Twijfel over Marktplaatsadvertentie
woensdag 17 april 2013 om 20:03
Hoi allemaal,
Ik zou graag kaartjes kopen voor een event en nu heb ik op marktplaats kaartjes gevonden voor een mooie prijs.
De verkoper is pas 1 dag "aanwezig" op marktplaats maar ik heb zijn mobiele nummer gegoogeld en toen kwam ik ook kaartjes tegen voor het concert van Pink en een wedstrijd van Ajax.
Er is een mogelijkheid om met paypal te betalen maar geeft dit extra zekerheid?
Ik zou graag kaartjes kopen voor een event en nu heb ik op marktplaats kaartjes gevonden voor een mooie prijs.
De verkoper is pas 1 dag "aanwezig" op marktplaats maar ik heb zijn mobiele nummer gegoogeld en toen kwam ik ook kaartjes tegen voor het concert van Pink en een wedstrijd van Ajax.
Er is een mogelijkheid om met paypal te betalen maar geeft dit extra zekerheid?
woensdag 17 april 2013 om 20:13
woensdag 17 april 2013 om 20:19
Ze hoeven jouw bankgegevens toch niet te hebben? Als jij hun rekeningnummer hebt, kun je dat googlen, met het woord oplichter of opgelicht erbij. Een nieuw telefoonnummer heb je zo, een nieuw rekeningnummer niet.
1 dag lid en zo veel kaartjes te koop, je kunt er eigenlijk donder op zeggen dat dat oplichters zijn.
1 dag lid en zo veel kaartjes te koop, je kunt er eigenlijk donder op zeggen dat dat oplichters zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
woensdag 17 april 2013 om 20:22
Ik zou erg oppassen! Rare reactie kreeg je... En er worden zoveel mensenopgelicht met kaartjes.
Als het geen hard copy tickets zijn maar die via e-mail dan moet je helemaal oppassen omdat de verkoper ze dan vaker uitgeprint kan hebben en ze maar 1x geldig zullen zijn bij de ingang natuurlijk. Ook zo'n bummer als je dan ineens niet naar binnen kan.
Als het geen hard copy tickets zijn maar die via e-mail dan moet je helemaal oppassen omdat de verkoper ze dan vaker uitgeprint kan hebben en ze maar 1x geldig zullen zijn bij de ingang natuurlijk. Ook zo'n bummer als je dan ineens niet naar binnen kan.
woensdag 17 april 2013 om 20:25
quote:witch87 schreef op 17 april 2013 @ 20:22:
Ik zou erg oppassen! Rare reactie kreeg je... En er worden zoveel mensenopgelicht met kaartjes.
Hardcopy of email maakt niks uit. Verkoper belooft kaartjes te sturen/mailen zodra jij betaald hebt. Dus jij betaalt, en vervolgens hoor je nooit meer iets van verkoper.
Zie dan je geld maar terug te krijgen.
Dus laat je ook niet verleiden door: het zijn echte kaartjes, geen digitale. Dat maakt voor een oplichter niks uit. De kaartjes bestaan namelijk niet.
Hardcopy of email maakt niks uit. Verkoper belooft kaartjes te sturen/mailen zodra jij betaald hebt. Dus jij betaalt, en vervolgens hoor je nooit meer iets van verkoper.
Dus laat je ook niet verleiden door: het zijn echte kaartjes, geen digitale. Dat maakt voor een oplichter niks uit. De kaartjes bestaan namelijk niet.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
woensdag 17 april 2013 om 20:33
quote:ClaudeFiolle schreef op 17 april 2013 @ 20:25:
[...]
Maar als je de kaartjes ophaalt en je e-mail tickets krijgt heb je dus wel tickets, je geld gegeven maar misschien alsnog opgelicht.
Iemand kan best 1x tickets hebben gekocht maar als hij ze dan bij wijze van spreken 10x uitprint dan maakt hij daar behoorlijk winst op.
[...]
Maar als je de kaartjes ophaalt en je e-mail tickets krijgt heb je dus wel tickets, je geld gegeven maar misschien alsnog opgelicht.
Iemand kan best 1x tickets hebben gekocht maar als hij ze dan bij wijze van spreken 10x uitprint dan maakt hij daar behoorlijk winst op.
woensdag 17 april 2013 om 21:16
Altijd even checken via de link op marktplaats. Dat kan via een rekeningnummer, naam of wat dan ook zijn. Deze link is gekoppeld aan de site Opgelichtopinternet.nl. en dan kun je zien of de verkoper berucht is. En de ING-bank...is de bank voor oplichters, want daar kun je vrij anoniem een rekening hebben en de bank bemoeit zich totaal niet met oplichters en gedupeerden. Ik heb het helaas geleerd via die opgelichtsite.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
woensdag 17 april 2013 om 23:32
Als ik twijfel dan doe ik eerst net alsof ik van plan ben om het bij de mensen thuis af te halen omdat ik "toevallig voor mijn werk" deze week in de betreffende woonplaats ben. Ik maak zelfs een afspraak inclusief adres opschrijven om het op te halen. Volgende dag bel ik dat mijn planning helaas is veranderd en of het toch opgestuurd kan worden......