Vreemd mailtje

31-01-2011 20:16 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik kreeg dit mailtje net in m'n ongewenste post.

Lijkt me verdacht, wat denken jullie?

Er zit een bestandje bij als .zip, openen of er van uitgaan dat dit weer een (best goede, want toch wel benieuwd of het niet echt is) spam-/virusmail is net als die msn-fotoberichtjes...

Dear client

Your package has been returned to the Post Express office.

The reason of the return is "Error in the delivery address"

Attached to the letter mailing label contains the details of the package delivery.

You have to print mailing label, and come in the Post Express office in order to receive the packages.

Thank you for your attention.

Post Express Support

Dit is de afzender: postmail-sn960@toledo.com

Googelen heeft niet echt iets opgeleverd...

Bestandje openen

Totaal aantal stemmen: 35

Ja Geen stemmen
Nee (100%)
Verdacht? Joh, wat denk je zelf?
De bijlage zeker niet openen! Dit is absoluut spam of een virus!
Open eens? Kijken wat er gebeurt...
Nou ja ik twijfelde dus

Die msnberichtjes hebben me nooit kunnen verleiden tot klikken, maar met dit mailtje denk ik weer: net dienstkleding besteld, zóu kunnen dat het echt is
quote:viva1973 schreef op 31 januari 2011 @ 20:23:

Open eens? Kijken wat er gebeurt...Ik stuur hem anders wel door als je wilt?
En die dienstkleding heb je in Toledo besteld? Zo nee, dan heeft dat toch niks met je bestelling te maken?

Virus dus, zoals iedereen al beaamt.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
quote:ViFo schreef op 31 januari 2011 @ 20:25:

[...]

Ik stuur hem anders wel door als je wilt? Tsja, nu weet je niet of het tóch over je bestelde dienstkleding gaat....
quote:hanneke000 schreef op 31 januari 2011 @ 20:28:

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Well it swims like a duck, and quacks a bit like one too... But still, it could be a goose!

Maarrr duidelijk, ik open 'm niet.
Missschien een truc om achter je privé adres te komen?
verba volant, scripta manent.
quote:ViFo schreef op 31 januari 2011 @ 20:33:

[...]

Well it swims like a duck, and quacks a bit like one too... But still, it could be a goose!

Maarrr duidelijk, ik open 'm niet.Waarom zou het in godsnaam een gans zijn?! Natúúrlijk is dit nep! Het líjkt niet eens op een gans!
quote:viva1973 schreef op 31 januari 2011 @ 20:30:

[...]

Tsja, nu weet je niet of het tóch over je bestelde dienstkleding gaat....Hou op, please?? Zou het niet leuk vinden wanneer m'n nieuwsgierigheid het wint van m'n hier hervonden verstand....
Ik krijg dit soort mailtjes elke dag op het werk. Minstens 10 per dag en ze gaan direct de prullenbak in. Is eigenlijk altijd spam.
quote:ViFo schreef op 31 januari 2011 @ 20:35:

[...]

Hou op, please?? Zou het niet leuk vinden wanneer m'n nieuwsgierigheid het wint van m'n hier hervonden verstand....
quote:hanneke000 schreef op 31 januari 2011 @ 20:35:

[...]

Waarom zou het in godsnaam een gans zijn?! Natúúrlijk is dit nep! Het líjkt niet eens op een gans!

Rustig, rustig maar... Al na de eerste post was ik overtuigd van de nepheid van het snode mailtje.

Het is idd geen gans. Dat zag ik gelukkig ook meteen.

maar het is ook geen eend
Dear client (een echt bedrijf zal je altijd aanschrijven met je eigen naam)

The reason of the return is "Error in the delivery address" (waar zijn de gegevens. Heb je iets opgestuurd. Heb je een track and trace code. Welk postkantoor. Etc etc. Hoe vager ze blijven, hoe meer kans dat iets goed is.)

Attached to the letter mailing label contains the details of the package delivery.

You have to print mailing label, and come in the Post Express office in order to receive the packages. (Je woont in Nederland? Dan hadden ze gewoon TNT-ophaal bezorg service weet ik veel gemeld. Maar goed, de TNT mailt je niet dat je pakketje niet bezorgd is. Die hebben namelijk je mail adres niet)

Post Express Support

Dit is de afzender: postmail-sn960@toledo.com (Ziet dit eruit als een betrouwbaar e-mail adres? nee dus)
Ik krijg vaak dit soort mails als er wat besteld is en meestal is het gewoon echt
quote:ViFo schreef op 31 januari 2011 @ 20:35:

[...]

Hou op, please?? Zou het niet leuk vinden wanneer m'n nieuwsgierigheid het wint van m'n hier hervonden verstand....
quote:Avaeyebrow schreef op 31 januari 2011 @ 20:36:

Ik krijg dit soort mailtjes elke dag op het werk. Minstens 10 per dag en ze gaan direct de prullenbak in. Is eigenlijk altijd spam.

Nou die msn mailtjes bij mij dus ook.

En de kunnen-mijn-miljoenen-even-op-uw-rekening-gestald-worden-mailtjes ook.

Maar deze smaak kende ik nog niet.
http://www.toledo.com/

is dit de site waar je iets hebt besteld? Want deze site hangt aan de domeinnaam vanwaar de mail is verstuurd.
quote:hanneke000 schreef op 31 januari 2011 @ 20:38:

Dear client (een echt bedrijf zal je altijd aanschrijven met je eigen naam)

The reason of the return is "Error in the delivery address" (waar zijn de gegevens. Heb je iets opgestuurd. Heb je een track and trace code. Welk postkantoor. Etc etc. Hoe vager ze blijven, hoe meer kans dat iets goed is.)

You have to print mailing label, and come in the Post Express office in order to receive the packages. (Je woont in Nederland? Dan hadden ze gewoon TNT-ophaal bezorg service weet ik veel gemeld. Maar goed, de TNT mailt je niet dat je pakketje niet bezorgd is. Die hebben namelijk je mail adres niet)

Post Express Support

Dit is de afzender: postmail-sn960@toledo.com (Ziet dit eruit als een betrouwbaar e-mail adres? nee dus)

Zoals ik al typte, rustig maar lieve Hanneke...

Het is me nu echt wel duidelijk.
quote:spectral schreef op 31 januari 2011 @ 20:38:

Ik krijg vaak dit soort mails als er wat besteld is en meestal is het gewoon echtViva1973 stuurt hem wel even naar jou door als ze hem uit heeft, dan kun jij nog even beoordelen.
Als je echt nieuwsgierig bent, open hem daan eerst op je werk een keertje, dan heb jij zelf geen last en misschien onverwacht meteen een vrije dag erbovenop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven