browser'.

Kan het zijn dat to na de verhuizing een nieuw ip-adres heeft waar een andere historie aan hangt?
Apollos_Belt schreef:
07-02-2021 17:27
Dit is niet altijd het geval.
Dit is altijd het geval.

Meer dan genoeg artikelen over te vinden.
Snolkelderij schreef:
07-02-2021 17:27
Ik ben me bewust van dit effect, maar daar was dit keer echt geen sprake van.
Dit betrof een specifiek softwarepakket waar ik nog nooit van gehoord heb en wat niet gebruikelijk is mijn branche. Ik heb dat dus even opgezocht, verder niets.
Ik geloof niet in toeval dit keer.
En hoe kwam je dat softwarepakket tegen? Via een collega of manager?

Vaak is het minder eng dan je denkt. Je collega kwam die advertentie tegen, die stuurde het door naar jou om er naar te kijken. De advertentiecampagne komt die dag toevallig in jouw profiel langs omdat ze een bepaalde doelgroep hebben gekozen.

Ik krijg heel vaak reclames voorgeschoteld waar ik niets mee kan. Inderdaad ook software, of iets voor beginnende ondernemers of zo. En als ik dan toevallig net bezig ben om een eigen bedrijf op te starten vind ik het ineens raar. Terwijl hij al 3 keer voorbij is gekomen zonder dat ik het doorhad omdat ik er geen interesse in heb.

Net ff mijn insta gecheckt, krijg nu allemaal ads te zien van eten en koken en de plus. Geen idee waarom want ik kom daar nooit. Maar ook een reclame van Hema voor handdoeken. En nu heb ik net van de week bedacht dat ik nieuwe wil......... of zou dat gewoon toeval kunnen zijn?
Hecamel schreef:
07-02-2021 22:21
En hoe kwam je dat softwarepakket tegen? Via een collega of manager?

Vaak is het minder eng dan je denkt. Je collega kwam die advertentie tegen, die stuurde het door naar jou om er naar te kijken. De advertentiecampagne komt die dag toevallig in jouw profiel langs omdat ze een bepaalde doelgroep hebben gekozen.

Ik krijg heel vaak reclames voorgeschoteld waar ik niets mee kan. Inderdaad ook software, of iets voor beginnende ondernemers of zo. En als ik dan toevallig net bezig ben om een eigen bedrijf op te starten vind ik het ineens raar. Terwijl hij al 3 keer voorbij is gekomen zonder dat ik het doorhad omdat ik er geen interesse in heb.

Net ff mijn insta gecheckt, krijg nu allemaal ads te zien van eten en koken en de plus. Geen idee waarom want ik kom daar nooit. Maar ook een reclame van Hema voor handdoeken. En nu heb ik net van de week bedacht dat ik nieuwe wil......... of zou dat gewoon toeval kunnen zijn?
Nee zo ging het niet. Ik kreeg een opdracht iets uit te zoeken waarbij dat pakket genoemd werd. Dus ik googlede. En die middag kreeg ik de add op mijn insta. Dat is geen toeval.
Wat jij schetst heb ik wel vaker meegemaakt, dat je twijfelt of het aan jezelf lgt, maar ik krijg in insta nooit advertenties over softwarepakketten.
Snolkelderij schreef:
07-02-2021 22:25
Dus ik googlede. En die middag kreeg ik de add op mijn insta. Dat is geen toeval.
Wat jij schetst heb ik wel vaker meegemaakt, dat je twijfelt of het aan jezelf lgt, maar ik krijg in insta nooit advertenties over softwarepakketten.
Cookies!
En je telefoon luistert gewoon mee.
HennieHen schreef:
07-02-2021 22:27
Cookies!
En je telefoon luistert gewoon mee.
Cookies waar? In browser 1 (chrome) zoek ik het pakket. In browser 2 (ff) staat mijn gmail ingelogd. Op mijn mobiel zie ik de add. Deze 3 delen geen cookies. Dus #hoedan?
Hecamel schreef:
07-02-2021 22:11
Dit is altijd het geval.

Meer dan genoeg artikelen over te vinden.
Niet met reclames op je device.
Dat heet retargeting of remarketing.
Google maar eens.
apollos_belt wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:58
Reden: Typo
0.22% gewijzigd
Apollos_Belt schreef:
07-02-2021 22:56
Niet met reclames op je device.
Dat het retargeting of remarketing.
Google maar eens.
We hebben het dus over iets anders.

Je kan niet op je ene device zonder ergens ingelogd te zijn op een ander device ads te zien krijgen.

Ik weet hoe retargeting werkt.
Blijkbaar dan.
Wat is je verklaring voor snolkelderij's situatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven