Vreemde informatie

08-01-2021 19:21 118 berichten
Hallo mensen,

Ik heb een hele vreemde vraag. Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man. Gedurende de week appen we veel met elkaar. Het vreemde is dat hij plots mijn voorletters en doopnamen van mij en de kinderen weet, evenals onze geboortedatums. Persoonlijk vind ik dit vreemd, ik heb geen social media en zelfs wanneer je mijn naam intoetst op internet, vind je niks terug. Plus, hij is zelf woonachtig in een buurland. Ik heb hem gevraagd hoe hij dit weet, maar hier doet hij nogal 'grappig' over.

Iemand enig idee hoe deze man aan een de van mijn persoonsgegevens is gekomen?

Dank.
Alle reacties Link kopieren
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:35
Hij wenst me bijv. een fijne dag toe middels een whatsapp bericht "fijne dag vandaag J.J.K. Janssen" In deze trant. Zo ook met de doopnamen van mijn kinderen....

Wat gek dat hij zoiets appt (ook als je wél had geweten hoe hij aan die informatie komt). Wie spreekt z'n date van 3 maanden nou op die manier aan. Vreemd verhaal. Contact sowieso beëindigen.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
08-01-2021 19:34
Is hij lid van de kerk en zou het kunnen dat hij toegang heeft tot het doopregister (aangezien je het over doopnamen hebt) Ik ben gedoopt, maar ben zelf niet gelovig. Ben 2x naar een andere gemeente verhuusd en zodra ik daar ingeschreven wordt krijg ik een brief van de kerk of ik ze wil steunen en een x bedrag wil overmaken.

Ik vjnd het alleen een ride vlag, iemand die dit uitzoekt, je dit zegt en ook nog eens niet wil zeggen hoe hij eraan komt klinkt als een engerd die ik niet in mijn buurt of dat van mijn kinderen wil.
Dat kan de kerk heeft toegang tot de gemeentelijke basisadministratie, maar ook in de kerk mag je info niet misbruiken.

Wat is de reden dat jij het contact aan houdt na 1x normaal vragen? Ik was al 19x weggeweest. Ik had alles geblokkeerd en aangeven dat ik aangifte zou doen wanneer iemand de privacy blijft schenden. Weet je wel zijn echte naam en geb. datum?
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-01-2021 19:43
14.42% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij werkt in het gemeentelijk archief, woningbouw of bij de belastingdienst.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 19:42
4.11% gewijzigd
Heb je hem ook echt in real life gezien? Is het niet gewoon je ex? Of vrienden van je ex?
Alle reacties Link kopieren
Hij werkt op 't stadhuis?
Hij is eigenlijk privé-detective?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:35
Hij wenst me bijv. een fijne dag toe middels een whatsapp bericht "fijne dag vandaag J.J.K. Janssen" In deze trant. Zo ook met de doopnamen van mijn kinderen....
Getver wat naar
viva-amber schreef:
08-01-2021 19:40
Heeft hij in het verleden bij de overheid gewerkt? Bij het UWV, gemeente of een centrale overheid?

Ik kom vroeger via het sofinummer of naam en geboortedatum vrijwel alles van iemand zien. Inwoners op het adres (naam en toenaam, geb datum). Inkomen, werkgever, uitkeringshistorie, ...etc.

Ik vind het zelf heel raar omdat soort gegevens te misbruiken, waarom zou iemand dat doen? Daarnaast moest ik zelf op het laatst ook aangeven waarom ik toegang wilde tot een dossier, dan moest ik het soort onderzoek opgeven en de status/niveau van indo. Bijv medische info had ik geen toegang toe, want ik ben geen arts.

Ik zou hier niet mee verder gaan. Ik vind het een rare kwast.
Precies, dit dacht ik dus ook. Alleen is hij woonachtig in België. Toegang tot Nederlandse gegevens lijkt mij bijna onmogelijk. Hij schijnt te werken als accountant.
Wat doet hij voor werk. Kan hij daar info vandaan hebben. Werkt hij bij de belastingdienst, een verzekeringsmaatschappij of iets dat er op lijkt.

Ik heb ook geen Social media, ben niet te vinden op internet voor niemand maar veel bedrijven of organisaties weten dit soort dingen wel.
Alle reacties Link kopieren
To, waar werkt je date? Ik heb ook voor buitenlandse zaken gewerkt voor de overheid. Doet hij zoiets?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit moet je afkappen hoor. Dit is gewoon creepy. Waarom zou hij ook zulke dingen sturen zoals het bericht wat je hier boven citeert?
Al zou het via zijn werk gaan, dan nog mag hij daar geen gebruik van maken voor privédoeleinden. Toen ik bij één van de grootste banken van NL werkte kon ik van ruim de helft van mijn familie en vrienden het banksaldo, de verzekeringen en de hypotheek inzien, maar het is nooit in me opgekomen dat te doen. Het zou me ook mijn baan kosten en mogelijk meer dan dat.
Dus al zou er via die weg aan zijn gekomen, dan nog is hij heel fout bezig en dat weet hij zelf donders goed.

Uitmaken, blokkeren en gesprekken bewaren voor het geval het echt een creep is die je niet met rust gaat laten
Weet je trouwens 100% zeker dat hij in België woont? Of heeft hij dat alleen gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:35
Hij wenst me bijv. een fijne dag toe middels een whatsapp bericht "fijne dag vandaag J.J.K. Janssen" In deze trant. Zo ook met de doopnamen van mijn kinderen....
Getver wat een engnek
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:37
Een rode vlag vind ik het zeker. Het doopregister is niet mogelijk, aangezien mijn kinderen nooit gedoopt zijn. We hadden wel die intentie, maar is er nooit van gekomen. Of ik dan over doopnamen mag spreken, is dan niet de juiste benaming denk ik.
Dan kan hetvhet doopregister dus niet zijn. Werkt hij bij de overheid? Ik kan via een adres of BSN zien wie er staat ingeschreven op een adres. Niet dat ik het zou gebruiken want dat is strafbaar maar ik kan het wel.

Hoe dan ook, hij is er op een manier achter gekomen die niet netjes is anders had hij je wel gezegd hoe. Dit icm hie hij je appt klinkt hij als een enge man dis dus ongevraagd meer van je weet als dat je zou willen. Ik zou dit contact echt per direct stoppen dit klinkt heel ongezond.
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:43
Precies, dit dacht ik dus ook. Alleen is hij woonachtig in België. Toegang tot Nederlandse gegevens lijkt mij bijna onmogelijk. Hij schijnt te werken als accountant.
Misschien wel woonachtig in België maar werkt hij in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad dacht ik ook werkzaam bij overheidsinstantie die kunnen in GBA maar als hij is België werkt is dat ook niet echt mogelijk lijkt me. Wel creepy hoor To. Staat er ook niet per ongeluk een familie stamboom ergens op internet komt ook nog wel eens voor
TijdvoorTaart schreef:
08-01-2021 19:45
Al zou het via zijn werk gaan, dan nog mag hij daar geen gebruik van maken voor privédoeleinden. Toen ik bij één van de grootste banken van NL werkte kon ik van ruim de helft van mijn familie en vrienden het banksaldo, de verzekeringen en de hypotheek inzien, maar het is nooit in me opgekomen dat te doen. Het zou me ook mijn baan kosten en mogelijk meer dan dat.
Dus al zou er via die weg aan zijn gekomen, dan nog is hij heel fout bezig en dat weet hij zelf donders goed.

Uitmaken, blokkeren en gesprekken bewaren voor het geval het echt een creep is die je niet met rust gaat laten

Ja je onderste zin absoluut!
Alle reacties Link kopieren
Kan wel voor, wanneer je bij buitenlandse zaken werkt, kun je toegang hebben tot heel veel gegevens zeker wanneer TO een 'relatie' heeft met België via een oude woning, ex-partner of het arbeidsverleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:33
Uiteraard heb ik dit aan hem gevraagd, wel 20 keer. Ik krijg hier alleen geen serieus respons op. Dat dit een belachelijke vraag is, snap ik ook wel.
Niks belachelijks aan, hoor.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-01-2021 19:41
Dat kan de kerk heeft toegang tot de gemeentelijke basisadministratie, maar ook in de kerk mag je info niet misbruiken.
Deze informatie mag je op geen enkele manier misbruiken. De vraag was hoe hij aan deze informatie kwam en aaangezien TO het over doopnamen had moest ik aan het doopregister denken. Maar aangeizen de kinderen van TO niet gedoopt zijn denk ik dat ze het dus in een andere hoek moet zoeken.
cilly2 schreef:
08-01-2021 19:47
Inderdaad dacht ik ook werkzaam bij overheidsinstantie die kunnen in GBA maar als hij is België werkt is dat ook niet echt mogelijk lijkt me. Wel creepy hoor To. Staat er ook niet per ongeluk een familie stamboom ergens op internet komt ook nog wel eens voor
Als het zoiets simpels was had hij het toch gewoon gezegd? Het om de hete brij heen draaien doet vermoeden dat het geen Google search was
Alle reacties Link kopieren
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:33
Uiteraard heb ik dit aan hem gevraagd, wel 20 keer. Ik krijg hier alleen geen serieus respons op. Dat dit een belachelijke vraag is, snap ik ook wel.

Het enige wat ik kan bedenken, is dat hij in administratie bij mij thuis gesnuffeld moet hebben. Wat me overigens stug lijkt, aangezien ik de hele avond naast hem op de bank heb gezeten.

Hetgeen waarom ik dit vraag, is dat ik dit bizar en zelfs 'eng' vindt. Wellicht dat iemand van jullie misschien dmv werk hier ook inzage in heeft bijv., vandaar zocht ik naar een antwoord.
Wat een enge gast.
Wat ik weet wat kan is dat als je een eigen bedrijf hebt, een advocaat de gevens bij KvK kan opvragen (met doel om aan te schrijven). Daar staat adres, volledige naam en geboortedatum dan bij van de directeur/eigenaar.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
viva-amber schreef:
08-01-2021 19:44
To, waar werkt je date? Ik heb ook voor buitenlandse zaken gewerkt voor de overheid. Doet hij zoiets?
Hij is een Belg en werkzaam als accountant in België
Je mag gewoon je onderbuikgevoel geloven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat ie bij de FIOD werkt.
Such fun!1
Ik heb hier een heel actief familielid die alle stambomen hebben na getrokken en online hebben gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven