Verschil tussen Ipod en Ipod Nano?

13-02-2011 09:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een gewone (duurdere) Ipod en de Ipod Nano??

Ik ga binnenkort één van de twee kopen en weet niet goed welke ik moet kiezen.
Ligt eraan welke Ipod je vergelijkt met de Ipod Nano natuurlijk.

De touch?
Dat staat er toch bij?

http://www.apple.com/nl/ipod/compare-ipod-models/
Ik zou kiezen voor de ipod touch, lekker groot schermpje ook om eventuele fimpjes/vodcasts op te kijken. De mijne heb ik nu 2 jaar geleden gekocht, maar is echt elke cent waard, gebruik em elke dag. Wil je vooral muziek luisteren dan is de nano ook voldoende
Ja en de nieuwe Touch krijgt zelfs een camera. Leuk ding!
Het vervelenende aan de Ipod vind ik altijd dat tegen de tijd dat je er uit bent welke je gaat kopen er net weer een nieuwe op de markt komt, maar da's met alles van Apple geloof ik.
Met de Touch kan je ook even snel internet op. Ik vind het een handig ding voor vakantie, cafeetje opzoeken met gratis wifi en dingen opzoeken of naar huis mailen. De toetsjes zijn wel wat klein, maar het scheelt me het gezeul met een laptop.
iPods "verversen" traditioneel in september, dus nu is een redelijk geode tijd om er eentje te kopen. Een iPhone niet: die komt in juni/juli waarschijnlijk ene nieuwe, de iPad naar verwachting in april al...

Maar wat wil je kunnen met je iPod? Als je dta aangeeft kunnen we hier misschien makkelijker aangeven wat voor jou een goede iPod is.
Gewoon muziek luisteren, verder niets..

Ik had een ouder Nano.

Ik vond hem fijn. De nieuwe Nano is zo ontzettend klein en vierkant. Ik kan er mijn kijk niet op krijgen. Die Ipod touch hoeft van mij ook eigenlijk niet. Dus de Ipod classic vind ik het mooist en fijnste te bedienen denk ik. Maar............ die heeft zoveel geheugen, dat heb ik niet nodig. Dus.........

Oh ja, weet iemand of je gewoon je nieuwe Ipod op je oude Itunes kunt instellen?? Of ben ik mijn hele bieb straks kwijt en moet ik dat opnieuw installeren?
Hoe belangrijk is het schermpje dan voor je? Want voor puur muziek luisteren zou een iPod shuffle dan misschien ook wle wat voor je zijn.

De nieuwe nano met touchscreen is leuk, maar wel een enorme omschakeling als je het clickwheel gewend bent. Een classic is gelijk flink groter, zowel in afmetingen als opslagruimte.

Je kunt evt. ook nog gaan kijken voor ene "uitloop-aanbieding". Veel winkeliers verkopen hun voorraad oudere iPods nog gewoon voor gereduceerde prijzen.

En mbt je vraag over iTunes: je hoeft NIETS opnieuw te installeren. Als je zorgt dat iTunes netjes zijn updates krijgt zal die geowon overweg kunnen met alle iPods die je hebt, gewoon door elkaar heen en als het voorkomt zelfs meerdere tegelijk...
Goed idee, om gewoon in de winkel te gaan kijken of ze nog oude modellen hebben. Waar, behalve in de Mac Store kun je die dingen kopen?
quote:ioni schreef op 13 februari 2011 @ 19:29:

Goed idee, om gewoon in de winkel te gaan kijken of ze nog oude modellen hebben. Waar, behalve in de Mac Store kun je die dingen kopen?Mediamarkt, Saturn, Dixons etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven