Telefoonnummer geschorst Whatsapp

24-05-2024 17:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Sinds vanmiddag is mijn telefoonnummer bij Whatsapp geschorst. Geen idee waarom?! Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit helpt niet. Via het help centrum gemaild, krijg ik een automatisch bericht terug dat ze het bericht niet kunnen lezen in mijn taal. Daarna is het Engels gestuurd, ook deze krijg ik retour.
Heeft iemand dit al eens gehad of van gehoord? En weet iemand wat ik nog kan doen?
Ben bij 2 telefoonwinkels geweest en zij hadden hier beiden nog nooit van gehoord.
Alvast bedankt voor een reactie!
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.hartvannederland.nl/tech/pr ... zen-nummer

Bel je via L-mobi?
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig recent mee te maken gehad. Heb uiteindelijk een nieuw nummer genomen. Met de klantenservice is vrijwel niet in contact te komen. Je kunt afwachten of je weer wordt gedeblokkeerd, maar dat kan dagen, weken of misschien wel maanden duren. Of nooit. Ik was er klaar mee.
vivaelle wijzigde dit bericht op 25-05-2024 08:36
Reden: Aanvulling
33.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaElle schreef:
25-05-2024 08:34
Toevallig recent mee te maken gehad. Heb uiteindelijk een nieuw nummer genomen. Met de klantenservice is vrijwel niet in contact te komen. Je kunt afwachten of je weer wordt gedeblokkeerd, maar dat kan dagen, weken of misschien wel maanden duren. Of nooit. Ik was er klaar mee.

Nou dat is ook wat, moet je een nieuw nummer nemen om whatsapp!
Alle reacties Link kopieren Quote
Whatsapp business dan maar gebruiken?
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
25-05-2024 08:57
Whatsapp business dan maar gebruiken?

Dat moet dan toch ook met een ander nummer? Wat schiet je daar dan mee op?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als er 2 simkaarten in je telefoon kunnen, hoef je geen nieuw nummer te nemen (als je telefoonnummer zelf nog wel werkt en niet van Lmobi is).
Koop een praidkaartje voor 5 euro bij AH en gebruik dat nummer voor WhatsApp. (Maar dan heb je 2 telefoonnummers dat is ook niet ideaal).
.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
25-05-2024 09:05
Dat moet dan toch ook met een ander nummer? Wat schiet je daar dan mee op?
Het is een andere app, die het nr misschien wel pakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je het via dit formulier geprobeerd?
https://www.whatsapp.com/contact/?subject=messenger

Maar als ik zoek op geschorst in het helpcentrum, dan kom ik bij de WhatsApp Business app. Gebruik je die?

Informatie over accountschorsing op de WhatsApp Business-app


Als je account is geschorst, zie je de volgende melding in de WhatsApp Business-app: Je telefoonnummer is geschorst door WhatsApp.

Dan moet je contact opnemen met: smb_web@support.whatsapp.com

Neem contact op met onze klantenservice voor hulp.
Je telefoonnummer is door WhatsApp geschorst. Neem contact met ons op voor ondersteuning.
We schorsen accounts als wij vinden dat de accountactiviteit onze Servicevoorwaarden schendt. Lees de paragraaf Aanvaardbaar gebruik van onze Zakelijke Diensten in onze Servicevoorwaarden voor meer informatie over gepast gebruik van de WhatsApp Business-app en de activiteiten die onze Servicevoorwaarden schenden.

Een beoordeling aanvragen
We geven mogelijk geen waarschuwing voordat we je account schorsen. E-mail ons als je meent dat je account per ongeluk is geschorst, zodat we je situatie kunnen onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ban door WhatsApp
Bij een ban door WhatsApp zal je volledige WhatsApp-account geblokkeerd worden, er verschijnt dan een teller in beeld die aangeeft hoe lang de ban nog duurt of dat deze permanent is.
Alle reacties Link kopieren Quote
WhatsApp-ban: dit kunnen de redenen zijn
WhatApp is op de support-pagina's vrij duidelijk wanneer iemand een blokkade of verbanning krijgt op WhatsApp. Afhankelijk van de ernst van de situatie kan deze tijdelijk (bijvoorbeeld 24 of 48 uur) zijn, maar ook permanent, waardoor jouw telefoonnummer niet meer welkom bent op de dienst. Onderstaande redenen worden aangegeven door WhatsApp op de supportpagina.

Te veel berichten naar mensen die jouw nummer niet in hun adresboek hebben - Dit heeft te maken met het feit dat deze manier van communiceren veel gebruikt wordt door bijvoorbeeld spammers, maar ook door mensen die anderen lastig vallen.

Geblokkeerd door veel mensen in korte periode - Ook dit heeft met spammers te maken, zodra een dergelijk bericht ontvangen wordt, zullen veel gebruikers dat betreffende nummer blokkeren.

Groepen maken met mensen die nummer niet in adresboek hebben staan - Wederom om te spammers en mensen die anderen onnodig lastig vallen af te vangen.

Teveel dezelfde berichten versturen - Een nieuwjaarswens is geen probleem, maar honderden van dezelfde berichten elke dag is niet de bedoeling.

Overtreden van gebruikersvoorwaarden - Hier kan van alles onder vallen, zoals het gebruiken van een third-party-app als WhatsApp+, maar dit wordt verder uitgelegd op deze speciale pagina.

Hier valt onder te lezen dat gebruikers geblokkeerd worden als ze:

Advertenties versturen of andere commerciële uitingen - Dit is ook soort van spam: mensen verleiden om op linkjes, websites of andere content te klikken.

Spam of ongevraagde berichten - Veelvuldig versturen van spam of ongewenste en vooral ongevraagde berichten.

Content/foto's die niet door de beugel kunnen - Obscene, rasistische, bedreigende of andere niet toegestane uitingen in berichten, profielfoto's of status.

Vervelend zijn tegen anderen - Structureel irritant zijn.

Regelmatige overtreder - Regelmatig de regels overtreden.

Gebruik maken van een niet-officiële app of dienst - Aangepaste apps zoals WhatsApp+, WhatsAppMD of anderen gebruiken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven