Samsung te weinig geheugen?

21-11-2012 13:53 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsung ace en ik wil graag updates doen (voor o.a. Whatsapp) maar hij geeft aan te weinig geheugen te hebben. Ik had eerst al m'n apps op m'n telefoon staan, maar die heb ik nu met behulp van zo'n link2sd ofzo naar m'n SD kaart verplaatst. Mijn interne telefoonopslag staat op 24 MB nu en de update van WA is maar 6 of 7 MB, maar toch lukt het niet.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik lees mee, precies hetzelfde probleem op mijn Galaxy TxT, erg frustrerend!
Overigens gebeurd er precies hetzelfde met andere updates (die wat groter zijn) zoals google maps. Hij begint wel met downloaden, maar geeft ongeveer halverwege aan 'Fout, onvoldoende opslagcapaciteit'

WA of maps eraf gooien en opnieuw installeren durf ik niet aan, ben bang dat ie dan helemaal niet meer wil downloaden.
Dat komt omdat de telefoon ook nog ruimte nodig heeft om alles te doen, werkruimte zeg maar. Het enige wat je kan doen is (een) applicatie(s) die nog wel op je telefoongeheugen staan eraf halen.

Dat is de enige manier, heel stom maar de ace (en andere modellen) hebben eigenlijk te weinig intern geheugen. Echte basis smartphone waar je verder niet veel mee kan.
Ik heb hetzelfde probleem. Heel weinig geheugen op de telefoon zelf, maar ik heb er wel een externe SD kaart in. Het probleem is echter dat de Samsung Ace weigert bepaalde apps op de SD kaart te zetten. Dus dan maar flink wat apps weggegooid...
quote:big_apple schreef op 21 november 2012 @ 14:08:

Ik heb hetzelfde probleem. Heel weinig geheugen op de telefoon zelf, maar ik heb er wel een externe SD kaart in. Het probleem is echter dat de Samsung Ace weigert bepaalde apps op de SD kaart te zetten. Dus dan maar flink wat apps weggegooid...Ja ik heb nu alle gedownloade apps zoals facebook en zo al op mijn SD kaart gezet. Maar bijv. maps wil ie niet verplaatsen. En zo zijn er meer systeemapps die ik eigenlijk niet op m'n SD kaart wil zetten, want dan ben ik bang dat mijn telefoon straks niks meer doet.
.
quote:oddjobx schreef op 21 november 2012 @ 14:18:

DiskUsage downloaden. Dan zie je alles van het interne geheugen.

Wat is dat dan precies?

Ik had op aanraden van iemand anders ook Link2SD gedownload, maar voordat ik dat kon gebruiken moest ik ook superuser of zo downloaden. Dus die staat er nu ook op en krijg ik er niet meer af. Iets met rooten van m'n telefoon? Ik ben best een kneus wat dit betreft en dan ga ik van alles proberen en dan krijg ik dus dit :-s
Bij instellingen en applicaties beheren per app de gegevens wissen. Scheelt vooral bij Facebook al heel veel.

Ace staat er om bekend dat het intern geheugen vrij klein is en veel apps kunnen niet op de geheugenkaart.
quote:Ster_ schreef op 21 november 2012 @ 14:29:

Bij instellingen en applicaties beheren per app de gegevens wissen. Scheelt vooral bij Facebook al heel veel.

Ace staat er om bekend dat het intern geheugen vrij klein is en veel apps kunnen niet op de geheugenkaart.

Dank je, had ik inmiddels bij veel apps al gedaan. En ben mij was dat niet bekend (inmiddels helaas wel haha) anders had ik wel een andere telefoon genomen

Ik heb nu ook veel apps al op m'n SD kaart gezet, met behulp van Link2SD, maar dat mag ook niet baten. En helaas mag ik nog een tijdje geen nieuwe telefoon
.
Ik heb 'm geroot (geloof ik) maar als ik bijv. maps naar SD kaart wil zetten, dan geeft ie een fout met een hele vage zin met allemaal tekens daaronder.

Voor de rest begrijp ik je post eigenlijk niet zo goed, vooral dat laatste over Jelly Bean ofzo niet.

Ik heb nu Android 2.3, dat is best wel weinig toch. Maar als ik systeemupdate doe, dan geeft ie aan dat er geen update is.
quote:Ster_ schreef op 21 november 2012 @ 14:29:

.Hier nog een nitwit, wanneer je dit doet wis je dus FB van je telefoon? Of ben ik nu heel blond? Voor dat ik dat doe...;-)
Nee je wist de gegevens. Niet de app. Dus dingetjes die zijn blijven hangen (zoiets als cookies meen ik).
quote:Ster_ schreef op 21 november 2012 @ 15:44:

Nee je wist de gegevens. Niet de app. Dus dingetjes die zijn blijven hangen (zoiets als cookies meen ik).Ja volgens mij ook, want als ik dat heb gedaan, dan moet ik ook weer opnieuw inloggen. Dus volgens mij onthoudt ie dingen wat het sneller maakt (de app dan) maar je telefoon langzamer
Oké dank je wel.
.
Sterman heeft mijn telefoon "geroot" (ik geloof dat daarmee wel de garantie vervalt). Daarna de app Link2SD en de app CWM geinstalleerd en dan kun je je apps wel naar de sd kaart zetten. Nu heb ik dus een Samsung ace met heel veel apps en zonder garantie. Het kostte twee dagen om dit uit te vogelen maar het werkt.
quote:sterre12 schreef op 21 november 2012 @ 16:20:

Sterman heeft mijn telefoon "geroot" (ik geloof dat daarmee wel de garantie vervalt). Daarna de app Link2SD en de app CWM geinstalleerd en dan kun je je apps wel naar de sd kaart zetten. Nu heb ik dus een Samsung ace met heel veel apps en zonder garantie. Het kostte twee dagen om dit uit te vogelen maar het werkt.Dit heb ik volgens mij ook gedaan, maar dan nog te weinig intern geheugen. Moet ik echt dingen gaan verwijderen en dat wil ik eigenlijk niet. Hij wil systeemapps met Link2SD namelijk bij mij niet op SD kaart zetten.
datzelfde probleem heb ik ook met mijn samsung galaxy txt.

hij geeft ook vaak aan "sd kaart onverwacht verwijderd" , terwijl dat niet zo is.

Beetje domme vraag wellicht, maar er stonden al een aantal apps op mijn telefoon toen ik hem kocht (oa google maps), kan ik deze er gewoon afhalen?
Ik heb wel eens gehoord dat het geheugen volloopt door de cache. Je moet dan steeds de cookies wissen.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven