Oude panoramafoto markt Den Bosch?

02-12-2009 11:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een oude panoramafoto van de markt in Den Bosch op doek laten drukken als kerstcadeau. Maar waar vind ik zo'n oude foto?

Er hangt er eentje (ingelijste foto) in de etalage van een fotozaak, maar die kost 899,- en zij hebben patent op die foto uit 1935.

Dat kan ik dus echt niet betalen.

Op doek laten drukken is een stuk goedkoper maar ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken...

Google levert tot nu toe alleen vrij recente panoramafoto's op.

Of een scherpe foto online, die ik kan doorsturen naar de drukker, of ik moet ergens een foto kunnen kopen die ik vervolgens inscan...

Wie kan mij helpen?

Danq
Klik

Hier het stadsarchief van den Bosch.

Klik op ik wil beeldmateriaal zoeken en je krijgt een heleboel oude foto's te zien.

Je kunt ook jaartallen ingeven en trefwoorden.

Hoop dat er wat voor je bij zit. Succes!
Mooi hoor, (kom oorspronkelijk uit den bosch). Wij hadden vroeger een hele oude foto van de markt van Breda (waar mijn ouders vandaan komen) an de muur hangen. Compleet met paardentram. Super leuk.
@borrie: bedankt voor je reactie. Ik woon nog niet zo lang in DB (kom oorspronkelijk wel uit de buurt), maar ik ben echt een druif in het bedenken van wegen die mij naar een mooie panoramafoto leiden...

Ik heb in het archief al een hoop mooie foto's gezien, maar helaas nog geen van de markt. Dus ik spit het archief nog wel een paar keer door.

Ik vind het ook erg mooi, maar aangezien het niet voor mezelf is, vraag ik me af wat zwaarder weegt: panorama of markt? Dus of een gewone oude foto van de markt op doek of een panoramafoto van een ander stukje van DB... Ik vermoed dat panorama dan wint, ivm ruimte op de muur.

Ik zoek door!
Staan een heleboel foto's van de markt in het archief, maar panorama geen idee..

Maar zou het bij zo'n foto niet vooral gaan om de herkenbaarheid, het overzicht??

Die voorbeelden van Borrie kun je toch ook zelf aansnijden op een meer horizontaal formaat. Et voila, een panoramafoto!
Ja Tinus, dacht ook zoiets Maar dan moet niet het effect van foto compleet weg zijn

Ik denk dat het inderdaad gevraagd word ivm. formaat en hoe dat dan op de muur zou staan...

Met die van rechts onderin zou het wel kunnen denk ik...
Dat dacht ik ook ja, die rechtsonder is prima om aan te snijden. Er is onderop zoveel straat te zien, daar kan best een stuk vanaf.
Het gaat inderdaad voornamelijk om het formaat. Zo'n mooie langgerekte foto op de muur, staat zo leuk!

Maar ik ben ervan overtuigd dat ik in dat archief genoeg moois kan ontdekken. Zag al een mooie panoramafoto, genomen vanaf de kant van het station richting draak... ben benieuwd of die in de smaak zou vallen.

Ik zou het zo graag zeker weten, maar ja, het moet een verrassing blijven he?
De keuze is gemaakt: ik heb een erg mooie panoramafoto gevonden en besteld. Helaas geen markt, maar wel een erg mooi historisch stukje Den Bosch. Volgende week wordt ie bezorgd... spannend! denk niet dat ik het geheim kan houden tot kerst, vind het zo'n leuk idee dat ik het ook zó graag wil verklappen...;-)
Ben benieuwd!!

Leuk

(was al zelf ook op zoek gegaan in een ander stadsarchief en heb zelfs foto's van m'n vader als kind enzo ontdekt, zelfs van m'n opa en zijn vader!)
Wat leuk Borrie dat je foto's van je familie tegen kwam.
Ik wil de foto hier wel plaatsen, maar ik weet niet hoe...help?
Klik met je rechtermuisknop op het plaatje online. Dan Eigenschappen kopiëren. Terug naar Viva en in het reactievenster klik je op het 4e icoontje van rechts (het schilderijlijstje zeg maar). Daar plak je de URL in die je net hebt gekopieerd. Dan OK en voilà.
Dit zou m dan moeten worden. 45x160cm...

quote:Spruit schreef op 07 december 2009 @ 23:14:

Dit zou m dan moeten worden. 45x160cm...

[afbeelding]

Maar dan zo

@Soleil: thankx, zo dus ja. Na het (proberen te) plaatsen van de foto crashte mn laptop, dus het ging geloof ik niet helemaal goed. Vind het zelf wel een hele mooie foto.

Nu is vandaag het doek bezorgd, en afgegeven een paar deuren verderop omdat er hier niemand thuis was. En nu doen die mensen niet open... (terwijl er licht brandt...) boehoe, ik ben zo benieuwd!!
Jammer, kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent. Het ziet er inderdaad uit als een mooie foto.
Spannend! Hoop dat je em ondertussen hebt

160 is groot ! Das mooi
verplaatst naar digi
(Angel) ook prima

Het pakketje dat bezorgd was bij de bijna-buren was dus niet het doek.

Maar een dag later is het alsnog bezorgd... ik heb het even uit de verpakking gehaald en het is prachtig geworden. Nu staat het mooi (met zilvercadeaupapier en linten) ingepakt te wachten om onder (of naast;-) ) de kerstboom te mogen.

Ik ben er blij mee, hopelijk is de ontvanger dat ook...
Kleine update: het doek is een groot succes. De ontvanger is er werkelijk super blij mee. Met de afbeelding (want historie), het formaat (want gróót), en met het gebaar in zn geheel (want creatief, uniek en origineel).

Top dus!

Borrie, bedankt!!!

Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne dagen hebben tot nu toe.

xxx
Kijk eens op http://www.panoramafoto-denbosch.nl.
Beste,

Ik heb de originele foto te koop, net zoals bij het zuiden.

ik heb er alleen geen lijst meer om heen zitten, wegens een tragisch ongeluk:(. Nu vind ik het zonde om deze prachtige foto in de kast te laten staan.

De foto is 210 cm in de lengte en 24 cm in de breedte. Zoals op de foto te zien is, is deze foto zwart-wit. prijs 100 euro, veel goedkoper als bij het zuiden.

op de bijgevoegde link kun je de foto bekijken.

http://www.marktplaats.nl ... 6&previousPage=mympSeller

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven