Terug naar de zero's

04-08-2026 18:04 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat ik een persoon ben die aan alles verslaafd kan raken en die van snelle en continue prikkels erg zenuwachtig wordt wil ik wat betreft telefoneren terug naar de zero's. Ik wil ondervinden hoe het is om te leven zonder smartphone en om niet de hele dag verbonden te zijn met het internet.

Inmiddels heb ik een huistelefoon aangeschaft (een enkele met een laadstation) en dat bevalt mij uitstekend. Het maakt me blij weer gewoon een huistelefoon te hebben.

Mijn smartphone zal ik moeten behouden vanwege mijn werk, maar voor de vakanties en de privécontacten ben ik op zoek naar een simpele Samsung of Nokia uit de goede oude zero's.
Zo'n eenvoudig ding waarmee je alleen kunt bellen en sms'en. Verder wil ik gebruik maken van een anonieme prepaid simkaart.
Wat ik al heb begrepen dat is dat modellen met alleen 2G binnenkort niet meer te gebruiken zijn, 4G is dus noodzakelijk.

Heeft er iemand een goede tip, of misschien wel ervaring met prikkelarme telefonie? Ik ben benieuwd, zelf verwacht ik dat deze manier van leven mij veel rust zal geven.

Mijn laptop om mee te internetten houd ik gewoon, maar die wil ik ook minder gaan gebruiken.
emanina schreef:
05-08-2026 12:04
Misschien ben ik sceptisch maar ik denk dat je over een jaar weer een smartphone en apps gebruikt.
Sterker nog, als TO haar werktelefoon en laptop behoudt, denk ik dat het probleem binnen de kortste tijd weer de kop opsteekt, want hoe zou je die verleiding moeten weerstaan als die verleiding kennelijk zo groot is? TO, zou het niet raadzamer zijn iets aan het onderliggende probleem te doen? Want bijvoorbeeld continu je saldo checken, klinkt me eerlijk gezegd wat dwangmatig in de oren. Over het algemeen gebeurt er op je rekening namelijk niks waar jij geen weet van hebt of niet zelf bij was. Hetzelfde geldt voor je ideeën over (on)veiligheid van bepaalde dingen.
Ik blijf optimistisch en de smartphone laat ik, zoals ik er nu over denk, na de vakantie zoveel mogelijk op mijn werk liggen. Mijn laptop ook, als ik merk dat het veel rust geeft; ik kan immers altijd even aan iemand vragen of hij/zij wat voor mij wil opzoeken als de nood echt hoog is.
Inmiddels heb ik de Nokia besteld en als ie er is ga ik een prepaid simkaart kopen en de privémensen dat nummer doorgeven. De smartphone gebruik ik nog voor inloggen in de schoolsystemen en het contact met collega's tijdens het werk.

Ik ben heel benieuwd of het gaat bevallen. Mijn smartphone heb ik vandaag niet gebruikt, ik bel mensen met de huistelefoon als ik wat wil vragen of vertellen.

Vanavond ga ik op zoek naar een goede navigatie, waarschijnlijk een TomTom.
Voor nu vind ik het vooral leuk en we zullen meemaken of dat zo blijft!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven