vrienden in facebook splitsen?

16-02-2011 11:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. Op mijn facebook heb ik een grote groep mensen. Maar, een groot deel zijn mensen die dezelfde hobby hebben en daar berichtjes over uitwisselen.De andere groep mensen is daar niet in geinteresseerd. Kan ik de hobby-mensen in een groep oid op mijn facebook stoppen en er voor zorgen dat er alleen binnen die groep onderling hobby berichtjes uitgewisseld kunnen worden?
Links in het menu zit de optie groep maken.

Kan een open of gesloten groep zijn. Hoe dat werkt met onderlinge berichtjes etc weet ik ook niet. Je kan ook een pagina voor 'de hobby' maken en daar alle betrokken mensen voor uitnodigen.
Yep, dat kan. Ik heb dat ook, zal even kijken hoe het heet.

Ga op startpagina staan (dan zie je alle berichten van je vrienden).

Link boven staat dan jouw profiel foto met daaronder:

nieuwsoverzicht

evenementen

vrienden

daaronder staat:

groep maken.

Je kan een groep aanmaken, mensen uitnodigen voor die groep en de groep beveiligen, zodat alleen de mensen die tot die groep behoren de berichten kunnen lezen.
Weet iemand of je ook kan filteren op weergave van bepaalde berichten? Ik ben zooooooo niet geïnteresseerd in die farmville flauwekul die bij een aantal mensen hun gehele prikbord vullen. Ik kan wel handmatig berichtje voor berichtje op onzichtbaar zetten, maar ik wil dat graag als standaardibstelling: géén farmville, wél babyfoto's; zoiets. Bestaat dat?
Kan je dat ook doen met foto's? Dat sommige mensen dat wel en niet zien?
nixus: als je weer eens zo een farmville ding ziet en je gaat er met je muis overheen verschijnt er een kruisje, als je op het kruisje klikt kun je kiezen for "Hide all posts from Farmville" of zoiets.
@kerplunk; ja , maar kun je dat ook automatiseren dmv een filter? Ik moet nu 15 farmville berichten bij iemand verbergen om 1 gewoon fotootje te zien en morgen staan er weer 15 nieuwe farmville updates op het prikbord.
nixus, als je kerplunks post goed leest, geeft ze je de manier om dat filter in werking te zetten. Je kunt kiezen voor: hide all posts from Farmville, en dan zie je ze allemaal nooit meer. Hoef je ze inderdaad niet meer allemaal weg te klikken
Als ik op mijn eigen 'Newsfeed' aanklik "Hide all by farmville" dan krijg in nooit meer iets van FarmVille te zien bij het overzicht, maar wel een foto'tjes van die persoon. MAAR als iemand de hele dag farmVille speelt en ik ga naar hun persoonlijke Wall, dan zal ik daar altijd FarmVille blijven zien, ondanks dat ik "Hide All" heb aangeklikt. Ik heb controle over mijn eigen overzicht van updates (Newsfeed), ik heb geen controle over iemand anders zijn Wall. Dus kort antwoord: nee, dat is denk ik niet mogelijk

(sorry voor de Engelse termen, mijn FB staat in het Engels, vind ik fijner dan Nederlands)
O, bedoelt nixus het op die manier! Sorry, dat had ik niet begrepen. Je kunt inderdaad je eigen newsfeed wel naar wens instellen, maar wat mensen op hun eigen profiel en wall neerzetten, daar heb je geen invloed op. Logisch ook, dat bepaalt iemand zelf
Nemhain, precies! Maar dit geldt dus alleen voor het NewsFeed overzicht (denk ik) en niet voor iemands persoonlijke wall (of toch wel??).
Hahaha, ik verwar mezelf. Ingewikkeld, dat Facebook
Je hebt gelijk hoor, volgens mij. Als ik op iemands wall kwam toen ik farmville had geblocked, zag ik gewoon al die honderden spijkers en gieters staan
quote:Nemhain schreef op 16 februari 2011 @ 12:30:

Je hebt gelijk hoor, volgens mij. Als ik op iemands wall kwam toen ik farmville had geblocked, zag ik gewoon al die honderden spijkers en gieters staan Waar is de 'unlike' button voor spijkers en gieters als je hem nodig hebt?
Hè, jammer; moet ik me dus tóch door die farmville meuk heenworstelen voordat ik bij de gewone berichtjes en updates ben. Nou ja, niks aan te doen:-) . Bedankt voor het meedenken iig!
Thanks! Moet nu weg, maar ga t vanavond proberen!!quote:Supersoulfighter schreef op 16 februari 2011 @ 11:19:

Yep, dat kan. Ik heb dat ook, zal even kijken hoe het heet.

Ga op startpagina staan (dan zie je alle berichten van je vrienden).

Link boven staat dan jouw profiel foto met daaronder:

nieuwsoverzicht

evenementen

vrienden

daaronder staat:

groep maken.

Je kan een groep aanmaken, mensen uitnodigen voor die groep en de groep beveiligen, zodat alleen de mensen die tot die groep behoren de berichten kunnen lezen.
Je kunt op FB ook vriendenlijsten maken.

Ga naar vrienden, dan klik je rechtsboven op 'vrienden bewerken' en dan weer rechtsboven op 'lijst maken'. Dan maak je bijvoorbeeld een lijst met 'hobby'. En dan kun je uit je bestaande vriendenlijst mensen aan die lijst toevoegen.

Als je nu een nieuw berichtje post, klik je onderaan het berichtje op het hangslotje (naast het knopje Delen). Dan krijg je een lijstje te zien met vier opties, en dan klik je op Aangepast. Je krijgt nu een menu te zien: Privacy aanpassen. Bij 'Zichtbaar maken voor:' tiep je in de tekstbalk 'hobby' (=de naam van die lijst die je hebt aangemaakt). En dan klik je op Instelling opslaan. Dit berichtje wordt dan alleen gezien door de mensen die in die lijst staan (en dus diezelfde hobby delen).

Goh.. dit klinkt wel heel uitgebreid, en ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Het is in ieder geval wel erg handig! Ook te gebruiken om bijvoorbeeld Farmville berichtjes alleen te delen met mensen die ook Farmville spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven