Verdwenen verleden
dinsdag 18 september 2012 om 16:59
Even mijn frustratie en verdriet kwijt,
Sinds mijn mobiel kuren had en als advies kreeg deze opnieuw te installeren, heb ik dit ook gedaan. Voor dat ik hem opnieuw wou installeren, deed ik de foto's van mijn mobiel op de laptop, waar door ik mijn mobiel dus aansluite op de computer.
Na de installatie kwam ik er achter dat de foto's van mijn mobiel dubbel waren gekopiërd. Simpel weg dacht ik de eene helft op mijn mobiel terug te zetten en de andere helft weg te gooien.
Klaar dacht ik, laptop dicht en mobiel is weer als nieuw.
De volgende dag weer achter mijn laptop gekropen om mijn muziek te vinden. Zo kwam ik er achter dat niet alleen de gekopiërde foto's waren verwijderd, maar alle foto's die ik vanaf het jaar 2000 heb gespaard, waren verwijderd! De niet overdreven aantal, rond de 500 foto's inc. filmpjes.
Wat baalde ik, gelijk aan de slag om programmatjes te installeren om de foto's terug te krijgen.
Of de programma's kosten veel geld en werken allemaal voor geen meter.
Een programma die bleek haast alles terug te willen zetten en op het laatst toch nog 60 euro er voor wou hebben als ik de foto's op de computer zelf wou zetten.
Tweede programma zette alle foto's minimaal terug, niet in een oorsprongelijke groote.
Wat baal ik! Helaas weet ik geen kant meer op te gaan.
Maar blij dat ik hier mijn frustratie kan uiten.
Meer mensen dit soort gelijks mee gemaakt?
Sinds mijn mobiel kuren had en als advies kreeg deze opnieuw te installeren, heb ik dit ook gedaan. Voor dat ik hem opnieuw wou installeren, deed ik de foto's van mijn mobiel op de laptop, waar door ik mijn mobiel dus aansluite op de computer.
Na de installatie kwam ik er achter dat de foto's van mijn mobiel dubbel waren gekopiërd. Simpel weg dacht ik de eene helft op mijn mobiel terug te zetten en de andere helft weg te gooien.
Klaar dacht ik, laptop dicht en mobiel is weer als nieuw.
De volgende dag weer achter mijn laptop gekropen om mijn muziek te vinden. Zo kwam ik er achter dat niet alleen de gekopiërde foto's waren verwijderd, maar alle foto's die ik vanaf het jaar 2000 heb gespaard, waren verwijderd! De niet overdreven aantal, rond de 500 foto's inc. filmpjes.
Wat baalde ik, gelijk aan de slag om programmatjes te installeren om de foto's terug te krijgen.
Of de programma's kosten veel geld en werken allemaal voor geen meter.
Een programma die bleek haast alles terug te willen zetten en op het laatst toch nog 60 euro er voor wou hebben als ik de foto's op de computer zelf wou zetten.
Tweede programma zette alle foto's minimaal terug, niet in een oorsprongelijke groote.
Wat baal ik! Helaas weet ik geen kant meer op te gaan.
Maar blij dat ik hier mijn frustratie kan uiten.
Meer mensen dit soort gelijks mee gemaakt?
dinsdag 18 september 2012 om 17:23
wat warmwaterbadeendje denk ik bedoelt, is een systeemherstel (onder start/programma's/bureauaccessoires). Dit zorgt ervoor dat je computer eigenlijk teruggezet/herstelt wordt naar een punt in het verleden. Bijvoorbeeld 3 dagen terug, voordat je alle foto's verwijderd hebt.
Bij mij geeft hij vaak aan dat systeemherstel mislukt is, maar is het programma dat ik via deze manier wil terughalen, wel gewoon terug.
Bij mij geeft hij vaak aan dat systeemherstel mislukt is, maar is het programma dat ik via deze manier wil terughalen, wel gewoon terug.
dinsdag 18 september 2012 om 17:37
Ik had een keer de pech, dat de ene dag mijn externe harde schijf crashte (waar al mijn foto's backups etc. op stonden) en de dag erna mijn laptop. Dus zowel de foto's als de backup weg. Nou had ik ook nog foto's op een usb stick, maar die heb ik tot op de dag van vandaag nergens meer kunnen vinden. Ik heb dus helemaal geen foto's meer van voor 2010, en omdat ik nogal laks was met fotoboeken maken, heb ik uitgeprinte foto's enzo enkel nog van voor 2007. Gat van 3 jaar waar ik geen foto's van heb, baal er nog regelmatig van.
dinsdag 18 september 2012 om 17:42
quote:SeptemberGirl schreef op 18 september 2012 @ 17:05:
Maar dat alles zit niet meer in de prullenbak van de pc?
Dit dus. Als je je prullenbak niet geleegd hebt dan zitten alle foto's daar nog netjes in.
Wees blij, bij mij is de hele schijf fysiek gecrashed. Dat heeft me tweehonderd euro gekost om de data weer terug te krijgen via een datarecoverybedrijf, maar mijn foto's waren het dubbel en dwars waard.
Maar dat alles zit niet meer in de prullenbak van de pc?
Dit dus. Als je je prullenbak niet geleegd hebt dan zitten alle foto's daar nog netjes in.
Wees blij, bij mij is de hele schijf fysiek gecrashed. Dat heeft me tweehonderd euro gekost om de data weer terug te krijgen via een datarecoverybedrijf, maar mijn foto's waren het dubbel en dwars waard.
dinsdag 18 september 2012 om 17:58
Volgens mijn vriend;
Luister, verwijderd is op een pc niet WEG. 1'tjes en 0'tjes staan nog op de schijf alleen zijn ze uit het register gesloopt. Als je data recovery software (Pandora Recovery bijv.) uitvoert op zo'n schijf, zoekt zo'n programma naar series 1en en 0en die op foto's lijken en herstelt ze. Easy.
Niet teveel doen op de pc, dan loop je het risico dat de 1en en 0en van je foto's worden overschreven.
Dus draai je Pandora Recovery. Helemaal gratis te downloaden op pandorarecovery.com en je hebt je dierbare plaatjes weer zuruck.
Succes en geen foto's meer wissen hè? Daaag
Luister, verwijderd is op een pc niet WEG. 1'tjes en 0'tjes staan nog op de schijf alleen zijn ze uit het register gesloopt. Als je data recovery software (Pandora Recovery bijv.) uitvoert op zo'n schijf, zoekt zo'n programma naar series 1en en 0en die op foto's lijken en herstelt ze. Easy.
Niet teveel doen op de pc, dan loop je het risico dat de 1en en 0en van je foto's worden overschreven.
Dus draai je Pandora Recovery. Helemaal gratis te downloaden op pandorarecovery.com en je hebt je dierbare plaatjes weer zuruck.
Succes en geen foto's meer wissen hè? Daaag
maandag 1 oktober 2012 om 12:37
De systeemherstel ook eerder geprobeerd maar geen resultaat. Zelfs na drie verschillende herstellen.
Programma's zijn ten alle belabbert.
Misschien een teken je verleden te vergeten en door te gaan.
Dit idee is misschien beter dan het idee van jaren sparen en het kwijt zijn geraakt.
Helaas zijn ze nergens meer te vinden, dus ook niet meer in de prullenbak.
Programma's zijn ten alle belabbert.
Misschien een teken je verleden te vergeten en door te gaan.
Dit idee is misschien beter dan het idee van jaren sparen en het kwijt zijn geraakt.
Helaas zijn ze nergens meer te vinden, dus ook niet meer in de prullenbak.
maandag 1 oktober 2012 om 16:18
Als je het terug wil krijgen Ga je GEEN nieuwe programma's installeren om het terug te vinden, want met elke schrijfactie op die harde schijf kun je weer een heleboel foto's overschrijven.
De data staat nog op je harde schijf. Het is alleen een kwestie van de filename er weer aan te koppelen. Handig vriendje (m/v) kan dat. en anderes zijn daar professionele services voor.
De data staat nog op je harde schijf. Het is alleen een kwestie van de filename er weer aan te koppelen. Handig vriendje (m/v) kan dat. en anderes zijn daar professionele services voor.