Tweede facebookaccount maken
zondag 22 april 2012 om 12:22
Ik vraag me af of het mogelijk is een tweede facebookaccount te maken, dat los staat van het eerste.
Ik heb het geprobeerd maar het is nog niet gelukt.
Stel, je hebt een FB-account met vrienden, familie, collega's.
En je wilt met bijv viva-vrienden contact leggen maar dan op een account dat los staat van je vrienden, familie etc.
(dus bijv Marieke1 en Marieke2)
Ik heb het geprobeerd. Voor mijn tweede account heb ik een e-mailadres gebruikt dat ik nooit voor mijn gewone vrienden/fam gebruik. Echter, zodra ik het account geactiveerd had, kwam bij account Marieke2 mijn halve gewone vriendenlijst voorbij als suggestie.
En toen ik Marieke1 weer opende kreeg ik de vraag of ik misschien Marieke2 kende.
Dus ik vrees dat nu mijn gewone FB-contacten allemaal de vraag krijgen of ze Marieke2 kennen.
Dus mijn vraag is, wat heb ik verkeerd gedaan en is het wel mogelijk om twee accounts te maken zonder dat ze zich aan elkaar linken?
Ik heb het geprobeerd maar het is nog niet gelukt.
Stel, je hebt een FB-account met vrienden, familie, collega's.
En je wilt met bijv viva-vrienden contact leggen maar dan op een account dat los staat van je vrienden, familie etc.
(dus bijv Marieke1 en Marieke2)
Ik heb het geprobeerd. Voor mijn tweede account heb ik een e-mailadres gebruikt dat ik nooit voor mijn gewone vrienden/fam gebruik. Echter, zodra ik het account geactiveerd had, kwam bij account Marieke2 mijn halve gewone vriendenlijst voorbij als suggestie.
En toen ik Marieke1 weer opende kreeg ik de vraag of ik misschien Marieke2 kende.
Dus ik vrees dat nu mijn gewone FB-contacten allemaal de vraag krijgen of ze Marieke2 kennen.
Dus mijn vraag is, wat heb ik verkeerd gedaan en is het wel mogelijk om twee accounts te maken zonder dat ze zich aan elkaar linken?
zondag 22 april 2012 om 12:36
Ik heb wel 'ns 'n 2e account aangemaakt met 'n voormalige nickname en met het yahoomailadres van die nickname. Dit om te checken hoeveel er van mijn eigen account voor buitenstaanders te zien viel. Dit is gewoon goed gegaan (vanaf zelfde IP adres) en ik krijg mijn 2e account niet als vriendensuggestie.
zondag 22 april 2012 om 12:39
Je kunt je contactpersonen toevoegen aan lijsten. Bij die lijsten kun je aangeven wie er wel of geen toegang heeft en wie dat wel of niet kunnen lezen.
Je hebt er dus geen 2e account voor nodig. Een collega van mij heeft dat ook gedaan.Collega's kunnen niet lezen wat haar familie schrijft en andersom.
Je hebt er dus geen 2e account voor nodig. Een collega van mij heeft dat ook gedaan.Collega's kunnen niet lezen wat haar familie schrijft en andersom.
zondag 22 april 2012 om 12:41
Ok thanks elninjoo en bubbelwijn.
Geheime groep is ook een optie. Het is voor mij een hobby/netwerk die/dat ik even apart wil houden van mijn normale contacten.
(vivacontacten was een voorbeeld maar dat is het niet)
Ik ga toch nog even prutsen. Vrees alleen dat ik dan weer een nieuwe FB moet maken, dat het niet lukt om de tweede los te koppelen van de eerste.
Geheime groep is ook een optie. Het is voor mij een hobby/netwerk die/dat ik even apart wil houden van mijn normale contacten.
(vivacontacten was een voorbeeld maar dat is het niet)
Ik ga toch nog even prutsen. Vrees alleen dat ik dan weer een nieuwe FB moet maken, dat het niet lukt om de tweede los te koppelen van de eerste.
zondag 22 april 2012 om 14:49
maandag 23 april 2012 om 14:54
Zo vind ik het jammer dat op FB als ik bijv. een foto van mijn neefje leuk vind, dat al mijn collega's dat ook zien. Of als ik reageer op een discussie met collega's , mijn familie ook meteen op de hoogte is. Bij Hyves kon je dit "uit" zetten. Weet iemand of dit ook kan op FB? Ik word helemaal tureluurs van die privacy toestanden op FB.