Viva app mooi, maar buggy
zondag 8 januari 2012 om 13:33
Al heel lang heeft Sanoma uitgever de Viva app in de app store voor de iPhone. Een heel leuk initiatief. Helaas zit er ook al heel lang een fikse bug in. Veel gebruikers kunnen na inloggen geen berichten meer lezen en krijg je 'No user found'
Laatste update is van 28 mei 2011.
Is het nog van deze tijd dat er zolang een bug blijft in zo'n populaire app?
Laatste update is van 28 mei 2011.
Is het nog van deze tijd dat er zolang een bug blijft in zo'n populaire app?
zondag 8 januari 2012 om 13:58
quote:Jorina schreef op 08 januari 2012 @ 13:42:
Ik heb je profiel nog niet bekeken, maar ik gok zo dat je nog niet heel lang forumt hier?
Klopt. Mag ik hieruit afleiden dat het een bekend probleem is en deze topic "oude koeien uit de sloot halen is"?
Had deze app net geinstaleerd en kwam erachter dat het niet werkt. Als je alle reacties leest in de appstore, is het een veel voorkomend probleem.
Btw, ik heb het over de iPhone app.
Ik heb je profiel nog niet bekeken, maar ik gok zo dat je nog niet heel lang forumt hier?
Klopt. Mag ik hieruit afleiden dat het een bekend probleem is en deze topic "oude koeien uit de sloot halen is"?
Had deze app net geinstaleerd en kwam erachter dat het niet werkt. Als je alle reacties leest in de appstore, is het een veel voorkomend probleem.
zondag 8 januari 2012 om 14:01
quote:viva_man schreef op 08 januari 2012 @ 13:58:
[...]
Er werkt hier van alles en nog wat niet, en als het ene probleem is opgelost, dient zich alweer een volgende aan. Mijn advies zou zijn om gewoon de mobiele versie van Viva te gebruiken, die heeft ook wel wat tekortkomingen, maar werkt verder prima.
Volgens mij is er ook nog geen Android app.
[...]
Er werkt hier van alles en nog wat niet, en als het ene probleem is opgelost, dient zich alweer een volgende aan. Mijn advies zou zijn om gewoon de mobiele versie van Viva te gebruiken, die heeft ook wel wat tekortkomingen, maar werkt verder prima.
Volgens mij is er ook nog geen Android app.
zondag 8 januari 2012 om 14:08
Even generaliserend: apps zijn het helemaal. Iedereen die wat wil voorstellen (vooral in medialand) moet nu een app beschikbaar maken waar het voorheen voldoende was om gewoon een website te hebben.
Dus wat je nu krijgt is hetzelfde als met websites indertijd: er wordt zo snel mogelijk een app gemaakt en dat was/is het.
Men snapt nog niet zo goed waar een beetje app aan moet voldoen. In geval van Sanoma gaat het vooral om verkoop van bladen en de daaruit voortvloeiende (reclame)inkomsten (of dat nu op papier of digitaal is maakt niet zoveel uit)
Die app moet zich nog bewijzen (lees: brengt het echt zoveel meer op?) pas als dat in cijfertjes duidelijk is, zal er wel of niet meer aandacht voor de (inhoud van de) app komen.
Dus wat je nu krijgt is hetzelfde als met websites indertijd: er wordt zo snel mogelijk een app gemaakt en dat was/is het.
Men snapt nog niet zo goed waar een beetje app aan moet voldoen. In geval van Sanoma gaat het vooral om verkoop van bladen en de daaruit voortvloeiende (reclame)inkomsten (of dat nu op papier of digitaal is maakt niet zoveel uit)
Die app moet zich nog bewijzen (lees: brengt het echt zoveel meer op?) pas als dat in cijfertjes duidelijk is, zal er wel of niet meer aandacht voor de (inhoud van de) app komen.
zondag 8 januari 2012 om 14:09
maandag 9 januari 2012 om 14:57
De Viva App werkt op mn iPhone prima, nog geen problemen mee gehad. Op mn iPad echter.. 9 van de 10 keer wildie me niet inloggen en kan ik dus nergens op reageren. Gelukkig is het op iPad niet zo lastig om gewoon via Safari naar het forum te komen, wat ik op mn telefoon wat onhandiger vind.. Maar iets stabieler mag best!