verouderde sim kaart??

26-03-2011 21:46 19 berichten
Al jaren heb ik dezelfde mobiele provider. Deze week liep mijn abonnement weer af, en dat heb ik verlengd. Nieuw toestel erbij: een LG Optimus 2x speed.

Prachtig apparaat ! alleen een kleine tegenvaller.... ik kan er niet mee bellen. Volgens de handleiding zou dat kunnen komen doordat ik een (te) oude simkaart heb.

Natuurlijk kom ik daar achter als de winkels en de helpdesk al dicht zijn, en ik word nu toch licht nerveus. Want als ik een nieuwe simkaart aanvraag verandert ook mijn nummer en daar zit ik echt niet op te wachten! Hoe werkt zoiets, kan ik bij mijn provider een nieuwe simkaart aanvragen met het nummer dat ik nu al 10 jaar heb?
Alle reacties Link kopieren
Simwissel aanvragen bij provider.
Mijn dochter was haar mobiel verloren. Met abonnement.

We hebben het abonnement direct laten blokkeren en toen een duplicaat simkaart aangevraagd. Liep het abonnement gewoon door en had ze ook gewoon weer haar "oude" nummer.

Ze had nog 1,5 jaar te gaan. ik zag mijn geest al dwalen... betalen voor iets wat je bent kwijt geraakt. Maar uiteindelijk kwam het goed.

Ze moest er wel geld voor betalen, voor het aanvragen van de duplicaat simkaart.
Heb ik ook gehad. Nieuwe simkaart aangevraagd met zelfde nummer. Ze zullen proberen om je deze in rekening te brengen. Je pootje stijf houden aangezien je al 10 jaar bij deze provider zit. Heb ik namelijk ook gedaan :-). Gevolg was excuus en het geld retour.
Er is een verschil tussen een duplicaat aanvragen van een (verloren) simkaart, en een vernieuwde sim nodig zijn voor de smartphones van tegenwoordig.

Als je al jaren en jaren met het zelfde simkaartje belt, kan het zijn dat de techniek op de chip niet meer samengaat met je nieuwe toestel. Je kunt dan een nieuwe sim op jouw nummer maar met de nieuwe techniek van je provider krijgen.
@ Tia Dalma, dat begrijp ik, ik bedoelde er mee duidelijk te maken dat het mogelijk is om een duplicaat simkaartje te verkrijgen.

Ik ga er dan eigenlijk ook vanuit dat het duplicaat kaartje wat ze zou krijgen standaard aan de nieuwe eisen voldoet. Of denk ik nu te simpel?
Mijn simkaart was op een gegeven moment stuk (ik kreeg steeds voicemailberichten van iemand anders binnen, erg irritant) en ik kreeg een nieuwe opgestuurd. Gewoon met hetzelfde nummer.
Als ik de meeste reactie lees zou het dus goed moeten komen. Die kosten daar komen we wel uit (lees: die mag provider voor zijn rekening nemen wat mij betreft. techniek is dan wel niet mijn ding, maar ik ben heel goed in mijn poot stijf houden).

OK, maandag wordt de eerste actie: naar de belwinkel met het hele spul.
Welke provider heb je?

Een simwissel kost letterlijk 5 sec werk.
T-mobile (ooit begonnen bij Ben). Kunnen ze dat dan meteen in de T-mobile winkel regelen denk je?
Ja, dat kunnen ze, maar dat kost bij T-Mobile ¤10,-
Ik heb gratis een nieuwe simkaart van Tmobile ontvangen, nadat bleek dat ik nog een oude 'Ben' simkaart had. Geen enkel probleem.
Ik heb bij Orange gewerkt en kan je gerust stellen, wat de mensen hieronder zeggen klopt. Je kunt een "sim swop" aanvragen. Dan krijg je een nieuwe simkaart (kost je niks) en wordt het nummer overgezet. Dit kost letterlijk een minuut werk voor je provider.
een sim-swop - mooie kreet. Die ga ik maandag eens even - gratis - voor mezelf regelen. Bedankt voor de adviezen!
Simswap .
succes!

gaat vast helemaal goed komen.
Het wordt geregeld! Ik heb eerst maar eens de klantenservice gebeld, en mijn nieuwe simkaart is al onderweg. Gratis en voor nop.

Goede service dus, en ik ben helemaal gerustgesteld !
quote:tante Klaas schreef op 28 maart 2011 @ 12:03:

Het wordt geregeld! Ik heb eerst maar eens de klantenservice gebeld, en mijn nieuwe simkaart is al onderweg. Gratis en voor nop.

Goede service dus, en ik ben helemaal gerustgesteld !

Goede service dus?

't is niet meer dan normaal hoor
@Xander68: tja, eigenlijk wel he?

Anyway: mijn nieuwe simkaart is vandaag gearriveerd, en ik ben hoe dan ook tevreden met hoe het is opgelost. Een positief bericht is ook wel eens leuk, toch ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven