Vraag powerpoint

14-06-2011 10:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben bezig met een presentatie in PP te maken. Het lukt allemaal wel, maar ik loop tegen het volgende aan.

Op een bepaalde dia wil ik eerst een leeg scherm laten zien en dan bij klikken tekst en/of foto's laten invliegen.

Dat invliegen lukt wel, maar het starten met een leeg scherm niet. Als ik nu start, dan staat alles er al en als ik dan klik, dan vliegt alles één voor één binnen.

Dus het lege scherm eerst laten zien, dat lukt niet.

Weet iemand wat ik fout doe?

Groeten en bedankt!
Hi,

Het ligt er een beetje aan welke versie van PP je hebt, maar: zorg ervoor dat je alle dingen die op de pagina allemaal hetzelfde effect als animatie geeft. (dat heb je al gedaan, denk ik). Geef daarna bij elk effect aan dat het moet starten TEGELIJK met het vorige effect. Als je heel veel tekst en foto's hebt, kun je ze voor het gemak ook eerst groeperen. Dan heb als het ware 1 afbeelding, maar die komt dan ook als 1 'blok'binnen.

Groetjes,

Tikster
Bij de 'effect options' (sorry, Engelse versie PowerPoint) van je animatie kies je voor de eerste dat hij moet starten 'on click' en bij alle animaties behalve de laatste kies je dat ze moeten dimmen bij het starten van de volgende animatie.

That should do it!
Hi tikster.

ik heb verschillende animaties (wat binnenvliegen, wat getekende paden enz.) en de bedoeling is dat er een lege pagina start en dat er dan bij klikken telkens een nieuwe tekst/foto verschijnt. Dus niet in één keer alles.
Ik heb het net even geprobeerd. Gewoon 1 object selecteren, animatie binnenvliegen, bij muis klik en dan zo een voor een de objecten.
En bij aangepast animatie kun je het overzicht zien en evt de volgorde en het effect nog aanpassen etc.
Ah! Ik geloof dat ik het ontdekt heb. Ik had bij de tekst alleen een animatie (animatiepad) gemaakt en niet de ingang toegevoegd. Dat is het dus.. Ik ga nog even verder stoeien, dank jullie voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven