Waar is mijn muis nou...

29-12-2010 10:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb mijn bonus goed besteed.

Met drie personen, waarvan 2 pubers, de beschikking hebben over 1 laptop werd echt een beetje afzien, dus heb ik er maandagochtend één bijgekocht.

Vanochtend bij het aanzetten kreeg ik de melding dat er wel 45! updates dienden te worden doorgewerkt, en of ik maar even geduld wilde hebben.

Dat had ik natuurlijk niet, maar heb het apparaat wel zijn gang laten gaan, dus handenwringend een kwartier later sloot het programma zichzelf af en startte weer op.

Ha! Aan de slag, dacht ik. Maar dat had ik mis want nu moesten de updates nog iets met Windows doen, dus of ik nog een keer even geduld had.

Eigenlijk niet, maar omdat ik intussen ook wel aan koffie toe was ben ik dat gaan zetten en toen ik terug kwam was de laptop weer gewoon aan.

Dan krijg ik de vraag voorgeschoteld of ik er zeker van ben met internet verbonden te zijn, want er is nog geen webbrowser geinstalleerd, en of ik dan wilde doorklikken.

En dan blijkt dat er dus geen muispijltje is. Ik ga van links naar rechts, boven en onder op het muisvlakje maar het blijft leeg.

Gelukkig heb ik een muis liggen omdat ik dat soms handiger vind, dus heb ik die nu ingeplugd, en kon ik verder.

Maar hoe krijg ik mijn 'interne' muis weer terug?

Is het ook niet raar dat na het updaten ineens de browser helemaal weg is, geen snelkoppeling of niks?

Er zit op mijn laptop dan wel een programma'tje met een menu waar op uit meerdere browsers gekozen kan worden, maar anders had ik niet geweten hoe het internet op te moeten.
Hij is offline, sorry.
Je drukt op start. Je kan helemaal onderin typen en daar typ je muis en dan krijg je een hele rij opties die je aan kan klikken. Succes.
Dat van de muis weet ik niet.

Windows moet sinds enige tijd vragen welke browser je wil. Dit omdat anders internet explorer voorgetrokken zou worden.

Ik zou lekker gaan voor google chrome, maar dat is mijn mening.

Succes!
Goeiemorgen, Cateautje!

Even off-mijn-eigen-topic:

In het begin als ik jouw berichten las, was ik het vaak niet met je eens. Tssss... heb je haar ook weer... dacht ik dan.

Maar ik ben je gaan waarderen, en vind je de laatste weken een van de fijnste forummers om tegen te komen.

Of het je wat kan schelen weet ik niet (denk het niet) maar ik vind dit een goeie gelegenheid, ik wilde het even kwijt.

Maar aan je bijdrage over mijn onderwerp, daar heb ik weer helemaal niks aan. Tssss....

(maar je volgende post dan weer wel...)
quote:Perel schreef op 29 december 2010 @ 10:45:

Goeiemorgen, Cateautje!

Even off-mijn-eigen-topic:

In het begin als ik jouw berichten las, was ik het vaak niet met je eens. Tssss... heb je haar ook weer... dacht ik dan.

Maar ik ben je gaan waarderen, en vind je de laatste weken een van de fijnste forummers om tegen te komen.

Of het je wat kan schelen weet ik niet (denk het niet) maar ik vind dit een goeie gelegenheid, ik wilde het even kwijt.

Maar aan je bijdrage over mijn onderwerp, daar heb ik weer helemaal niks aan. Tssss....

(maar je volgende post dan weer wel...) Dank je, geloof ik
Er wordt standaard geen browser meer geïnstalleerd in Windows. Dit mag niet meer van de NMA.

Daarom moet je er 1 installeren.

Ik draai zelf Firefox van Mozilla. Perfect !

Verder is het heel normaal als je je windows voor het eerst gebruikt dat deze dan eerst moet worden bijgewerkt.

Je muis of touchpad kun je instellen. Dit is echter lastig uit te leggen. Zul je even iemand Live achter je laptop moeten vragen...

Succes.
Maar je was je interne muis toch kwijt? Dat heb ik in ieder geval begrepen en onder start kan je daar alles over vinden.

Wat betreft je browser, zou ik kiezen voor Mozilla firefox, maar dat is ieder voor zich.
Hoi,

Wat voor een laptop heb je? Bij mij zit er op de laptop een knop "Fn", als ik die tegelijkertijd ingedrukt houd met F3 dan verdwijnt mijn interne muis. Wellicht is dat de oplossing? Vind het zelf wel handig dat ik die muis kan uitschakelen, het is soms irritant dat ie aanstaat als ik hele verslagen moet typen (dan raak ik dat stuk per ongeluk aan tijdens het typen en verspringt de cursor).
quote:chrissiy schreef op 29 december 2010 @ 10:54:

Hoi,

Wat voor een laptop heb je? Bij mij zit er op de laptop een knop "Fn", als ik die tegelijkertijd ingedrukt houd met F3 dan verdwijnt mijn interne muis. Wellicht is dat de oplossing? Vind het zelf wel handig dat ik die muis kan uitschakelen, het is soms irritant dat ie aanstaat als ik hele verslagen moet typen (dan raak ik dat stuk per ongeluk aan tijdens het typen en verspringt de cursor).

Ja, dat is het!

Ik heb ook een FN toets, en op de bovenste rij toetsen allemaal icoontjes waaronder op Fg een muisje met een kruis erdoor.

Allebei ingedrukt en daar was ie weer terug!

Dankjewel!

't is een ASUS, trouwens.
quote:misspoez schreef op 29 december 2010 @ 10:57:

[afbeelding]

Deze kat lijkt heel veel op mijn oudste kater..
Graag gedaan hoor ;) Had zelf ook een aha-moment toen mijn lief mij dat vertelde, haha. Laptop ze!
Je interne muis.....??

Je bedoelt je touchpad zeker...??

Via Fn/F9 of Fn/F7 (is bij ieder merk laptop weer anders)

Of anders bij de instellingen: configuratiescherm / apparaat-instellingen / touchpad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven