PEN camera

24-02-2011 14:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een digitale camera maar wil nu graag een digitale spiegelreflexcamera kopen. Ik heb begrepen dat de PEN camera's wat kleiner zijn de gewone spiegelreflexcamera's en nu in opkomst zijn. Ik heb al wel wat gegoogled maar de meeste hebben nog geen ingebouwde flitser. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Mijn vriend denkt dat ik op Nikon moet wachten.
Waarom zou je kleiner willen dan 'n spiegelreflex?

Nikon heeft ook instapmodelletjes DSLR's die erg klein zijn.
Compacte spiegelreflexcamera, dan moet je eens kijken naar de Sony NEX 3 of NEX5.
Hé wat jammer, ik dacht net een spannend verhaal te gaan lezen over spionage van die of degene met een PEN-camera. Maar blijkt het iets heel anders te zijn..... heb ik weer.
Mooie dingen hoor, die systeemcamera's.

Maken net zulke goede foto's als een spiegelreflex, alleen zijn ze klein genoeg om zonder gezeik mee te kunnen nemen bij concerten en in een normale handtas te passen (hoge binnensmokkelfactor).

Ze hebben net zo'n grote beeldsensor als een reflexcamera (weinig ruis), maar omdat ze geen spiegel hebben zijn ze wel een stuk trager.

Of je er wat aan hebt, hangt dus af van wat je ermee wilt. Ze zijn niet geschikt voor actiefoto's, maar een enorme stap vooruit in beeldkwaliteit en lichtsterkte vergeleken met een compact, zonder dat je je een breuk sjouwt (een grote plus op vakantie). Ook kun je de lens verwisselen.

Sony Nex is ook zo'n systeem, en panasonic en samsung hebben ook zoiets geloof ik.
Ik heb sinds begin januari een PEN en hij bevalt mij prima! Waarom ik voor de PEN gekozen heb terwijl ik ook een digitale spiegelreflex heb?

1. Die digitale spiegelreflex is groot en zwaar en nam ik daarom niet zo vaak mee.

2. mijn digitale compact camera staat op het punt om het te begeven.

3. formaat is gelijk aan mijn oude compact camera

4. en toch heeft ie meer mogelijkheden dan mijn compact camera en ik kan toch lenzen verwisselen.

Vaak ga ik wandelen en ik kan hem heel gemakkelijk meenemen. Heb ook de pancake lens erbij gekocht, waardoor hij helemaal plat is. Ik vind de camera een handige gebruiksstructuur hebben, veel makkelijker dan mijn Sony en Canon. Ik heb voor de uitvoering zonder ingebouwde flitser gekozen en tot nu toe heb ik hem nog niet gemist. Die ingebouwde flitsers hebben toch maar een bereik van ca. 4m en dat is in de meeste gevallen te kort.

Ook vind ik het leuk dat hij verschillende filters van zich zelf heeft, zoals pinhole, soft focus etc.

Hier een foto die ik met de PEN heb genomen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven