Open wifi probleempje

13-02-2012 13:06 6 berichten
Hoi,

Ik heb sinds kort een samsung galaxy plus. Mijn wifi staat altijd aan, en als ik thuis ben pakt mn telefoon het (beveiligde) signaal netjes op. Maar als ik bijv op het station ben, of in de trein, of ergens anders waar er open wifi is, krijg ik wel het wifi-logo in beeld te zien, dus heb ik een verbinding. Ik zie ook bij mijn wifi-lijst dat ik verbonden ben met dit open netwerk. Maar pagina's laden niet als ik op internet ga.

Als ik bijv wordfeud open krijg ik de volgende melding: Server error: org.json.JSONException: Value <HTML><HEAD><TITLE> of type Java.Lang. String cannot be reverted to JSONObject

Iemand een oplossing hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel eerst verbinding maken met het netwerk, dus uit jouw lijstje met mogelijke netwerken kiezen en dan verbinden.
Dat heb ik gedaan, ik sta aangemeld als verbonden. En ik zie dus het wifi-logootje staan op mijn startbeeldscherm.
Je moet waarschijnlijk eerst je browser openen, die zal je omleiden naar een login-pagina, bijvoorbeeld van KPN Hotspots

De verbinding naar het Wifi-connection point is 'gratis' en open; de verbinding naar het internet via deze hotspot echter niet.
Zeker zo'n spot die wel open lijkt, maar waar je hooguit op een inlogpagina komt waar je dan weer de naam en wachtwoord niet van hebt. Was laatst in Duitsland, daar had je massa's van die "open" verbindingen.
Thanks Armand, hij doet t nu! Hopelijk werkt t ook als ik op het station sta... (nu op werk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven