Rtl gemist vernieuwd??

16-01-2012 12:24 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net even een uitzending terugzien op rtl gemist.

Maar als ik dit wil doen, krijg ik bij alles 'er is een fout opgetreden' met een abracadabra-code.

Het weekend heb ik nog gewoon filmpjes zitten kijken..

De site lijkt vernieuwd te zijn, misschien ligt het daaraan,

maar vroeg mij af of meerdere er last van hadden.
.
.
quote:bessiezoveel schreef op 16 januari 2012 @ 22:38:

Hij doet het weer!!

Bedankt voor de adviezen:)Hoe heb je dit opgelost? Ik krijg ook de melding schakel het lokaal opslaan van gegevens in silverlight in, maar ik heb geen idee hoe dat moet!
Help! Ik snap niets van al het bovenstaande!

RTLgemist doet het bij mij ook niet, en ik MOET gtst kijken! (Haske spannend met Edwin en z'n bloedneus!)

Systeemcheck is helemaal top, behalve het laatste puntje..daar staat :

"Schakel het lokaal opslaan van gegevens in Silverlight in"

....HOE DAN?

Help! Ik kan het niet vinden in m'n macbook...en ik gebruik firefox...iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?Tell me!
Om de gegevensopslag aan te zetten moet je met je muis op het scherm gaan staan, vervolgens op de rechtermuisknop drukken en dan kiezen voor Silverlight. Dan komt er een nieuw scherm en daar kun je bij het laatste tabblad de gegevensopslag aanvinken.
Nerd: Kan het zijn dat ik deze versie heb?

Mozilla/5.0 Firefox/3.6.19

Er staat dat ik 'm in december nog heb ge-update.

Feun: Waarschijnlijk een open deur (zoals ik al zei ik ben een digibeet) maar soms staat er dan meteen een linkje waarop je dat kan downloaden. Maar dat heb je naar alle waarschijnlijkheid zelf al gecheckt. Ik click dan altijd maar (zonder te weten wat ik echt doe) en soms werkt het. Hierdoor moet mijn man het wel eens per zoveel tijd opschonen door alle zooi die ik er dus opzet.

Off topic: Je vond het ook heul spannend met edwin en zijn bloedneus.

Lijkt me btw een verlaat goed voornemen voor 2012, handiger worden op de computer.
.
quote:Tegucigalpa schreef op 17 januari 2012 @ 12:51:

Om de gegevensopslag aan te zetten moet je met je muis op het scherm gaan staan, vervolgens op de rechtermuisknop drukken en dan kiezen voor Silverlight. Dan komt er een nieuw scherm en daar kun je bij het laatste tabblad de gegevensopslag aanvinken.

Dit gaat goed, tot het laatste tabblad (machtigingen), daar kan ik vervolgens nergens op drukken/iets aanvinken...

@wanderlustig ; en er is ook geen linkje waar ik op kan klikken. Normaal gesproken heb ik dezelfde tactiek al jou, en meestal werkt dat inderdaad

@Nerd, sorry maar ik snap jou uitleg niet zo goed ik ben nou niet bepaald een held in dit soort dingen.
quote:Tegucigalpa schreef op 17 januari 2012 @ 12:51:

Om de gegevensopslag aan te zetten moet je met je muis op het scherm gaan staan, vervolgens op de rechtermuisknop drukken en dan kiezen voor Silverlight. Dan komt er een nieuw scherm en daar kun je bij het laatste tabblad de gegevensopslag aanvinken.Dit had ik al aangevinkt staan, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding
.
Ik ben nu ook al anderhalve dag bezig om rtl gemist te laten werken. Word nu echt gillend gek! Na systeemcheck is alles goed behalve het laatste punt "lokaal opslaan gegevens" niet. Heb silverlight geopend en het gevraagde hokje aangevinkt en alleen rtl er instaan, maar toch blijft hij de foutmelding "sl-app-storage-disabled-or-full" aangeven. Aaaaaaaaaarrrrggggg!!!!!!!!!!
quote:spijkerbroekie schreef op 17 januari 2012 @ 14:55:

Ik ben nu ook al anderhalve dag bezig om rtl gemist te laten werken. Word nu echt gillend gek! Na systeemcheck is alles goed behalve het laatste punt "lokaal opslaan gegevens" niet. Heb silverlight geopend en het gevraagde hokje aangevinkt en alleen rtl er instaan, maar toch blijft hij de foutmelding "sl-app-storage-disabled-or-full" aangeven. Aaaaaaaaaarrrrggggg!!!!!!!!!!jaaa ik heb precies hetzelfde! Ik heb zelfs rtl al gemaild, maar krijg natuurlijk geen reactie Zo frustrerend dit! Ik ben verder ook niet handig met computers, dus van wat hier boven allemaal staat snap ik helemaal niks..
.
quote:Feun schreef op 17 januari 2012 @ 13:19:

[...]

Dit gaat goed, tot het laatste tabblad (machtigingen), daar kan ik vervolgens nergens op drukken/iets aanvinken...

Ik heb net op mijn Mac gekeken en daar is het het 3e tabblad (application storage). Het vakje helemaal onderaan moet je aanvinken.

Ik ben in dit forum gekomen door te zoeken op de foutmelding "sl-app-storage-disabled-or-full", waar ik naar zocht omdat ik gisteren geen RTL meer kon krijgen.

Ik heb alle voorstaande suggesties geprobeerd, doch geen ervan bracht de oplossing. Na lang zoeken bedacht ik dat er een probleem is met firefox wat betreft de privénavigatiemodus; in deze modus bewaart firefox nooit iets op schijf. Uit voorgaande discussie blijkt dat het voor silverlight nodig is dat er iets op schijf wordt bewaard, namelijk de instelling van de "Toepassingsopslag" van silverlight.

In deze discussie spelen geloof ik wel een aantal problemen door elkaar, deze oplossing werkt mogelijk dus alleen voor firefox.

Ga naar: Mozilla Firefox-> ( dropdown ) Extra -> Opties -> Privacy

Als daar staat: "Nooit geschiedenis onthouden" werkt RTL niet.

Als daar staat: "Geschiedenis onthouden" werkt RTL wel.

Als daar staat: "Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis" moet "Altijd privénavigatiemodus gebruiken" NIET zijn aangevinkt. ( Verder moet daar Cookies zijn aangevinkt. )

Met het aanvinken of uitvinken van "Altijd privénavigatiemodus gebruiken" werkt RTL niet en wel, zonder dat firefox opnieuw hoeft te worden opgestart.

Overigens:

- in explorer 8 werkte RTL wel.

- het is verwarrend dat RTL op zijn "veelgestelde vragen" pagina Engelse termen gebruikt voor de Nederlandse instellingspagina van silverlight.

- als je silverlight installeert vanaf de RTL-veelgestelde-vragen-pagina, dan krijg je versie 5, maar als je silverlight volledig verwijdert en je probeert een RTL programma te openen dan krijg je een aanbod om silverlight te installeren, in dat geval krijg je versie 4. ( Maar beide versies komen op dit moment bij mij door de systeemcheck. )
Ik heb het zelfde probleem.

heeft iemand ook een idee hoe je dat allemaal op een mac moet doen. ik heb geen idee. Wat er hier allemaal boven staat wordt ik niet echt wijzer van??
Frustrerend he, als het niet lukt ...

Als je een uitzending opent en die melding krijgt, rechtermuisklik, dan op silverlight drukken, dan krijg je een aantal tabbladen:

klik op toepassingsopslag en vink daar 'toepassingsopslag inschakelen' aan. Daarna alles verwijderen. Daarna 'ok' drukken.

Daarna pc volledig opnieuw opstarten.

Dit moet hem zijn, anders weet ik het ook niet meer.

Zo lukte het bij mij iig. Succes!!
Hier hetzelfde probleem. Wat ik ook doe, doe ik, maar blijf de frustrerende melding zoals eerder al is vermeld krijgen. Heb het ene bestandje verwijderd, heb silverlight verwijderd en er weer opgezet. Maakt niks uit of ik IE of Firefox gebruik.

Hoop dat iemand nog een suggestie heeft
Ik had ook van alles geprobeerd en niets hielp, maar.. nu doet hij het weer!! als je bij bovenstaande foto met de "silverlight preferences"/"application storage", op: "delete all" klikt, dan doet hij het weer! wel dat hokje eronder aanvinken zoals eerder ook aangegeven werd!

Succes! hoop dat het voor jullie ook werkt!
quote:irisborre schreef op 17 januari 2012 @ 19:55:

Ik had ook van alles geprobeerd en niets hielp, maar.. nu doet hij het weer!! als je bij bovenstaande foto met de "silverlight preferences"/"application storage", op: "delete all" klikt, dan doet hij het weer! wel dat hokje eronder aanvinken zoals eerder ook aangegeven werd!

Succes! hoop dat het voor jullie ook werkt!Jaaah! Dit werkt! eindelijk! dankjewel!!
@sharon

Bij mijn bovenvermelde oplossing heb ik nog een aantal dingen gedaan, die op het eerste gezicht niet echt van belang leken; maar daarvan ben ik niet helemaal zeker.

( Deze kennis heb ik volledig te danken aan eerdere berichten in dit forum. )

Na het verwijderen van silverlight in "start-> configuratiescherm-> software"

- controleren dat er geen oude versie van silverlight meer is geinstalleerd: in "c:\Program Files", bij mij bleek versie 4 hier nog te bestaan toen versie 5 was verwijderd.

- controleren dat de hele directory "c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\PlayReady" niet meer bestaat, anders deze verwijderen of een andere naam geven.

- controleren dat er geen plug-in voor silverlight meer bestaat in "Mozilla Firefox-> ( dropdown ) Extra -> Add-ons-> Plug-ins" anders deze uitschakelen.

- controleren dat er geen register voor silverlight meer bestaat in " start-> uitvoeren-> regedit-> Deze computer ( als er een plusje voor staat hierop clicken ) -> HKEY_LOCAL_MACHINE-> SOFTWARE-> Microsoft-> Silverlight" anders met rechtermuisknop op Silverlight clicken en verwijderen.

- controleren dat er geen register voor PlayReady meer bestaat in "start-> uitvoeren-> regedit-> Deze computer-> HKEY_LOCAL_MACHINE-> SOFTWARE-> Microsoft-> PlayReady" anders deze op dezelfde manier verwijderen.

- verder had ik tijdens het installeren van silverlight een paar plug-ins van firefox uitgeschakeld ( Quicktime, Windows Media Player, DRM ) en de "Mozilla Firefox-> Extra-> Extensies-> DownloadHelper"; deze heb ik daarna weer ingeschakeld en hadden toen geen effect op de ontvangst van RTL.

- herstart de computer voor het installeren

Na het opnieuw installeren van silverlight versie 4 bleek het vinkje bij "Toepassingsopslag inschakelen" nog niet aanwezig, dat moest eerst worden gezet en daarna werkte het. Maar na het verwijderen van versie 4 volgens de hier gegeven procedure en installeren van versie 5 werkte het direct.

Ik heb net deze hele procedure nog een keer doorlopen en direct na installeren van silverlight versie 5 zonder probleem het weerbericht van 19h55 gekeken.

Pas op met "regedit" als je het daar verkeerd doet, werkt er iets anders ook niet meer.

En wat betreft het bericht van liannnne: ik denk dat bij het verwijderen van de PlayReady directory automatisch een "delete all" wordt uitgevoerd.
Nerd: Probleem opgelost en rtl werkt weer als een t*et!

Mijn man heeft me vanacht vanuit singapore op skype (share screen) er doorheen gepraat. Het bleek dat ik de cookies moest verwijderen. Weer wat geleerd. Ookal weet ik nu al niet meer wat ik precies heb gedaan haha (volgens mij hetzelfde als wat hadique hierboven beschrijft).

Nu is het weer zo goed als nieuw en heel snel. Ik vind het echt TOP wat jij hier allemaal voor iedereen doet. Heb namelijk ook even op het Nerd topic gekeken en jij hebt een dagtaak aan ons dames van info voorzien (een of andere reden denk ik dat je een man bent, zal wel aan mijn perceptie van een "nerd" liggen).

Heel erg bedankt!

Gr,

Wander
.
Er staat bij RTL gemist dat zij nog gebruik maken van Silverlight 4, heb je dus al Silverlight 5; kun je geen filmpjes terug kijken. Dan zou je Silverlight 5 al moeten verwijderen (wat ook alweer best ingewikkeld is) en daarna Silverlight 4 weer moeten downloaden.

Maar waarschijnlijk wordt dit binnen een paar dagen opgelost, zodat het ook werkt met Silverlight 5 Tenminste er staat dat ze heel hard werken om dit probleem op te lossen.

Wat ik dan wel weer heel vreemd vind is dat ik gtst niet terug kan kijken, maar wel bijvoorbeeld die filmpjes van RTL boulevard. Heel vreemd.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven