Wat is verstandig?

19-09-2011 13:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een samsung galaxy s 2 met een sim-only abonnement. Begin decemper loopt mijn huidige ab pas af maar ben me alvast aan het oriënteren.

Zit te denken aan Simyo (bevalt het niet dan ben je er zo weer vanaf) en ben zo ongeduldig dat ik nu eigenlijk al het toestel aan wil schaffen. Maar zou de prijs van de S2 nog dalen de komende twee maanden?

Wat abo betreft, het gaat me met name om de internetbundel. Wil echt 1Gb namelijk en alleen Simyo heeft die nog betaalbaar in het pakket plus nu een actie met 50% korting.
Ik heb net Ben-regelmatig met internet afgesloten.

Per maand opzegbaar en het eerste jaar korting op beide bundels.
Tenzij Samsung inmiddels al de benodigde stappen (aanpassing aan de software) heeft genomen, is de verkoop van de Samsung Galaxy S2 per 13 oktober verboden in Nederland.

Wellicht ook iets om rekening mee te houden?
quote:Gwendolyn schreef op 19 september 2011 @ 13:36:

Tenzij Samsung inmiddels al de benodigde stappen (aanpassing aan de software) heeft genomen, is de verkoop van de Samsung Galaxy S2 per 13 oktober verboden in Nederland.

Wellicht ook iets om rekening mee te houden?Wat? Dus dan kan ik hem beter nu aanschaffen anders zal ik hem nooit krijgen? Heeft dat te maken met de concurrentie met de Iphone?
Iedere keer als ik de titel van dit topic zie wil ik antwoorden:

* Geen tophypotheek nemen

* Uitkijken bij het oversteken

* Geen overhaaste beslissingen nemen

* Wat geld opzij zetten voor later
quote:StabiloBoss schreef op 19 september 2011 @ 13:52:

* Wat geld opzij zetten voor laterHaha...klopt allemaal!
quote:Maja82 schreef op 19 september 2011 @ 13:25:

Ik heb net Ben-regelmatig met internet afgesloten.

Per maand opzegbaar en het eerste jaar korting op beide bundels.Heb ook even naar Ben gekeken maar lees daar wel veel slechte reviews over. Al lees ik over elke provider veel slechte reviews, vooral T-mobile lijkt overal negatieve beoordelingen te krijgen,
quote:StabiloBoss schreef op 19 september 2011 @ 13:52:

* Wat geld opzij zetten voor later

Ontopic:

Ik heb zelf een jaar een abonnement gehad bij Ben en was erg tevreden met alles. Prijs,klantenservice en paste goed bij me. Dat eerst even.

Ik heb zelf getwijfeld over een los toestel en een sim-only, maar wanneer je goed het internet (is vrijwel altijd goedkoper dan afsluiten in de winkel) afstruint, dan vindt je eigenlijk altijd wel een goedkope abonnement icm met een toestel (jouw geval de Galaxy S2) dat goedkoper is dan los toestel icm sim only. Ik heb nu een jaarabonnement, een super smartphone en dit alles was uiteindelijk goedkoper dan een sim only abo. Ik bel wel veel (heb dus een hoog/groot abo), dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Maar goed, dat was een paar maanden geleden en nu zijn de toestelprijzen weer wat anders en de abo's wat anders.

Ik was op zoek naar smartphone een paar maanden geleden, toen was de S2 nét uit. Ik herinnerde me dat het "goedkoopst" was bij Hi.

Los smartphone toestel is erg duur.....Maar mocht je het toch echt willen, zoek dan ook het internet af voor de voordeligste aanbieder (kijk wel naar een betrouwbare)

Succes met zoeken en beslissing maken
Oh ja, als er tegen de tijd dat mij abo afloopt niet een smartphone op de markt is die ik graag wil: dan stap ik weer over op de simonly van Ben
quote:mywickedlife schreef op 19 september 2011 @ 13:59:

[...]

Heb ook even naar Ben gekeken maar lees daar wel veel slechte reviews over. Al lees ik over elke provider veel slechte reviews, vooral T-mobile lijkt overal negatieve beoordelingen te krijgen,

Elke provider heeft wel wat, de 1 meer dan de ander. Maar de top 3 is toch KPN, Vodafone en T-mobile.

Ikzelf heb jarenlang bij tevreden bij T-mobile gezeten en bij Ben Ik was niet heel erg happy met Vodafone, maar ik zou het wanneer het zo uitkomt niet erg vinden om bij hen te zitten.
Ik had HI maar da's echt veel duurder dan ben. En al die extra's zoals online sms-jes opslaan enzo boeien me echt niet.

Ben gebruikt ook het KPN netwerk. dat is naast de kosten het enige wat ik wel belangrijk vond. Zou niet weten waarop je je provider verder moet beoordelen.
Ik wil liever geen abonnement van 2 jaar dus dan valt er al veel af. KPN en Vodafone zijn uiteraard goed maar wel prijzig dankzij de internetabonnementen. Zit nu al jaren bij telfort maar ben er een beetje klaar mee. Ze worden echt duurder en duurder en hoewel ik echt al een jaar of 7 klant ben, levert me dat geen voordeel meer op zoals vroeger.

Ik bel max 200 min per maand, een 100 smsjes en dan internet ik wat. Niets raars lijkt me.
Net even vergeleken, Ben heeft exact hetzelfde ab als Simyo, zelfde actie en precies even duur. Simyo ook op KPN netwerk.
quote:mywickedlife schreef op 19 september 2011 @ 13:45:

[...]

Wat? Dus dan kan ik hem beter nu aanschaffen anders zal ik hem nooit krijgen? Heeft dat te maken met de concurrentie met de Iphone?

Dat heeft idd te maken met de concurrentie met Apple.

Apple heeft recent een rechtzaak gewonnen, en de rechter heeft bepaald dat Samsung een patent geschonden heeft.

Dat gaat om de manier waarop je kunt bladeren door het fotoalbum. Samsung zal dat dus moeten wijzigen, anders mogen ze oa de Samsung Galaxy S2 dus niet langer in Nederland invoeren of verkopen.

Extra nadeel: de gehele aanleverroute van Europa gaat via Nederland, dus effectief komt daarmee de aanlevering in andere Europese landen ook mee in het geding.

De verwachting is, dat Samsung de software aanpast, en dan mogen ze gewoon wel verkopen.

De vraag is, of ze dat voor 13 oktober redden. Daar is voor zover ik kan vinden op dit moment niks over bekend.

Wil je dus niet het risico lopen dat je (tijdelijk) geen s2 kunt kopen, kun je beter voor 13 oktober tot aanschaf over gaan.

Persoonlijk vind ik het ook belachelijk, maar ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven