Script-melding maakt me het forummen onmogelijk!

08-10-2013 20:23 43 berichten
In Firefox dan.

Het is onmogelijk om iets aan te klikken of om iets te doen, want dan krijg ik een melding 'een script op de pagina is bezig of het reageert niet meer, u kunt het script nu stoppen' blabla. Maakt niet uit wat ik doe, of ik stop of doorga, m'n browser loopt vast, en na een paar seconden komt de melding weer.

Zit nu in Chrome, maar ik wil gewoon kunnen forummen in mijn standaard browser.

Meer die dit probleem hebben? (Eerder vanmiddag/vanavond was er nog niks aan de hand!)
Alle reacties Link kopieren
.
Ik heb nu NoScript geïnstalleerd en nu werkt het wel goed.
Dat is raar. Er wordt gesteld dat de site SNMMD.NL een onbetrouwbare site is en dat is een site van Sanoma.

Weet jij hier iets van/over Oddjob?
Wel jammer dat ik nu alleen maar letters kan versturen en geen smoeltjes.
quote:oddjobx schreef op 08 oktober 2013 @ 21:58:

Ik schrijf nu in Firefox.

Ik heb NoScript aan. (Zonder wat in te stellen.)

Gaat feilloos.

Dat van Javascript uit zetten moet ook werken, ga ik nu proberen.Hier ook no script erop gezet en alles gaat goed nu, inderdaad zonder wat in te stellen. Alleen het ziet er wel iets anders uit.
.
.
.
Het is toch bezopen dat je allerlei trucjes moet gaan uithalen om Viva werkend te krijgen? Zo lust viva het wel, dan hoeven ze zelf het probleem niet op te lossen.
Hier ook die melding, ineens, vanuit het niks en hardnekkig ook nog.

Heel vervelend.
Het lijkt weer te werken... wat een onbekwame bende toch, die Vivaforum-programmeurs. Hoe vaak is het al niet voorgekomen dat de boel stuk loopt omdat ze niet testen...

Ik heb cts.snmmd.nl al enkele weken geleden toegevoegd aan de custom filters van Adblock Plus (want die website is vaak de oorzaak waarom de webpagina niet volledig inlaadt), inmiddels al bijna 6000 keer gefilterd en nergens last van. De meeste troep die Viva linkt heb je gewoon niet nodig om te forummen, integendeel zelfs.
Phew, ik mag weer interactief Gister kon ik wel op de site komen, maar verder niets meer aanklikken en ook kon ik niet meer scrollen of naar een ander tabblad! Nou ja zeg, zit je dan met trillende handjes alles aan je voorbij gaan....
Hier hetzelfde probleem gisteren, ook met FF.

Vervolgens over gegaan naar IE en ook daar liep ik tegen het zelfde probleem aan.
Niet geschoten is altijd mis
Ohhhhhhhhhh, kijk nou, weer smoeltjes. Geweldig hè?
Zonder adblocker geen scriptprobleem (wel irritantie advertenties)...
Laat ons geen struisvogelpolitiek voeren: de technologie bestaat om Adblock Plus te detecteren en om daar dus op te reageren. Het is uiteraard de natte droom van elke commerciële website om hun publiek zoveel mogelijk publiciteit door de strot te rammen, en als dat ook nog eens kan worden afgedwongen is die verleiding heel erg groot, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Alleen vrees ik dat het bij deze site wel eens anders zou kunnen uitpakken: de tolerantie van de meeste Viva-forummers ten opzichte van bewuste en onbewuste forumirritaties is hier zóóó ver gezakt dat een massale exodus waarschijnlijker is dan een massale acceptatie. Het bestaan van een quasi identiek alternatief forum maakt die exodus alleen maar aantrekkelijker.
Ja, heeft ook te maken met (de snelheid van) je processor en het merk browser. Bijvoorbeeld Chrome en ook Opera hebben een veel snellere scripting engine, het gedeelte van een browser dus dat de scripts in acties omzet. De prestaties hangen ook samen met de kwaliteit (doelmatigheid) van de geschreven scripts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven