Simpele telefoon met whatsapp

22-05-2023 18:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een beetje moe van mijn smartphone. Ik breng veel te veel tijd scrollend door. Natuurlijk kan ik mijn telefoon gewoon aan de kant leggen, maar dat doe ik uiteindelijk toch niet. Daarom ben ik op zoek naar een simpele telefoon die wel whatsapp ondersteunt. Navigatie en hotspot zouden ook pluspunten zijn.
Na een rondje googlen blijkt dit soort telefoons vaak ofwel niet meer leverbaar, ofwel voorlopig niet leverbaar in Nederland.
Wie heeft ook zo'n simpele telefoon en waar heb je hem gevonden?
Google eens op dumbing down a smartphone.

Je kunt alle apps die je niet wil gebruiken verwijderen en het wachtwoord van de appstore laten wijzigen zodat je die apps niet meer kan installeren.
Nokia 2720 flip phone heeft WhatsApp.

Je moet wel echt heel toegewijd zijn om een berichtje te sturen met het t9 toetsenbord ;)
Ik gebruik whatsapp op mijn laptop
Dropdrop schreef:
22-05-2023 19:23

Je moet wel echt heel toegewijd zijn om een berichtje te sturen met het t9 toetsenbord ;)
Ik kon vroeger heel snel sms'en :mrgreen:

Die Nokia had ik inderdaad gezien, binnenkort weer beschikbaar bij mediamarkt
nerdopviva schreef:
22-05-2023 18:28

Je kunt alle apps die je niet wil gebruiken verwijderen en het wachtwoord van de appstore laten wijzigen zodat je die apps niet meer kan installeren.
Dan kun je dus nooit meer apps installeren?
Vuurenvlam62 schreef:
22-05-2023 21:42
Dan kun je dus nooit meer apps installeren?

Laten wijzigen door iemand die je wachtwoord bewaart.

Hier trouwens nog iemand met hetzelfde probleem: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2168868

Er zijn apps waarmee je apps kan blokkeren of schermtijd kan instellen. Maar uiteindelijk is natuurlijk alles te omzeilen als je een telefoon hebt met internettoegang, met een Nokia 2720 kun je ook op internet en Facebook.
nerdopviva schreef:
22-05-2023 18:28

.
Op de meeste smartphones zitten bergen Apps welke je er met geen mogelijkheid af kunt halen. Met name de Apps van Google tenzij je een Apple telefoon hebt.
Niet geschoten is altijd mis
Je wil de tijd omkrijgen ofzo en daar helpen de verslavende social media je mee. Ga je dan niet veel meer whatsappen om de tijd om te krijgen?

Ben wel benieuwd welke schikking er gaat komen tussen Meta en de EU en wie er aan het langste touwtje trekt, want er zijn er maar weinigen die de producten van Meta willen offeren en Meta weet dat. Dus de privacy zal toch verliezen.

Dat laatste was offtopic, sorry. :)
Dan moet het maar zoals het kan
Bitje93 schreef:
22-05-2023 23:47
.
Op de meeste smartphones zitten bergen Apps welke je er met geen mogelijkheid af kunt halen. Met name de Apps van Google tenzij je een Apple telefoon hebt.
Ja, ook zo iets vervelends.
De simpeler telefoons hebben naast whatsapp vaak ook Facebook al vooraf geprogrammeerd helaas.
tv-icoon schreef:
23-05-2023 08:33
Je wil de tijd omkrijgen ofzo en daar helpen de verslavende social media je mee. Ga je dan niet veel meer whatsappen om de tijd om te krijgen?

Niet op een t9 toetsenbord denk ik :hyper:
Ik whatsapp sowieso al niet veel, dat op en neer getyp heb ik een hekel aan.
Ik lees graag mee. Toevallig heb ik laatst dezelfde zoektocht gestart, maar nog niet gevonden.

Al wel een tip: ik heb een app gedownload die Olauncher heet waardoor ik al mijn apps moet vinden door ze te typen ipv via icoontjes op het startscherm. Deze gebruik ik nu een week. Het is niet perfect maar heeft al wel mijn schermtijd verminderd. Ik overweeg nu mijn sociale media apps te verwijderen of ze na een bepaalde tijd te laten vergrendelen. Het lastige is dat ik voor werk LinkedIn en Instagram moet gebruiken, en geen werktelefoon heb.
Dropdrop schreef:
22-05-2023 19:23

Installeer je whatsappweb op je laptops of tablets en heb je al meer mogelijkheden dan t9 toetsenbord en een telefoon die verder geen apps heeft?
Jaja.
Oh die Nokia ga ik onthouden. Mijn dochter van 13 zei laatst dat ze zelf vond dat ze veel op haar telefoon zat. Dat ze best wel eens een tijdje een telefoon zonder snap en tiktok wilde. Fb doet ze sowieso niks mee.

Ik ga haar deze eens voorstellen, zag ze online staan voor 99 euro. Lijkt mij ook wel wat eerlijk gezegd 8-)
Danique schreef:
23-05-2023 14:47
Oh die Nokia ga ik onthouden. Mijn dochter van 13 zei laatst dat ze zelf vond dat ze veel op haar telefoon zat. Dat ze best wel eens een tijdje een telefoon zonder snap en tiktok wilde. Fb doet ze sowieso niks mee.

Ik ga haar deze eens voorstellen, zag ze online staan voor 99 euro. Lijkt mij ook wel wat eerlijk gezegd 8-)
Ik kwam dit linkje nog tegen via de link die nerdopviva plaatste. Daar staan nog meer soorten. Ik vind de Nokia tough 800 wel iets, mijn telefoon laat ik geregeld vallen en deze kan er zeker tegen ;-D
https://www.nokia.com/phones/nl_nl/feature-phones
Wat je zoekt, is er niet ..... .

iPhone komt nog het meest in de buurt. Je kunt alle apps van het beginscherm afhalen m.u.v. bijv. Whatsapp en nog een enkele andere app di je wilt.
Danique schreef:
23-05-2023 14:47

Je kan toch gewoon accounts opzeggen e/o de apps verwijderen.
Bitje93 schreef:
22-05-2023 23:47
.
Die krijg je er toch gewoon af met een eventuele custom ROM? Juist op Apple krijg je die apps er niet af.
Boogschutter10 schreef:
23-05-2023 21:58
Wat je zoekt, is er niet ..... .

iPhone komt nog het meest in de buurt. Je kunt alle apps van het beginscherm afhalen m.u.v. bijv. Whatsapp en nog een enkele andere app di je wilt.
Nou ja, het is er dus wel :) En iPhones vind ik niet fijn, dus die wordt het sowieso niet

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven