Tablets / apps voor kinderen / Ios of android?

20-12-2015 07:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden vroeger een ipad, maar die is stuk gegaan. Was hier altijd enorm tevreden over en hadden best wat leuke apps voor ons zoontje (zowel leuk als educatieve).

Tijdje terug een android tablet gekocht, geen al te dure. Ik merk dat er beduidend minder apps te vinden zijn voor kinderen. Ook wat betreft voorleesboekjes bijvoorbeeld.

Nu wil ik graag een nieuwe tablet aanschaffen, Ipad of Galaxy tab. De reden waarom ik eventueel android zou nemen is omdat onze gsm's android based zijn, en daar zou ik echt geen iphone voor in de plaats willen. Maar voor een tablet lijkt een ipad me toch de betere keuze (qua gebruik en apps voor kinderen)

Wat denken andere mama's hierover?
iPad hier. Vrienden van ons hebben een Samsung en ik erger me aan de traagheid van die tablet. Tik je iets aan, reageerd niet meteen maar zit iets delay tussen. Vaak druk ik dan nog een keer en is ie net versprongen en zit ik weer op wat anders te drukken ineens. Ik kan er niet mee omgaan. Ben een iPad gewend en wil niks anders ook voor dochter niet. Die is bijna 4 en heeft haar eigen iPad waar ze heel goed mee om kan gaan.
Android is drama. Mijn kinderen hebben beiden android, omdat ik een iPad nog wat aan de dure kant vind voor de onhandige leeftijd (7 en 8). Maar daar kunnen maar een heel beperkt aantal apps op. Er kan een geheugenkaartje in, maar daar kunnen de apps niet op, alleen maar media.

Ik heb een Samsung telefoon, idem drama.

Dus: sparen voor een iPad, zou ik zeggen, en ruil die telefoon ook in voor een appel. Ik heb nog nooit ergens zoveel spijt van gehad als van die google zooi :(
Zonder oorzaak geen gevolg
Hier voor de kinderen van 4 en 6 een asus ( android) en voor hun prima.

Ze weten niet anders dus zijn aan de snelheid de gewend. Kunnen behoorlijk wat Apps op en een aantal films.
Android is het besturingsysteem. Dat staat los van de prestaties van het apparaat. Er zijn hele snelle Android toestellen en langzame.
quote:Rubber_Ducky schreef op 20 december 2015 @ 09:01:

Android is het besturingsysteem. Dat staat los van de prestaties van het apparaat. Er zijn hele snelle Android toestellen en langzame.kan zijn, maar telefoon is appel prijs en toch nog heel traag, moet 2 keer per dag opgestart worden om een beetje te werken en moet minimaal 1 keer per half jaar terug naar fabrieksinstellingen. Need i say more? Echt, ik zou het niet doen! Eenmaal geproefd aan kwaliteit kun je helaas niet meer terug naar minder (lees: Android....)
quote:polkat schreef op 20 december 2015 @ 09:18:

[...]

kan zijn, maar telefoon is appel prijs en toch nog heel traag, moet 2 keer per dag opgestart worden om een beetje te werken en moet minimaal 1 keer per half jaar terug naar fabrieksinstellingen. Need i say more? Echt, ik zou het niet doen! Eenmaal geproefd aan kwaliteit kun je helaas niet meer terug naar minder (lees: Android....)En nog heeft dat niets met Android te maken maar met je merk telefoon. Dat je telefoon vastloopt, terug gezet moet worden naar de fabrieksinstellingen ligt aan je telefoon niet aan Android....
quote:polkat schreef op 20 december 2015 @ 09:18:

[...]

kan zijn, maar telefoon is appel prijs en toch nog heel traag, moet 2 keer per dag opgestart worden om een beetje te werken en moet minimaal 1 keer per half jaar terug naar fabrieksinstellingen. Need i say more? Echt, ik zou het niet doen! Eenmaal geproefd aan kwaliteit kun je helaas niet meer terug naar minder (lees: Android....)

Kwestie van pech.

Ik koop noooooit meer iets waar een appel op staat. In 2 jaar tijd vier iPhones versleten omdat die krengen steeds kapot gaan.

Daarna overgestapt op Samsung, en dit al jaaaaaaren tot volle tevredenheid. Zit inmiddels aan mijn derde toestel, met alle drie nooit problemen gehad.

Dus puur kwestie van jouw ervaringen en van pech met je Samsung.
668, the neighbour of the Beast
quote:Zinook schreef op 20 december 2015 @ 09:22:

[...]

En nog heeft dat niets met Android te maken maar met je merk telefoon. Dat je telefoon vastloopt, terug gezet moet worden naar de fabrieksinstellingen ligt aan je telefoon niet aan Android....

En misschien ook aan de gebruiker? Ik heb ook een Samsung telefoon en hoef al die dingen nooit te doen. Erg tevreden mee.

iPad vind ik dan weer wel fijner dan een Android tablet.

[...]

En nog heeft dat niets met Android te maken maar met je merk telefoon. Dat je telefoon vastloopt, terug gezet moet worden naar de fabrieksinstellingen ligt aan je telefoon niet aan Android....Ach, is ook zo. Maar toch, Android wordt alleen op bagger apparaten gezet (we hebben 3 merken in huis, dus zeg niet dat we het niet hebben geprobeerd ). Dus dan ga je dat automatisch koppelen
quote:Kirikou schreef op 20 december 2015 @ 09:33:

[...]

En misschien ook aan de gebruiker? Ik heb ook een Samsung telefoon en hoef al die dingen nooit te doen. Erg tevreden mee.

iPad vind ik dan weer wel fijner dan een Android tablet.Nope, ligt niet aan de gebruiker. Samsung maakt mooie televisies, maar telefoons en tablets hadden ze nooit aan moeten beginnen. Is mijn mening
Ik heb privé IOS en zakelijk Android. Nou ik weet wel wat mijn voorkeur heeft, IOS!!

Met Android (op Samsung, niet het minste merk) altijd gezeik. Al een paar keer mee terug moeten gaan. Trager is het ook zeer zeker en visueel is het allemaal net-niet tov IOS. Met mijn Apple nog nooit problemen gehad of terug moeten gaan, nou ja...1x voor een kapot scherm maar dat is niet besturingssysteem afhankelijk.
quote:Rubber_Ducky schreef op 20 december 2015 @ 09:01:

Android is het besturingsysteem. Dat staat los van de prestaties van het apparaat. Er zijn hele snelle Android toestellen en langzame.

Precies.

Hier alles van Samsung en tevreden. Kind ook met de Samsung tablet.
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 december 2015 @ 08:02:

iPad hier. Vrienden van ons hebben een Samsung en ik erger me aan de traagheid van die tablet. Tik je iets aan, reageerd niet meteen maar zit iets delay tussen. Vaak druk ik dan nog een keer en is ie net versprongen en zit ik weer op wat anders te drukken ineens. Ik kan er niet mee omgaan. Ben een iPad gewend en wil niks anders ook voor dochter niet. Die is bijna 4 en heeft haar eigen iPad waar ze heel goed mee om kan gaan.

Dit heeft niks met het besturingssysteem te maken, maar met het gebruik zelf. Echt wonderlijk hoeveel mensen praten over computersystemen terwijl ze er de ballen verstand van hebben. Als die tablet nu sloom is met Android, dan zou hij ook sloom zijn met iOS. De manier waarom iOS en Android het geheugen en de processor gebruiken is nagenoeg hetzelfde, maar daar zal je denk ik ook geen verstand van hebben.

Over het algemeen biedt de Google Play Store meer apps aan dan de Apple App Store. Ik weet echt niet hoe dit zit met apps voor kinderen, dus het zou kunnen dat Apple meer apps voor kinderen aanbiedt. Je hebt wel Android telefoons, misschien kan je hier mee eens in de App Store kijken?

@polkat, dat ligt níééét aan het besturingssysteem. Weet je wel wat het besturingssysteem is? Wat dat doet? Wat onder de huid de verschillen zijn tussen Android en Apple? Android is open source, dus ik nodig je uit om eens naar de codes te kijken voordat je wat roept wat je totaal niks vanaf weet.Het besturingssysteem staat verder ook los van zijn hardware, de telefoon. Ik kan net zo goed Android op een Apple telefoon installeren en dat zal hij even goed presteren als jouw Apple telefoon met iOS. Ja, daar durf ik een wedje op te leggen. Overigens is het zo dat Samsung = Android, maar Android is niet per definitie Samsung. Ook Samsung heeft zijn eigen versie van Android, maar er is zo veel meer.

Het grootste verschil tussen Android en iOS waar wij gebruikers iets van merken is de GUI (frontend), oftewel de grafische interface. Daar zit het grootste verschil, en wat je dan prefereert is puur persoonlijk en ligt volledig aan je smaak. Ow en inderdaad, doordat Android open source is, zijn er meer en verschillende apps in de appstore. Het zou kunnen dat er minder apps voor kinderen zijn, nogmaals dat weet ik niet.

Succes!
Waarom zou je in vredesnaam geen iPhone willen.
Ik heb zakelijk een iPad en privé een Samsung. Ik vind dat er weinig gratis apps zijn op de iPad voor mijn dochter van 5. In google Play heb ik meer keuzes (in gratis apps). Qua snelheid maakt het niks uit, de iPad (2) of de Samsung Galaxy Tab 10.1. Ik heb op beide apparaten extra geheugen.
quote:Faranya schreef op 20 december 2015 @ 11:04:

[...]

Dit heeft niks met het besturingssysteem te maken, maar met het gebruik zelf. Echt wonderlijk hoeveel mensen praten over computersystemen terwijl ze er de ballen verstand van hebben. Als die tablet nu sloom is met Android, dan zou hij ook sloom zijn met iOS. De manier waarom iOS en Android het geheugen en de processor gebruiken is nagenoeg hetzelfde, maar daar zal je denk ik ook geen verstand van hebben.

Over het algemeen biedt de Google Play Store meer apps aan dan de Apple App Store. Ik weet echt niet hoe dit zit met apps voor kinderen, dus het zou kunnen dat Apple meer apps voor kinderen aanbiedt. Je hebt wel Android telefoons, misschien kan je hier mee eens in de App Store kijken?

@polkat, dat ligt níééét aan het besturingssysteem. Weet je wel wat het besturingssysteem is? Wat dat doet? Wat onder de huid de verschillen zijn tussen Android en Apple? Android is open source, dus ik nodig je uit om eens naar de codes te kijken voordat je wat roept wat je totaal niks vanaf weet.Het besturingssysteem staat verder ook los van zijn hardware, de telefoon. Ik kan net zo goed Android op een Apple telefoon installeren en dat zal hij even goed presteren als jouw Apple telefoon met iOS. Ja, daar durf ik een wedje op te leggen. Overigens is het zo dat Samsung = Android, maar Android is niet per definitie Samsung. Ook Samsung heeft zijn eigen versie van Android, maar er is zo veel meer.

Het grootste verschil tussen Android en iOS waar wij gebruikers iets van merken is de GUI (frontend), oftewel de grafische interface. Daar zit het grootste verschil, en wat je dan prefereert is puur persoonlijk en ligt volledig aan je smaak. Ow en inderdaad, doordat Android open source is, zijn er meer en verschillende apps in de appstore. Het zou kunnen dat er minder apps voor kinderen zijn, nogmaals dat weet ik niet.

Succes!

Nou, nou, nou! Ik kan jou waarschijnlijk meer uitleggen over besturingssystemen dan jij mij. Lezen is ook een kunst ik vertel dat ik 3 verschillende merken Android tablets heb..... Dan weet ik dus waar ik het over heb. Het is net allemaal wat minder dan de IOS systemen. En dan heb ik het over Appel, want ja, die is de enige met IOS. jij zaait verwarring.

En over de apps: mijn ervaring is, dat er voor kinderen meer te krijgen is in de appel winkel dan in de google winkel. Vooral spellen die het ook echt goed doen en niet te traag zijn. Die spelen ze op mijn iPad (een hele oude, bijna 5 jaar oud, maar nog sneller dan de nieuwste android apparaten...).
quote:biekoe schreef op 20 december 2015 @ 09:59:

Ik heb privé IOS en zakelijk Android. Nou ik weet wel wat mijn voorkeur heeft, IOS!!

Met Android (op Samsung, niet het minste merk) altijd gezeik. Al een paar keer mee terug moeten gaan. Trager is het ook zeer zeker en visueel is het allemaal net-niet tov IOS. Met mijn Apple nog nooit problemen gehad of terug moeten gaan, nou ja...1x voor een kapot scherm maar dat is niet besturingssysteem afhankelijk.dit dus...
quote:polkat schreef op 20 december 2015 @ 15:47:

[...]

Nou, nou, nou! Ik kan jou waarschijnlijk meer uitleggen over besturingssystemen dan jij mij. Lezen is ook een kunst ik vertel dat ik 3 verschillende merken Android tablets heb..... Dan weet ik dus waar ik het over heb. Het is net allemaal wat minder dan de IOS systemen. En dan heb ik het over Appel, want ja, die is de enige met IOS. jij zaait verwarring.

En over de apps: mijn ervaring is, dat er voor kinderen meer te krijgen is in de appel winkel dan in de google winkel. Vooral spellen die het ook echt goed doen en niet te traag zijn. Die spelen ze op mijn iPad (een hele oude, bijna 5 jaar oud, maar nog sneller dan de nieuwste android apparaten...).

Aha, in dat geval; leg mij dan maar eens uit hoe het komt dat deze drie Android tablets veel trager waren. Ik heb hier een Android tablet liggen en die werkt helemaal perfect, in deze 2 jaar nog geen enkel probleem mee gehad. Nogmaals; waarom ben je er zo van overtuigt dat het aan het besturingssysteem ligt? Ik heb nog geen enkel inhoudelijk, objectief argument gehoord. Alleen dat jíj dat zo ervaren hebt. Maar wat nou als ik het anders ervaren heb? Dan "weet ik toch ook waar ik het over heb"? Dus nogmaals, waarom is Android dan beter dan iOS? Ik ben oprecht benieuwd.

Overigens, het kan prima zo zijn dat jij Apple fijner vindt. Dat mag, en dat is volledig aan jou. Ik snap alleen niet waarom jij denkt dat puur kijkend naar de feiten Apple beter is. Er zijn duizenden artikelen over iOS vs. Android, elke expert heeft een andere mening. Wat maakt het dat jij het plots dan zo goed weet?
quote:Faranya schreef op 20 december 2015 @ 15:51:

[...]

Aha, in dat geval; leg mij dan maar eens uit hoe het komt dat deze drie Android tablets veel trager waren. Ik heb hier een Android tablet liggen en die werkt helemaal perfect, in deze 2 jaar nog geen enkel probleem mee gehad. Nogmaals; waarom ben je er zo van overtuigt dat het aan het besturingssysteem ligt? Ik heb nog geen enkel inhoudelijk, objectief argument gehoord. Alleen dat jíj dat zo ervaren hebt. Maar wat nou als ik het anders ervaren heb? Dan "weet ik toch ook waar ik het over heb"? Dus nogmaals, waarom is Android dan beter dan iOS? Ik ben oprecht benieuwd.

Overigens, het kan prima zo zijn dat jij Apple fijner vindt. Dat mag, en dat is volledig aan jou. Ik snap alleen niet waarom jij denkt dat puur kijkend naar de feiten Apple beter is. Er zijn duizenden artikelen over iOS vs. Android, elke expert heeft een andere mening. Wat maakt het dat jij het plots dan zo goed weet?

Het korte antwoord: android is open source. Dat betekent dat iedereen ermee rommelt. Er is dus een hoop meuk aan apps op de markt. Ook wordt er gehackt en getrojand bij het leven. Daarom werken die android toestellen slechter: evenals Windows te gevoelig. Iedereen wil en kan erin.

Voor het langere antwoord raad ik je Google aan
quote:polkat schreef op 20 december 2015 @ 20:19:

[...]

Het korte antwoord: android is open source. Dat betekent dat iedereen ermee rommelt. Er is dus een hoop meuk aan apps op de markt. Ook wordt er gehackt en getrojand bij het leven. Daarom werken die android toestellen slechter: evenals Windows te gevoelig. Iedereen wil en kan erin.

Voor het langere antwoord raad ik je Google aan

En zoals iemand al eerder opmerkte; dat ligt aan je eigen gebruik. Ik heb een prima anti-virus programma op mijn telefoon die mij hartstikke goed beschermd. Ik heb er geen cijfers van, en jij volgens mij ook niet (anders; kom maar op), maar volgens mij worden Android apparaten niet meer gehackt dan iOS.

Een andere kant van open source; ik weet wat er met mijn gegevens gebeurt, en daarin heb ik deels vrije keuze. Elk besturingssysteem, zij het Windows, Android, Linux, iOS, echt elke besturingssysteem wil onze gegevens hebben, en die geven wij ook prijs. Bij iOS heb ik veel minder zich op wat Apple van mij weet, dan bij Android. Weet jij wat voor gegevens Apple van je heeft? Weet jij of de NSA een backdoor heeft in iOS? Juist omdat het niet open source is, ben je totaal al je privacy kwijt. Jij gaat namelijk akkoord met het gebruiken van een systeem, waarvan je dus niet eens weet wat het doet en wat voor gegevens het van je heeft. Ook weet jij juist níét wie er bij jouw telefoon naar binnen kan, juist omdat het niet open source is. Overigens is open source ook precies de reden waarom ik Linux gebruik op mijn desktop. Maar Linux vind jij dus ook niks?

Voor mij is de beslissing al snel gemaakt, zonder dat ik diep hoef na te denken. Ik bel, sms, whatsapp en af en toe Google wat op mijn telefoon. Waarom zou ik daar +/- 700 euro voor betalen als het ook voor 100 kan?

Aw ik heb even gegoogled, en daar zijn ze toch echt verdeeld hoor:

http://www.knowyourmobile ... low-biggest-best-compared

http://www.macworld.com/a ... ndroid-part-3.html?page=2

http://gadgets.ndtv.com/m ... ne-should-you-pick-744386

http://www.alphr.com/appl ... he-best-compact-tablet-os

http://lifehacker.com/ios ... r-tablet-suppo-1560660066

http://www.pcworld.com/ar ... os-or-windows-tablet.html

Deze linkjes vond ik in een paar minuutjes. Dus waar in Google vind je precies dát ene artikel dat "bewijst" dan iOS beter is?

Als we het over slome telefoons hebben, misschien is dit ook wel eens interessant om te lezen:

http://lifehacker.com/why ... 065557?utm_source=taboola

Maar ik ben blij om nu eens van een of andere forummer te horen dat deze jarenlange discussies allemaal nergens op slaan, "want natuurlijk is iOS beter". Echt serieus, ik zou een artikel gaan schrijven, help de wereld. Zoals ergens in die artikelen staat, welke beter voor je is ligt aan je gebruik en aan je wensen:

"Each of the major mobile operating systems has something to recommend it. In the case of iOS, we love its outward simplicity: it's the easiest mobile OS to get to grips with and understand, and the selection of software in the App Store, particularly for tablet owners, gives it another advantage.

Android is more flexible – a mobile OS for the power user – with a selection of apps that's almost as good as Apple's, while Windows is good for anyone who just can't let go of their desktop apps and peripherals, or who need full integration with a Microsoft-based office environment."

[...]

En nog heeft dat niets met Android te maken maar met je merk telefoon. Dat je telefoon vastloopt, terug gezet moet worden naar de fabrieksinstellingen ligt aan je telefoon niet aan Android....

Heeft te maken met je merk telefoon. Sweet dreams, licht gewoon aan het OS!

En kinderen een tablet, afschuwelijk. Laat ze lekker buiten spelen!
quote:jennifer80 schreef op 21 december 2015 @ 05:10:

[...]

Heeft te maken met je merk telefoon. Sweet dreams, licht gewoon aan het OS!

En kinderen een tablet, afschuwelijk. Laat ze lekker buiten spelen!Mijn kinderen hebben naast een tablet ook een hoepel, een tol en een blikje om mee te hinkelen
Weet je wat zo mooi is aan een forum? het is een platform voor meningen
Mijn ouders hebben een Ipad en wij hebben een Samsung tablet. Qua snelheid, kwaliteit van beeld en werking van apps heb ik geen verschil tussen beide. Qua keuze voor gratis apps: op beide voldoende keus voor gratis apps. Appstore heeft een andere keus dan Google Play, maar de apps die onze kinderen leuk vinden zijn op beide apparaten te vinden. (lego/duplo Kenny, Disney junior speel, dr Panda). Ook de betaalde versies van dr Panda kan op beide, alleen daar heb ik geen ervaring mee. Hier is geen geld om allerlei betaalde apps te kopen. Het enige wat ik mis op Android is de apps van Jop, er is 1 puzzelapp, maar de andere kan ik alleen vinden op de Ipad.

Wat hier ook nog wel eens helpt met de snelheid van het apparaat is de cache opschonen. Kun je bij de Samsung vinden bij instellingen. Bij de Ipad heb ik dat nog niet gevonden. Qua opslagcappaciteit zijn beide apparaten gelijk. Bij de Samsung kan er een microSD in, bij Ipad niet. Maar wij hebben niet zo'n SD kaart en ik mis het ook niet. Er kunnen voldoende apps op, en als het apparaat vol is dan verwijder ik weer wat apps die niet meer zoveel gespeeld worden. Documenten en foto's sla ik direct op in Dropbox (gaat automatisch).

Overigens, de tablet is van ons en de kinderen mogen er af en toe op spelen. Zeker niet de hele dag en ook niet elke dag. Voorlopig krijgen ze hier nog geen eigen tablet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven