Vraag over photoshop.

20-08-2010 14:51 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je een plaatje wilt verkleinen in photoshop dan word het erg wazig bij mij. Je ziet zeg maar al die pixels zitten.

Mijn vraag is hoe kan ik die plaatjes kleiner maken en toch mooi houden?

bedankt
Canvas grootte verkleinen, niet het aantal pixels.
Dank Daar heb ik echt heel erg lang naar gezocht. Dat ik er niet zelf op ben gekomen. Echt bedankt!
quote:essiej schreef op 20 augustus 2010 @ 14:57:

Dank Daar heb ik echt heel erg lang naar gezocht. Dat ik er niet zelf op ben gekomen. Echt bedankt! Nee, dat snap ik ook niet....photoshopbeginner??
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 augustus 2010 @ 14:52:

Canvas grootte verkleinen, niet het aantal pixels.

Niet canvasgrootte maar beeldgrootte. Je canvas is je 'werkveld' en daarmee verklein je niet je afbeelding maar snij je je afbeelding uit.

Beeldgrootte dus (imagesize) onder Afbeelding in je menu.

Ik heb de drie opties onderin venster beelgrootte alledrie aangevinkt staan en het dropdown menuutje op bicubisch.
Als je flink verkleint is het, vind ik, bij foto's toch wel de moeite om een vrij agressieve unsharp mask er overheen te halen.
Ook een photoshop vraag.

Iemand heeft me een bestand toegestuurd, een JPEG met als naam blablabla2kopie.jpeg

Klopt het dat ik dit bestand niet kan bewerken en niet kan openen met Photoshop? Ik zie m alleen in een viewer.

Hij gaat ook een PSD opsturen. Kan ik daarmee wel alles doen, inclusief lagen bewerken?

gr, Moon
Een psd met lagen kan uiteraard ook in de lagen afzonderlijk bewerkt worden.

Hoe wordt de psd toegestuurd? Via ftp of via mail? Mij lukt bepaalde bestandstypes niet via gmail.

Kun je de jpg ook niet openen vanuit het programma zelf?
Bedankt voor je antwoord.

Hij gaat de PSD nog toesturen, vanavond ws, maar we communiceren via gmail inderdaad.

Ik heb ook een hotmailadres. Zou dat beter gaan?

Vanuit programma zelf openen lukt wel, zie ik. Het bestand is alleen lastig te bewerken omdat het samengevoegd is tot één laag.

Ik kan weer wat verder iig.
je kunt ook nog dropbox installeren, gratis te downloaden

dan kun je tot iets van 1 gig gratis uitwisselen met elkaar
quote:Xander68 schreef op 20 augustus 2010 @ 15:01:

[...]

Nee, dat snap ik ook niet....photoshopbeginner?? Want jij was al een pro bij je geboorte?
Okay bedankt voor de tip!
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 15:37:

[...]

Want jij was al een pro bij je geboorte?JA! Hoe raad je het! (trouwens lekker mosterd SG....reageren op een post van mij van augustus vorig jaar)
quote:Xander68 schreef op 24 februari 2011 @ 15:44:

[...]

JA! Hoe raad je het! (trouwens lekker mosterd SG....reageren op een post van mij van augustus vorig jaar) Ja doei, dat is Moonlight's schuld...
quote:elninjoo schreef op 24 februari 2011 @ 15:35:

je kunt ook nog dropbox installeren, gratis te downloaden

dan kun je tot iets van 1 gig gratis uitwisselen met elkaarDropbox! Je kan zelfs tot 2 GIG uitwisselen met een free account! En als je dropbox aanbeveelt bij vrienden, verdien je gratis meer opslag
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 15:44:

[...]

Ja doei, dat is Moonlight's schuld...

Ja doei? Ja doeiiii?? NOPE! Jij reageert toch?

hebben we nu "ruzie"?
Ik heb het meteen gedownload, ziet er heel handig uit!

En ja ik weet dat het een oud topic is. Maar ik ben meer van alle-photoshopvragen-bij-elkaar dan steeds voor iedere vraag een nieuw topic openen.
quote:elninjoo schreef op 24 februari 2011 @ 15:10:

Hoe wordt de psd toegestuurd? Via ftp of via mail? Mij lukt bepaalde bestandstypes niet via gmail. Je kan de PSD ook zippen
quote:Xander68 schreef op 24 februari 2011 @ 15:49:

[...]

hebben we nu "ruzie"?

Like you wouldn't believe....

quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 15:52:

[...]

Like you wouldn't believe....

[afbeelding]
Nog een vraag. Kun je ook een plaatje (deels) transparant maken en dan opslaan?

Ik wil een plaatje 50% (bijvoorbeeld) transparant maken en dan gebruiken in Dreamweaver. Maar het lijkt alsof Photoshop alles wat transparant moet, wit maakt.
Volgens mij is het gelukt

Heb m als PNG opgeslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven