Plattegrond tekenen op de pc: welk programma?

18-04-2011 18:53 18 berichten
Ik heb mijn tuin opgemeten en ik wil 'm nu graag tekenen, maar dan wel een beetje fatsoenlijk op schaal. Zoals je vroeger met ruitjespapier zou doen zeg maar.

Is er een programma waar je de maten enzo gewoon kan opgeven en dat ie het dan voor je tekent? In Paint kan het wel maar dan wordt het niet mooi op schaal.

Ik heb net Google SketchUp gedownload en Envisioneer Express, maar of ik snap niet hoe het programma werkt, of het kan daar gewoon niet mee.

Iemand een geniale ingeving? Zou fijn zijn
Alle reacties Link kopieren
AutoCad kun je ook overslaan, veel te ingewikkeld, heb helaas geen andere tips voor je, sorry
Wij gebruiken nu floorplanner.com voor de inrichting van onze huiskamer. Volgens mij zit er ook een tuinmogelijkheid bij. Weet het niet zeker.
quote:franknii schreef op 18 april 2011 @ 18:57:

Wij gebruiken nu floorplanner.com voor de inrichting van onze huiskamer. Volgens mij zit er ook een tuinmogelijkheid bij. Weet het niet zeker.'De snelste manier om plattegronden te tekenen' - dat ziet er wel hoopvol uit
Ik hoop het echt voor je want met de woonkamer werkt het super! Succes!
VectorWorks! Komt oorspronkelijk uit de hovenierswereld.
Ik gebruik coreldraw vaak voor dit soort tekeningen. illustrator kan ook. of vertorworks of SketchUp
Ik zou zelf Visio gebruiken maar dat is niet gratis.

Op www.gardenplaza.nl staat een tool die er ook leuk uitziet.
AutoCad is daar hét programma voor toch?

Maar dat is niet makkelijk, geloof ik.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 18 april 2011 @ 19:07:

Maar dat is niet makkelijk, geloof ik.

2x klopt

* zit zelf op dit moment driftig te autocadden autocatten autocadten... whatever *
Ik heb het hele programma nog nooit gebruikt, of gezien, for that matter. Maar mijn zusje is bouwkundig ingenieur, dus van haar weet ik wel dat autocad inderdaad hét programma is voor het maken van plattegronden.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 18 april 2011 @ 19:15:

Ik heb het hele programma nog nooit gebruikt, of gezien, for that matter. Maar mijn zusje is bouwkundig ingenieur, dus van haar weet ik wel dat autocad inderdaad hét programma is voor het maken van plattegronden.

Dat wist ik inderdaad, maar of het ook handig is voor huis-, tuin- en keukenplattegronden.... volgens mij moet je eerst op cursus voordat je autocad snapt

Ik ga vectorworks nog even checken, want ik heb een beetje ruzie met floorplanner...
quote:Marels schreef op 18 april 2011 @ 19:07:

Maar dat is niet makkelijk, geloof ik.Hangt ervan af. Steeds meer architecten stappen over op Vectorworks. Binnen de puur bouwkundige wereld is AutoCad handiger, maar voor (interieur)architecten heeft VectorWorks steeds meer voordelen. Veel bedrijven stappen dus over, of zijn al over gestapt.
Ik heb ook een poging gedaan om het (= mijn tuin) digitaal te tekenen (mijn vriend is het wel gelukt met floorplanner, maar ik heb er het geduld niet voor). Heb uiteindelijk een velletje rekenpapier met hokjes van 1cm bij 1cm gepakt en het zo op schaal getekend. Erg he! Haha maar het was wel gelukt en een stuk minder irritatie (bij mij dan).

Succes!
quote:Marels schreef op 18 april 2011 @ 19:15:

Ik heb het hele programma nog nooit gebruikt, of gezien, for that matter. Maar mijn zusje is bouwkundig ingenieur, dus van haar weet ik wel dat autocad inderdaad hét programma is voor het maken van plattegronden.Helemaal met je eens, ik zou geen ander programma willen gebruiken. Het is net als met photoshop, voor de geoefende gebruiker heeft het heel veel mogelijkheden, echter de beginner ziet waarschijnlijk door de bomen menu's het bos de tuin niet meer
quote:Mil_Spec schreef op 18 april 2011 @ 19:28:

[...]

echter de beginner ziet waarschijnlijk door de bomen menu's het bos de tuin niet meer
quote:hanneke000 schreef op 18 april 2011 @ 19:00:

VectorWorks! Komt oorspronkelijk uit de hovenierswereld.Grinn, ik dacht: eerst lezen voor ik dat ga posten
quote:thee schreef op 18 april 2011 @ 19:38:

[...]

Grinn, ik dacht: eerst lezen voor ik dat ga posten Zullen we een VW-clubje oprichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven